מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' ינואר 30, 2015 8:27 am

אמסטרדם כתב:
אמסטרדם כתב:מתי יתכן שהאוכל פת (קמח ומים) כשיעור שביעה ויותר לא יצטרך לברך ברכת המזון?
עזריאל ברגר כתב:
יאיר כתב:באבל...

כלומר באונן.
או בלחם לא כשר - לדעת הרמב"ם.

שאלתי הוא לא באונן ולא באוכל שלא כדרך או נפשו קצה וכו'.
רמז: בעמוד זה דיברו בענין כזה.

טפל למליח? - כמדומני שבשיעור שביעה איננו נחשב טפל.

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » א' פברואר 01, 2015 12:01 am

ברוך ברגר כתב:שבעה הם, מכונים "כנפיים". הראשון מבינהם - המנהיג שבחבורה - הולך ובא, ופעם ארע שהביא להפרדה מלאה.
יסודן ושרשם אבי המשפחה הגדולה, וגם לאחיו הקטן יש חלק במתנה. על שמם ולזכרם הישיבה החשובה.


נו ?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 01, 2015 12:27 am

רמז לגבי הכנפיים...
(התשובה מוכרת לכולם או שיתכן ולא כולם מכירים?)

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » א' פברואר 01, 2015 4:55 pm

עזריאל ברגר כתב:
אמסטרדם כתב:מתי יתכן שהאוכל פת (קמח ומים) כשיעור שביעה ויותר לא יצטרך לברך ברכת המזון?

טפל למליח? - כמדומני שבשיעור שביעה איננו נחשב טפל.

אכן לזה נתכוונתי.
עדיין לא למדתי דברי הפסוקים בזה אבל ראיתי בחדושים ובאורים להגרח"ש שליט"א (ברכות סי' י' ס"ק י"ג) שכתב דמשמע דגם באכל פת כדי שביעה נפטר ע"י ברכה אחרונה שעל המליח, ועי"ש מש"כ בטעם הדבר (בדוחק לענ"ד).

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 01, 2015 6:50 pm

אמסטרדם כתב:
עזריאל ברגר כתב:
אמסטרדם כתב:מתי יתכן שהאוכל פת (קמח ומים) כשיעור שביעה ויותר לא יצטרך לברך ברכת המזון?

טפל למליח? - כמדומני שבשיעור שביעה איננו נחשב טפל.

אכן לזה נתכוונתי.
עדיין לא למדתי דברי הפסוקים בזה אבל ראיתי בחדושים ובאורים להגרח"ש שליט"א (ברכות סי' י' ס"ק י"ג) שכתב דמשמע דגם באכל פת כדי שביעה נפטר ע"י ברכה אחרונה שעל המליח, ועי"ש מש"כ בטעם הדבר (בדוחק לענ"ד).

אולי תזכה אותנו ותעלה את הדברים לכאן?

מה שנכון נכון
הודעות: 11686
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' פברואר 01, 2015 7:13 pm

שו"ת יביע אומר חלק ז אורח חיים סימן לב

כתב בשו"ת הלק"ט ח"ב (סימן נט), דהא דקי"ל שאם אכל מליח ופת עמו מברך על העיקר ופוטר את הטפלה, מ"מ אם אכל מן הפת כדי שביעה צריך לברך בהמ"ז, דהו"ל כההיא שפסק בש"ע (סימן קס"ח ס"ו), שאם מתחלה היה בדעתו לאכול מעט מפת הבאה בכסנין, ובירך במ"מ, ואח"כ אכל שיעור שאחרים קובעים עליו, יברך בהמ"ז, אע"פ שלא בירך המוציא תחלה, וה"נ יברך בהמ"ז כששבע מן הפת, שכל מה שהתירו לך חכמים משלך נתנו לך (עירובין קד ב). וראיה לזה מהא דמוקי הש"ס (ברכות מד א) דמתני' באוכל פירות גינוסר שדרך לאכול מהם הרבה ואח"כ הביאו לו מליח ופת עמו, ואחר ששבע מן הפירות אין בפת כדי שביעה. ע"כ. גם בשו"ת התעוררות תשובה ח"ב (סימן קה) כתב, שדוקא אם הפת הטפל למליח אינו אלא כשיעור כזית וכביצה, שאז אין חיוב עליו לברך בהמ"ז אלא מדרבנן, ברכת הטפל פוטרתו, שכיון שאינו עיקר אצלו ומן התורה אינו חייב בבהמ"ז, לא חייבוהו חכמים לברך בהמ"ז, אבל אם אכל פת כדי שביעה אע"פ שהוא טפל למליח חייב לברך בהמ"ז, כיון שהוא חייב מה"ת בבהמ"ז דכתיב ואכלת ושבעת וברכת, ורק בשיעור דרבנן נפטר בברכת הטפל. ע"כ. וראיתי להרה"ג ר' בן ציון ליכטמן בספר בני ציון (סימן ריב סוף סק"א) שכתב לחלוק על הלק"ט הנ"ל משום דלא עדיף מצנון וזית, שרוב הפוסקים ס"ל שברכת מעין שלש מה"ת, ואע"פ כן ברכת בנ"ר שעל הצנון פוטרתו מטעם שברכת העיקר פוטרת הטפלה. ע"ש. ואין דבריו מוכרחים, שי"ל שלדעתם מיירי שלא אכל מן הזית כשיעור שביעה, שאז אין חיובו אלא מדרבנן, דלא עדיף מן הפת. ולכן העיקר כדברי האחרונים הנ"ל שאם שבע מן הפת צריך לברך בהמ"ז, כיון שחיובו מן התורה. וע' בערוך השלחן (סימן ריב סק"ה) שכתב, ודע שכל טפל אינו אלא אכילה מועטת, להשיב הלב או שלא יזיקנו בגרונו וכיו"ב, שאז א"צ לברך על הטפל כלל, אבל כשאוכל הרבה בודאי דלא שייך לקוראו טפל, ולכן כל ירא שמים מונע עצמו מלאכול פת כל שהוא או גלוסקא כל שהיא לשם טפל אחרי שתיית יין שרף, כדרך העולם, כי מי יוכל לשער דבר זה עד כמה נחשב טפל. ע"כ. ומעתה באוכל כדי שביעה מן הפת בודאי שצריך לברך בהמ"ז. ושו"ר הלום בספר תורת חיים סופר (סימן ריב סק"ב) שכתב ג"כ להוכיח מדין צנון וזית, שאפי' אכל כמה כזתים, ואפי' שבע מן הזית אינו מברך מעין שלש, אלא מב' בנ"ר על הצנון ופוטר את הזית וכו'. אע"פ שלרוב הפוסקים ברכת מעין שלש דאורייתא. ובסוף דבריו ציין למ"ש בתורת חיים (סימן קפד וקפו) שאפשר שאינו מחוייב בבהמ"ז מה"ת אפי' כששבע, אם אכל מאכלים אחרים מקודם. ע"ש. ואין דבריו מוכרחים, וכנ"ל. ומ"מ משמע שגם הוא מודה שאם שבע ממש מן הפת שאז חייב בבהמ"ז מה"ת לכ"ע, יברך על הטפל בהמ"ז. וע' במש"כ בשו"ת יחוה דעת ח"ו (סימן י עמוד ס' בהערה).

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » א' פברואר 01, 2015 9:14 pm

ז"ל החו"ב שם: שם (מ"ד א') במשנה מברך על העיקר ופוטר כו', משמע אף מברכה אחרונה וכ"ה בשו"ע סימן רי"ב ס"א, ואע"ג דברכת המזון דאוריתא, שהרי אף בשבע מאכילת הפת נמי משמע דמברך על המליח ופוטר את הפת, יש לפרש דקים לחכמים דואכלת ושבעת באוכל לשם שביעה מתפרש, עכ"ל הנוגע לנו.
ומבואר למעיין דהטעם שכתב הוא חידוש גדול ואינו שייך לדין עיקר וטפל.
(האם רבי עובדיה ז"ל נהג להביא מספר חדושים ובאורים?)

מה שנכון נכון
הודעות: 11686
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' פברואר 01, 2015 9:16 pm

אמסטרדם כתב:ז"ל החו"ב שם: שם (מ"ד א') במשנה מברך על העיקר ופוטר כו', משמע אף מברכה אחרונה וכ"ה בשו"ע סימן רי"ב ס"א, ואע"ג דברכת המזון דאוריתא, שהרי אף בשבע מאכילת הפת נמי משמע דמברך על המליח ופוטר את הפת, יש לפרש דקים לחכמים דואכלת ושבעת באוכל לשם שביעה מתפרש, עכ"ל הנוגע לנו.

ע"ע במ"ב רי,א ובשה"צ ס"ק י.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » א' פברואר 01, 2015 10:26 pm

רצונך שמצינו באחרונים שדנו בגדר ואכלת דכתיב בקרא?
יפה, ייש"כ.
(ומ"מ דברי החו"ב דחוקים לענ"ד כנ"ל [דלדבריו התנא משמיענו ב' חידושים במשפט אחד ואינו מדגיש כ"א אחד מהם] וצ"ע).

מה שנכון נכון
הודעות: 11686
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' פברואר 02, 2015 9:59 am

אמסטרדם כתב:רצונך שמצינו באחרונים שדנו בגדר ואכלת דכתיב בקרא?

במ"ב שם מתבאר שלא סגי בשביעה ע"מ להתחייב בבהמ"ז אם לא חשיב אכילה, ויש שני תנאים לחיוב בהמ"ז: ואכלת ושבעת. וה"ה לעיקר וטפל דל"ח אכילה לגבי העיקר.
וסברת האחרונים הנ"ל שהובאו ביבי"א היא שכשאוכל הרבה לא יכול להקרא בשם טפל, אף שזו עיקר כונתו.

ארץ
הודעות: 69
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארץ » ג' פברואר 03, 2015 8:07 am

עזריאל ברגר כתב:
ארץ כתב:היכי תימצי שני אישים שנטמאו באותו טומאה, באותו צורה בדיוק, לדוגמה: שניהם נגעו באותו דבר, ואחד מהם יתחייב בהזאת אפר פרה והשני יפטר בטבילה בלבד?

א. נזיר שנטמא בכלים שנגעו במת - כותב הרמב''ם שאינו מזה כדי לא לפגוע בנזירותו.
ב. בית הפרס שנידש - טהור לנזיר ולעושה פסח.
ג. יכול להיות בספקות - כשאחד יש בו דעת לישאל והשני חש''ו.


הכוונה לא.
באופן השני דומני שאומרים שהם צריכים ליטהר, אלא שבמקומות הללו לא העמידו חז"ל את דבריהם על ד"ת.
ואיני בקיא בסגיא דיש בו דעת לישאל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' פברואר 03, 2015 11:07 am

ארץ כתב:
עזריאל ברגר כתב:
ארץ כתב:היכי תימצי שני אישים שנטמאו באותו טומאה, באותו צורה בדיוק, לדוגמה: שניהם נגעו באותו דבר, ואחד מהם יתחייב בהזאת אפר פרה והשני יפטר בטבילה בלבד?

א. נזיר שנטמא בכלים שנגעו במת - כותב הרמב''ם שאינו מזה כדי לא לפגוע בנזירותו.
ב. בית הפרס שנידש - טהור לנזיר ולעושה פסח.
ג. יכול להיות בספקות - כשאחד יש בו דעת לישאל והשני חש''ו.


הכוונה לא.
באופן השני דומני שאומרים שהם צריכים ליטהר, אלא שבמקומות הללו לא העמידו חז"ל את דבריהם על ד"ת.
ואיני בקיא בסגיא דיש בו דעת לישאל.

אז ילמדנו רבינו?

ארץ
הודעות: 69
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארץ » ד' פברואר 04, 2015 4:35 pm

ארץ כתב:היכי תימצי שני אישים שנטמאו באותו טומאה, באותו צורה בדיוק, לדוגמה: שניהם נגעו באותו דבר, ואחד מהם יתחייב בהזאת אפר פרה והשני יפטר בטבילה בלבד?

עזריאל ברגר כתב:א. נזיר שנטמא בכלים שנגעו במת - כותב הרמב''ם שאינו מזה כדי לא לפגוע בנזירותו.
ב. בית הפרס שנידש - טהור לנזיר ולעושה פסח.
ג. יכול להיות בספקות - כשאחד יש בו דעת לישאל והשני חש''ו.


ארץ כתב:[אכן] הכוונה ל[אות ]א.
באופן השני דומני שאומרים שהם צריכים ליטהר, אלא שבמקומות הללו לא העמידו חז"ל את דבריהם על ד"ת.
ואיני בקיא בסגיא דיש בו דעת לישאל.

עזריאל ברגר כתב:אז ילמדנו רבינו?

תיקנתי בציטוט שלי מה שהיה יכול להיות מבלבל.
ותח"ח לך על התשובות המדויקות והטובות.

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » ה' פברואר 05, 2015 11:23 pm

יאיר כתב:רמז לגבי הכנפיים...
(התשובה מוכרת לכולם או שיתכן ולא כולם מכירים?)


קשה להאמין שאת התשובה אתה יודע ולא מבין מה הקשר לגבי הכנפיים...

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 06, 2015 12:12 am

ברוך ברגר כתב:
יאיר כתב:רמז לגבי הכנפיים...
(התשובה מוכרת לכולם או שיתכן ולא כולם מכירים?)


קשה להאמין שאת התשובה אתה יודע ולא מבין מה הקשר לגבי הכנפיים...

אני אמרתי שאני יודע את התשובה? בקשתי רמז בנושא הכנפיים (כי זה מה שנ"ל יכול לעזור לי לדעת).

היא שיחתי
הודעות: 3509
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי היא שיחתי » ו' פברואר 06, 2015 11:55 am

עזריאל ברגר כתב:
אמסטרדם כתב:מתי יתכן שהאוכל פת (קמח ומים) כשיעור שביעה ויותר לא יצטרך לברך ברכת המזון?
עזריאל ברגר כתב:
יאיר כתב:באבל...

כלומר באונן.
או בלחם לא כשר - לדעת הרמב"ם.

שאלתי הוא לא באונן ולא באוכל שלא כדרך או נפשו קצה וכו'.


כמדומה שבריש סי' רי דן הפמ"ג באוכל פחות מכזית בכדי אכילת פרס ויש בזה נ"ל גם חת"ס בתשובה

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » ו' פברואר 06, 2015 1:50 pm

יאיר כתב:
ברוך ברגר כתב:
יאיר כתב:רמז לגבי הכנפיים...
(התשובה מוכרת לכולם או שיתכן ולא כולם מכירים?)


קשה להאמין שאת התשובה אתה יודע ולא מבין מה הקשר לגבי הכנפיים...

אני אמרתי שאני יודע את התשובה? בקשתי רמז בנושא הכנפיים (כי זה מה שנ"ל יכול לעזור לי לדעת).


הכנפיים מרומזים בפרשת השבוע.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 08, 2015 1:32 am

ברוך ברגר כתב:שבעה הם, מכונים "כנפיים". הראשון מבינהם - המנהיג שבחבורה - הולך ובא, ופעם ארע שהביא להפרדה מלאה.
יסודן ושרשם אבי המשפחה הגדולה, וגם לאחיו הקטן יש חלק במתנה. על שמם ולזכרם הישיבה החשובה.

ענני הכבוד?..

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » א' פברואר 08, 2015 1:59 pm

את ההתחלה התחלת...
תמשיך בדרך הזאת.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 08, 2015 3:08 pm

השורה הראשונה - ענני הכבוד.

השורה השניה - משה ואהרן. הסוף - סוכות.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 08, 2015 3:34 pm

יאיר כתב:
ברוך ברגר כתב:שבעה הם, מכונים "כנפיים". הראשון מבינהם - המנהיג שבחבורה - הולך ובא, ופעם ארע שהביא להפרדה מלאה.
יסודן ושרשם אבי המשפחה הגדולה, וגם לאחיו הקטן יש חלק במתנה. על שמם ולזכרם הישיבה החשובה.

ענני הכבוד?..

מכונים כנפיים - על כנפי נשרים (עיין רש"י על הפסוק).
המנהיג הולך ובא - זהו עמוד הענן שהנחה אותם בדרך.
הביא להפרדה מלאה - לפני קרי"ס "ויעמוד מאחריהם" וכו'.
אבי המשפחה הגדולה - אהרן אבי משפחת הכהנים, שבזכותו באו העננים.
אחיו הקטן - משה, שעל פי דברו היו העננים עולים ונחים בנסיעות, וגם חזרו בזכותו אחרי מות אהרן.
הישיבה החשובה - מצוות ישיבת הסוכה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 08, 2015 8:36 pm

עזריאל ברגר כתב:אחיו הקטן - משה, שעל פי דברו היו העננים עולים ונחים בנסיעות
מנין?

צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » א' פברואר 08, 2015 8:42 pm

רש"י במדבר ט יח
על פי ה' יסעו" - שנינו במלאכת המשכן כיון שהיו ישראל נוסעים היה עמוד הענן מתקפל ונמשך על גבי בני יהודה כמין קורה תקעו והריעו ותקעו ולא היה מהלך עד שמשה אומר קומה ה' ונסע דגל מחנה יהודה זו בספרי
"ועל פי ה' יחנו" - כיון שהיו ישראל חונים עמוד הענן מתמר ועולה ונמשך על גבי בני יהודה כמין סוכה ולא היה נפרש עד שמשה אומר שובה ה' רבבות אלפי ישראל הוי אומר ע"פ ה' וביד משה

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 08, 2015 8:49 pm

שכוייח. בשני המקורות לא כתוב שהיו עולים עפ"י דברו של משה אלא מהלכים[מהלך] ודו"ק.

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » א' פברואר 08, 2015 9:55 pm

עזריאל ברגר כתב:
יאיר כתב:
ברוך ברגר כתב:שבעה הם, מכונים "כנפיים". הראשון מבינהם - המנהיג שבחבורה - הולך ובא, ופעם ארע שהביא להפרדה מלאה.
יסודן ושרשם אבי המשפחה הגדולה, וגם לאחיו הקטן יש חלק במתנה. על שמם ולזכרם הישיבה החשובה.

ענני הכבוד?..

מכונים כנפיים - על כנפי נשרים (עיין רש"י על הפסוק).
המנהיג הולך ובא - זהו עמוד הענן שהנחה אותם בדרך.
הביא להפרדה מלאה - לפני קרי"ס "ויעמוד מאחריהם" וכו'.
אבי המשפחה הגדולה - אהרן אבי משפחת הכהנים, שבזכותו באו העננים.
אחיו הקטן - משה, שעל פי דברו היו העננים עולים ונחים בנסיעות, וגם חזרו בזכותו אחרי מות אהרן.
הישיבה החשובה - מצוות ישיבת הסוכה.


מצוין.
חילכם לאורייתא.



נ.ב. הולך ובא היינו ביום היה בא ובלילה היה הולך ועמוד האש היה במקומו. {כמו שכתב יאיר}

יאיר כתב:שכוייח. בשני המקורות לא כתוב שהיו עולים עפ"י דברו של משה אלא מהלכים[מהלך] ודו"ק.
נערך לאחרונה על ידי ברוך ברגר ב א' פברואר 08, 2015 10:15 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 08, 2015 11:54 pm

יאיר כתב:שכוייח. בשני המקורות לא כתוב שהיו עולים עפ"י דברו של משה אלא מהלכים[מהלך] ודו"ק.

אמת. לא זכרתי את הלשון ולא דייקתי.

היא שיחתי
הודעות: 3509
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי היא שיחתי » ו' פברואר 20, 2015 10:30 am

היאך מצינו אדם המקיא מאכלו ומתחייב משום כך לברך ברכה אחרונה שאילולא ההקאה היה פטור

ארץ
הודעות: 69
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 12:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ארץ » ו' פברואר 20, 2015 4:05 pm

בעיקר וטפל.
כגון אם הקיא את כל הפת שאכל, ועדיין שבע משאר מאכלים - יברך עליהם ולא על הפת.
וכן אם הקיא פירות מז' מינים שהיה פוטר שאר פרי העץ וכעת - יברך בונ"ר.
וכן יין עם שאר משקים.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' פברואר 20, 2015 11:02 pm

מה אהבתי תורתך כל היום היא שיחתי.
ארץ אשר לא במסכנת תאכל בה לחם ואכלת ושבעת וברכת את ה"א על הארץ הטובה אשר נתן לך.

מגיה
הודעות: 65
הצטרף: ב' מרץ 03, 2014 9:20 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מגיה » ג' אפריל 14, 2015 11:02 pm

היכן מצינו חיבור בעל כרכים רבים וכולם אותו מס' עמודים במדויק?

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ג' אפריל 14, 2015 11:09 pm

היכן מצינו ספר בעל כרכים רבים (10) וכולם מסתיימים באותו מלה

מגיה
הודעות: 65
הצטרף: ב' מרץ 03, 2014 9:20 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מגיה » ה' אפריל 16, 2015 12:12 pm

מגיה כתב:היכן מצינו חיבור בעל כרכים רבים וכולם אותו מס' עמודים במדויק?

רמז (אם זה מעניין מישהו): חיבור בעל כ' כרכים.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ה' אפריל 16, 2015 12:29 pm

מגיה כתב:
מגיה כתב:היכן מצינו חיבור בעל כרכים רבים וכולם אותו מס' עמודים במדויק?

רמז (אם זה מעניין מישהו): חיבור בעל כ' כרכים.

אל"י לרר"ה

מגיה
הודעות: 65
הצטרף: ב' מרץ 03, 2014 9:20 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מגיה » ה' אפריל 16, 2015 6:02 pm

אכן, 20 כרכים, שכולם (!!!) בני 240 עמוד.
ד"א, ישנה אופציה לחפש ספר באוצר (או במאגרי חיפוש אחרים) עפ"י מס' הכרכים או החלקים שלו?

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' יולי 02, 2015 11:34 pm

נהר שלום כתב:היכן מצינו ספר בעל כרכים רבים (10) וכולם מסתיימים באותו מלה

כנראה שאף אחד לא יודע
ספר כף החיים סופר כל כרך מסתיים עם המילה חיים

מה שנכון נכון
הודעות: 11686
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ו' יולי 03, 2015 12:35 am

נהר שלום כתב:
נהר שלום כתב:היכן מצינו ספר בעל כרכים רבים (10) וכולם מסתיימים באותו מלה

כנראה שאף אחד לא יודע
ספר כף החיים סופר כל כרך מסתיים עם המילה חיים

הכרך האחרון שנגמר ע"י הרע"י אינו מסתיים במילה זו.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' יולי 04, 2015 10:28 pm

איזו מצווה נדירה מדאורייתא היו רגילים לכאורה לקיימה ביום שלישי בשבוע, אך בפעם הראשונה בהיסטוריה - קיימו אותה ביום שני בשבוע.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2250
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ש' יולי 04, 2015 11:58 pm

עזריאל ברגר כתב:איזו מצווה נדירה מדאורייתא היו רגילים לכאורה לקיימה ביום שלישי בשבוע, אך בפעם הראשונה בהיסטוריה - קיימו אותה ביום שני בשבוע.

שחיטת ושריפת הפרה אדומה?

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' יולי 05, 2015 8:59 am

עתניאל בן קנז כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזו מצווה נדירה מדאורייתא היו רגילים לכאורה לקיימה ביום שלישי בשבוע, אך בפעם הראשונה בהיסטוריה - קיימו אותה ביום שני בשבוע.

שחיטת ושריפת הפרה אדומה?

יפה מאוד!
איך עלית על זה?!

עתניאל בן קנז
הודעות: 2250
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » א' יולי 05, 2015 12:14 pm

עזריאל ברגר כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזו מצווה נדירה מדאורייתא היו רגילים לכאורה לקיימה ביום שלישי בשבוע, אך בפעם הראשונה בהיסטוריה - קיימו אותה ביום שני בשבוע.

שחיטת ושריפת הפרה אדומה?

יפה מאוד!
איך עלית על זה?!


הלא הרמזים מפורשים.
השתדלו לעשות הפרה ביום ג'. [מכיון שהיו מזין על העושה הפרה בשבעת הימים של הפרישה. בכל יום - שכל ג' ימים הראשונים שמא הוא יום 'שלישי', וג' ימים האחרונים שמא הוא יום 'שביעי'. והשתדלו שיום הרביעי של הפרישה (שבו ביום אין עליו ספק האם הוא 'שלישי' או 'שביעי' כנ"ל, ואין צריך הזאה) יצא בשבת שאסור בהזאה.

בפעם הראשונה היה עשיית הפרה בב' בניסן שנה שניה ליציא"מ. ומאחר שיום א' ניסן היה יום ראשון בשבוע (נטל עשרה עטרות). היה עשית הפרה לראשונה ביום ב.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 359 אורחים