מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' נובמבר 24, 2023 3:39 pm

גם ניזוקו מבכיה של חינם של עצמם.

נחומצ'ה
הודעות: 1023
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ש' נובמבר 25, 2023 8:40 pm

לבנון כתב:
נחומצ'ה כתב:ומי הבנים שניזוקו מבכיות?

הבנים הם עם ישראל שניזוקו מבכיו של עשו, כמובא במדרש


יפה.

ומי עוד ניזוק מבכיות?

נחומצ'ה
הודעות: 1023
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ש' נובמבר 25, 2023 8:42 pm

לבנון כתב:2. לאה עיניה רכות מבכי שלא תנשא לעשו. רחל מבכה על בניה.
.

אגב, ראיתי ב'דעת זקנים' שעיני לאה רכות, שהיו יפות כתינוק
משא"כ רחל, אף שהיתה טובת מראה, אך עיניה היו 'כבויות'.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' נובמבר 26, 2023 12:55 am

נחומצ'ה כתב:
לבנון כתב:2. לאה עיניה רכות מבכי שלא תנשא לעשו. רחל מבכה על בניה.
.

אגב, ראיתי ב'דעת זקנים' שעיני לאה רכות, שהיו יפות כתינוק
משא"כ רחל, אף שהיתה טובת מראה, אך עיניה היו 'כבויות'.

גם אונקלוס תרגם רכות יאיין, דהיינו יפות.

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' נובמבר 26, 2023 10:55 am

זיז שדי כתב:
צופה_ומביט כתב:השאלה אם נחשב מפורש במקרא. הרבה מפרשים גם פשטנים הביאו זאת, אבל אוה"ח למשל כתב להדיא שזה דרש. ואינו היחיד. רשב"ם כתב תחילה פירוש לפי פשוטו שזה יעקב, וממשיך שהיות וזה מיותר רבותינו דרשוהו וכו', ומשמע ג"כ שנקט שזה דרש, אמנם עם יסוד חזק בכתוב. רמב"ן לא התייחס כלל למילים אלה ומשמע שהבינן כפשוטן. אא"כ נאמר שלא ראה צורך לפרש אחרי שיש בזה דברי רש"י ואב"ע ולא היה לרמב"ן מה להוסיף בזה, וצ"ת אם זו דרכו בכ"מ.

אם היית צריך לברוח לאוה"ח למצוא מי שכתב שהוא דרש. וכל גדולי הפשטנים הביאו כן בפרט רש"י ואב"ע ורשב"ם שאין דרכו להביא מדרש שאינו נסמך חזק בפשוטו, ובפרט שאב"ע למד כן כ"כ בפשוטו עד שהביא צד לחלוק על המדרש ולומר שמשניהם נסתלקה שכינה. וגם הספורנו הביא כן והרמבן לא ראה דברי האוה"ח ואם היה סובר שאין הפשט כן היה לו לומר. והוא פשוט.

סליחה שאני מתערב
הגדרת פירוש כפשט או דרש אינה תלויה בשאלה מי מהמפרשים הביא אותו ואיך קרא לו
הפשט הוא המובן הפשוט מהפסוק
הדרש הוא מה שיש צורך לדרוש כדי להוציא מהפסוק
לדעתי אף אדם שיקרא את הפסוק מבלי להכיר פירושים קודמים לא יבין את הפסוק כמכוון ליצחק

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' נובמבר 26, 2023 12:09 pm

כדכד כתב:
זיז שדי כתב:
צופה_ומביט כתב:השאלה אם נחשב מפורש במקרא. הרבה מפרשים גם פשטנים הביאו זאת, אבל אוה"ח למשל כתב להדיא שזה דרש. ואינו היחיד. רשב"ם כתב תחילה פירוש לפי פשוטו שזה יעקב, וממשיך שהיות וזה מיותר רבותינו דרשוהו וכו', ומשמע ג"כ שנקט שזה דרש, אמנם עם יסוד חזק בכתוב. רמב"ן לא התייחס כלל למילים אלה ומשמע שהבינן כפשוטן. אא"כ נאמר שלא ראה צורך לפרש אחרי שיש בזה דברי רש"י ואב"ע ולא היה לרמב"ן מה להוסיף בזה, וצ"ת אם זו דרכו בכ"מ.

אם היית צריך לברוח לאוה"ח למצוא מי שכתב שהוא דרש. וכל גדולי הפשטנים הביאו כן בפרט רש"י ואב"ע ורשב"ם שאין דרכו להביא מדרש שאינו נסמך חזק בפשוטו, ובפרט שאב"ע למד כן כ"כ בפשוטו עד שהביא צד לחלוק על המדרש ולומר שמשניהם נסתלקה שכינה. וגם הספורנו הביא כן והרמבן לא ראה דברי האוה"ח ואם היה סובר שאין הפשט כן היה לו לומר. והוא פשוט.

סליחה שאני מתערב
הגדרת פירוש כפשט או דרש אינה תלויה בשאלה מי מהמפרשים הביא אותו ואיך קרא לו
הפשט הוא המובן הפשוט מהפסוק
הדרש הוא מה שיש צורך לדרוש כדי להוציא מהפסוק
לדעתי אף אדם שיקרא את הפסוק מבלי להכיר פירושים קודמים לא יבין את הפסוק כמכוון ליצחק

גם אף אחד שיקרא את הפסוק לפני עור לא תתן מכשול לא יבין שהכוונה למי שמשיא עצה שאינה הוגנת.
כנ"ל עין תחת עין, ועבדו לעולם, ארבעים יכנו, וקצותה את כפה, וכו' וכו'

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' נובמבר 26, 2023 12:12 pm

ברור
אבל שם יש את המשמעות הפשוטה של הפסוק
מול דברי חז"ל שקבלו שיש לפרשו אחרת
כאן יש את המשמעות הפשוטה של הפסוק מול המשמעות הלא פשוטה שלו שדרשו חז"ל ושניהם אמת
השאלה היא מה הפשט
במקרים כאלו ברור שהפשט נקבע לפי מה יותר פשוט ולא לפי אילו פרשנים הביאו אותו

מענה איש
הודעות: 1024
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מענה איש » א' נובמבר 26, 2023 10:26 pm

איזה שם הכי נפוץ בחומש בראשית???

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » א' נובמבר 26, 2023 10:30 pm

מענה איש כתב:איזה שם הכי נפוץ בחומש בראשית???

לא בדקתי, אבל בזכרוני ש"חנוך" הוא שם של כמה וכמה אנשים שונים.
וגם "עוץ", שלושה אנשים שונים נקראו כך.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' נובמבר 26, 2023 10:53 pm

צופה_ומביט כתב:
מענה איש כתב:איזה שם הכי נפוץ בחומש בראשית???

לא בדקתי, אבל בזכרוני ש"חנוך" הוא שם של כמה וכמה אנשים שונים.
וגם "עוץ", שלושה אנשים שונים נקראו כך.

ארבעה אנשים נקראו בשם חנוך, בן קין, בן ירד, בן מדין ובן ראובן.
זרח בחומש בראשית יש שלשה, בן רעואל, אבי יובב, בן יהודה. ויש בתורה אחד נוסף, צוחר בן שמעון בפרשת פינחס נקרא זרח.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 26, 2023 11:05 pm

מענה איש כתב:איזה שם הכי נפוץ בחומש בראשית???

מומלץ לעשות חיפוש באשכול הזה לפני ששואלים חידה שכבר דוברה בעבר....

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » א' נובמבר 26, 2023 11:07 pm

לבנון כתב:
צופה_ומביט כתב:
מענה איש כתב:איזה שם הכי נפוץ בחומש בראשית???

לא בדקתי, אבל בזכרוני ש"חנוך" הוא שם של כמה וכמה אנשים שונים.
וגם "עוץ", שלושה אנשים שונים נקראו כך.

ארבעה אנשים נקראו בשם חנוך, בן קין, בן ירד, בן מדין ובן ראובן.
זרח בחומש בראשית יש שלשה, בן רעואל, אבי יובב, בן יהודה. ויש בתורה אחד נוסף, צוחר בן שמעון בפרשת פינחס נקרא זרח.

ברוך שכיוונתי... .

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ב' נובמבר 27, 2023 3:00 am

לבנון כתב:
צופה_ומביט כתב:
מענה איש כתב:איזה שם הכי נפוץ בחומש בראשית???

לא בדקתי, אבל בזכרוני ש"חנוך" הוא שם של כמה וכמה אנשים שונים.
וגם "עוץ", שלושה אנשים שונים נקראו כך.

ארבעה אנשים נקראו בשם חנוך, בן קין, בן ירד, בן מדין ובן ראובן.
זרח בחומש בראשית יש שלשה, בן רעואל, אבי יובב, בן יהודה. ויש בתורה אחד נוסף, צוחר בן שמעון בפרשת פינחס נקרא זרח.

ומי הודיעך כי יובב בן זרח איננו נכדו של רעואל ונינו של עשיו

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ב' נובמבר 27, 2023 5:45 pm

יש עוד (לפחות אחד) זרח במקרא (לא בתורה)

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ב' נובמבר 27, 2023 10:36 pm

כדכד כתב:יש עוד (לפחות אחד) זרח במקרא (לא בתורה)

יש עוד הרבה אבל מסתבר שכוונתך לכושי

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ד' נובמבר 29, 2023 2:45 am

האם מישהו יודע מה השם הכי נפוץ בתנ"ך? יש לי השערה אך אינני בטוח

לבי במערב
הודעות: 9241
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' נובמבר 29, 2023 3:06 am

זיז שדי כתב:יש לי השערה
והיא?

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ד' נובמבר 29, 2023 5:54 am

לבי במערב כתב:
זיז שדי כתב:יש לי השערה
והיא?

ברצוני לשמוע דעת שאר חברי הפורום, ואז אגיד את השערתי

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' נובמבר 29, 2023 4:52 pm

זיז שדי כתב:האם מישהו יודע מה השם הכי נפוץ בתנ"ך? יש לי השערה אך אינני בטוח

סיכום אשכול אביעה חידות

זכריה

לבי במערב
הודעות: 9241
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' נובמבר 29, 2023 5:29 pm

ייש"כ.

וכמובן, זו הסיבה ששאלתי להשערתו...

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ד' נובמבר 29, 2023 10:25 pm

לבי במערב כתב:ייש"כ.

וכמובן, זו הסיבה ששאלתי להשערתו...

אכן זה היה השערתי, אך הסתפקתי בעזריה/עזריהו

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ב' דצמבר 04, 2023 6:00 am

זיז שדי כתב:
לבי במערב כתב:ייש"כ.

וכמובן, זו הסיבה ששאלתי להשערתו...

אכן זה היה השערתי, אך הסתפקתי בעזריה/עזריהו

עזריה בן אמציה מלך יהודה, עזריה בן הושעיה מהקמים על ירמיה, עזריה חבירו של דניאל, עזריה בן חלקיה מיחס עזרא,
עזריה בן מריות כנ"ל, עזריה בן מעשיה מבוני החומה, עזריה מבאי הארץ בימי זרובבל, עזריה מהעומדים אצל ספר התורה בימי עזרא, עזריה מחותמי האמנה (יתכן שהוא אחד הקודמים) עזריה משרי יהודה (כנ"ל) , עזריה בן איתן, עזריה בן יהוא, עזריה בן אחימעץ, עזריה בן יוחנן, (ועיין ביחס עזרא ודוק) עזריה בן צפניה (יחס שמואל) עזריה אחי יהורם,
עזריהו בן צדוק משרי דוד, עזריהו בן נתן, עזריהו בן עודד הנביא, עזריהו אחי יהורם (ואחי עזריה) עזריהו בן עובד, עזריהו בן ירוחם משרי המאות , עזריהו בן יהוחנן מבני אפרים , עזריהו אבי יואל, עזריהו בן יהללאל הלווים , עזריהו נגיד בית האלהים,
סה"כ 26 ונוסף עליהם 6 שמות בשם עזראל.

איקטורין
הודעות: 473
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 12:26 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איקטורין » ד' דצמבר 20, 2023 11:42 am

שאלה יפה שנשאלו הילדים באבות ובנים בחנוכה:
מי זה הקטן, הנמצא תמיד בבית הכנסת ובישיבה, לעולם לא תמצאוהו ברחוב או בשדה. למרות שנמצא אצל גדולים וצדיקים, הוא לא בגאווה. תמיד שרוי בתענית ואף פעם אינו בכעס. אפשר לראותו פעמיים בחיים, פעם בשמיטה ופעם ביובל, לא בשבתות אלא בחגים ובראשי-חדשים, לא בבוקר וגם לא בערב, אלא בצהריים. ראשון ליושבי ירושלים ואחרון מתושבי ציפורי. נוכל לראותו בעיניים ובעוד כמה רגעים.

צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' דצמבר 20, 2023 12:10 pm

האות י.

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' דצמבר 28, 2023 5:43 pm

אקדים שלא הספקתי לבדוק יפה יפה כל הנתונים ובכל זאת:
פועל משורש מסויים מופיע כמה פעמים אצל אותה משפחה במקרא (לא הספקתי לבדוק אם מופיע עוד)
אח אחד השתמש בו כלפי אח אחר
האח שכלפיו השתמשו בפועל זה אמר שגם בניו השתמשו בו כלפי חלק אחר מהבנים
בפועל מוזכר אחר כך שדווקא אותו חלק שהאב אמר שהשתמש בפועל חשש שהחלק האחר הוא שישתמש בו כלפיהם.
מהו השורש או הפועל ומי האישים המוזכרים בקשר אליו?

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ב' ינואר 01, 2024 5:18 pm

האין פותר?

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » ג' ינואר 02, 2024 12:31 pm

כדכד כתב:האין פותר?

"כל שטום לא עממוך"

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ג' ינואר 02, 2024 3:51 pm

נכון אבל איני מצליח להזכר מנין הציטוט הזה שהוסגר בגרשיים?

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' ינואר 02, 2024 7:21 pm

כדכד כתב:נכון אבל איני מצליח להזכר מנין הציטוט הזה שהוסגר בגרשיים?

יחזקאל. כל סתום

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ב' ינואר 08, 2024 5:37 pm

למען באר הדברים אפרש את שסתמתי
כדכד כתב:...
פועל משורש מסויים מופיע כמה פעמים אצל אותה משפחה במקרא (לא הספקתי לבדוק אם מופיע עוד)
אח אחד השתמש בו כלפי אח אחר
האח שכלפיו השתמשו בפועל זה אמר שגם בניו השתמשו בו כלפי חלק אחר מהבנים
בפועל מוזכר אחר כך שדווקא אותו חלק שהאב אמר שהשתמש בפועל חשש שהחלק האחר הוא שישתמש בו כלפיהם.
מהו השורש או הפועל ומי האישים המוזכרים בקשר אליו?

השורש הוא ש'ט'ם' כפי שפתח הסתומה הרב זיז שדי
בפ' תולדות נאמר "וישטם עשו את יעקב" וזהו אח אחד כלפי אח אחר
יעקב אמר בברכתו ליוסף וישטמוהו בעלי חצים" ורש"י מפרש הכוונה לאחיו ששנאוהו ומכרוהו וזהו שאמר שגם בניו השתמשו בו כלפי חלק אחר.
בס"פ ויחי נאמר שאחי יוסף חששו "לו ישטמנו יוסף" וזהו החלק שחשש שהחלק האחר (יוסף) ישתמש בו כלפיהם.

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' פברואר 01, 2024 6:09 pm

היכן מצינו שני אנשים בתפקידים שווים ששמותם כשמות שני אחים שנים רבות קודם?

נחומצ'ה
הודעות: 1023
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ה' פברואר 01, 2024 7:04 pm

כדכד כתב:היכן מצינו שני אנשים בתפקידים שווים ששמותם כשמות שני אחים שנים רבות קודם?

כוונתך שכל איש מחזיק בשני שמות הנ"ל?

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' פברואר 01, 2024 8:20 pm

כוונתי ששני השמות בשני הזוגות שווים. לכל איש היה רק שם אחד.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ה' פברואר 01, 2024 8:25 pm

כדכד כתב:היכן מצינו שני אנשים בתפקידים שווים ששמותם כשמות שני אחים שנים רבות קודם?

שאלה זו חסרה כמה מגבלות.
באיזה תקופה היו בעלי התפקידים?
האם צריך שהם שמשו יחד באותו תפקיד?
כי למשל רבי יהודה הנשיא שמש בתפקיד נשיא ישראל, ורבן שמעון בן גמליאל שמש באותו תפקיד.
והאחים בעלי אותם שמות, מפורסמים הם.

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' פברואר 01, 2024 8:34 pm

שמשו יחד באותו תפקיד (או בתפקידים מקבילים)

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ה' פברואר 01, 2024 8:40 pm

כדכד כתב:שמשו יחד באותו תפקיד (או בתפקידים מקבילים)

ר' יוסף דב הלוי סולובייצ'יק, ור' נפתלי צבי יהודה ברלין, ששמשו יחד בראשות ישיבת וולוז'ין, עונים על השאלה?

רצוני לומר בזה, שאם לא תגביל את זמנם של בעלי התפקידים, תוכל למצוא תשובות לאלפים.
שני שוחטים מוצי"ם או שובי"ם ששמשו יחד באותה קהילה, או סוחרים שותפים, שנשאו שמות של שנים משבטי ישראל, וכל כדומה לזה.

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' פברואר 01, 2024 10:04 pm

לא
לכל אחד מהשניים היה רק שם אחד של אחד מהאחים

זיז שדי
הודעות: 549
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2022 10:15 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי זיז שדי » א' פברואר 04, 2024 8:49 am

כדכד כתב:היכן מצינו שני אנשים בתפקידים שווים ששמותם כשמות שני אחים שנים רבות קודם?

המנכ"ל של apple הוא טים והמנכ"ל של j. P. Morgan הוא ג'יימי. וכידוע לפני שנים רבות היו שני אחים לאחד קראו טים, ולשני ג'יימי.
תכלית צריך ביאור מינימלי אם מדובר בחידה תנכי"ת? היסטורית? או סתם בדיחה לחדודי בעלמא. כי רק עם מה שכתבת יש מליוני אפשרויות לתשובות שיתאימו במאה אחוז.

הבטחתי
הודעות: 1036
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2012 2:04 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הבטחתי » א' פברואר 04, 2024 9:03 am

מהר"ם גאלאנטי - בן הרב יהונתן, נכד הרב המוסמך. אב"ד ור"מ בעה"ק ירושלים ת"ו. והוא עם רבני דורו הסכימו שלא יהיה תואר רב בירושלים ת"ו כמ"ש מהר"ם חאגיז בשפת אמת. ומבית דינו הרבנים מהר"ר דוד הכהן המחבר דעת קדושים כ"י. והרב אהרן חייון המקובל המחבר פי' הזהר אביו של הרב מהר"ם חייון אב"ד ור"מ בעה"ק צפת ת"ו. והרב אברהם צמח בן הרב המקובל מהר"י צמח הרב המחבר ספר דרושים מופלאים ברית אברהם. והרב החסיד יעקב מולכו. והרב מהר"ם ן' חביב. ומגדולי תלמידיו הרב פר"ח ומורנו הרב מהר"א יצחקי. וחיבר ספר אלף המג"ן שו"ת וענינים במספרם כמשפט אלפ"א לסלת והגהות על הרמב"ם. ולא נדפס כ"א קרבן חגיגה וזבח שלמים וקצת תשובות בספרי האחרונים. ומהר"י חאגיז חתנו ונכדו הרב המניח. ובסוף ימיו הרב המג"ן היה חתנו של מהר"ם ן' חביב. וכאשר היו לרב שנות חיי"ם משה עלה אל האלהים כ"א שבט תמ"ט בסדר ואל משה אמר עלה. ובימיו היו פ"ז חכמים גדולים שלמים בתוככי ירושלים. והפרנס היה הגביר אהרן פארדו וקרו למופלא בדור בחלמיה על הרב והפרנס נחית כצאן עמך ביד משה ואהרן:‏

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' פברואר 04, 2024 9:37 am

לבנון כתב:
כדכד כתב:שמשו יחד באותו תפקיד (או בתפקידים מקבילים)

ר' יוסף דב הלוי סולובייצ'יק, ור' נפתלי צבי יהודה ברלין, ששמשו יחד בראשות ישיבת וולוז'ין, עונים על השאלה?

רצוני לומר בזה, שאם לא תגביל את זמנם של בעלי התפקידים, תוכל למצוא תשובות לאלפים.
שני שוחטים מוצי"ם או שובי"ם ששמשו יחד באותה קהילה, או סוחרים שותפים, שנשאו שמות של שנים משבטי ישראל, וכל כדומה לזה.

שני הזוגות בתנ"ך


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 333 אורחים