מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' ינואר 01, 2023 5:01 pm

אילו היינו מוצאים את הביטוי "שמים" מופיע במקרא שבע פעמים כנגד שבעה רקיעים - זה היה נחמד...
או אילו היו אומרים לנו ש"אברהם יצחק ויעקב" מופיעים ג פעמים בדיוק.

ואמנם זה לא נכון לגבי שניהם, אבל לפחות על שני דברים אחרים מצאתי שמתקיימת בהם התופעה הזאת. על קבוצה אחת - בחמשת חומשי תורה, ועל קבוצה אחרת - בתנ"ך כולו.
מיהם? והאם יש עוד?

סמל אישי של המשתמש
אהרן תאומים
הודעות: 2563
הצטרף: ב' יולי 30, 2018 9:15 am
מיקום: בארא פארק
שם מלא: אהרן פרנקל תאומים
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אהרן תאומים » א' ינואר 01, 2023 5:25 pm


עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' ינואר 01, 2023 5:54 pm


יפה. אך לא מצאתי שם את שני אלו שעליהם חדתי:
א. יש בתורה יב פעמים את יב השבטים (ראיתי (כולל פירוט) בחומשים המורחבים שבהוצאת בלום, מסתמא בחומש בראשית).
ב. יש בתנ"ך ארבע פעמים את הביטוי "כנפות הארץ".

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' ינואר 01, 2023 6:01 pm

בזכרוני שבספר מי השילוח הביא רשימה של ששה עשר אופנים של סדר השבטטים ברשימות שבמקרא ולפי זה נמנו יותר מי"ב

.השוחט
הודעות: 988
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי .השוחט » ב' ינואר 02, 2023 1:31 am

כדכד כתב:בזכרוני שבספר מי השילוח הביא רשימה של ששה עשר אופנים של סדר השבטטים ברשימות שבמקרא ולפי זה נמנו יותר מי"ב

בש"ק, ז' טבת, היה היא"צ של בעל מי השילוח זצ"ל.

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ב' ינואר 02, 2023 10:57 am

כדכד כתב:בזכרוני שבספר מי השילוח הביא רשימה של ששה עשר אופנים של סדר השבטים ברשימות שבמקרא ולפי זה נמנו יותר מי"ב

מי השילוח בפרשת וישלח
מתייחס למנין השבטים שם אחר מיתת רחל
הוא כותב שם באמת ט"ז פעמים בתורה אולם לא בכל הט"ז נמנו כל השבטים. למשל, הוא מונה בפרשת וארא את ראובן שמעון ולוי ושם לא נמנו כל השבטים
גם בפ' ברכה לא מוזכר שבט שמעון
יתכן שיש דרך לישב דבריו ודברי הרב עזריאל שיש י"ב פעמים והרוצה יעיין שם במי השילוח
נערך לאחרונה על ידי כדכד ב ד' ינואר 04, 2023 12:12 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' ינואר 03, 2023 7:52 am

מה הקשר בין קריאת התורה של היום (עשרה בטבת) לקריאת התורה של אתמול (יום שני פרשת ויחי)?

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 04, 2023 11:50 am

עזריאל ברגר כתב:מה הקשר בין קריאת התורה של היום (עשרה בטבת) לקריאת התורה של אתמול (יום שני פרשת ויחי)?

כתב לי אחד החברים:
האם כוונת מר ששתיהן מתחילות באמצע פרשיה ולא בהפסק פרשייה פתוחה או סתומה כרגיל?
תחילה חשבתי שכוונתו לכך ששלש האותיות הראשונות זהות אבל לא היה נראה לי שלהשוואה כזו הכוונה

וכל דבריו מדוייקים.

אגב, הקריאות האלו גם מסתיימות במקום שאין בו הפסק פרשה.

וכמדומני שחוץ מ"ויחי" ו"ויחל" - תמיד מתחילים את הקריאה במקום שמתחילה בו פרשה.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 04, 2023 11:51 am

יש עוד מקרה אחד שמתחילים את הקריאה בספר השני באמצע פרשה - ששת הימים האחרונים של פסח.

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 04, 2023 12:15 pm

מי היתה שם אמו צרועה
ומי היתה שם אמם צרויה
ומי היתה אמו מצרעה?

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 04, 2023 12:16 pm

חידה נוספת:
שנים תוארה אמם באותו תאר
אחד עזר למלך מסויים והשני הפריע לאותו מלך

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 04, 2023 12:54 pm

כדכד כתב:מי היתה שם אמו צרועה
ומי היתה שם אמם צרויה
ומי היתה אמו מצרעה?

ב. יואב אבישי ועשהאל - בני צרויה אחות דוד.
ג. מסתמא אין כוונתך לשמשון אלא למישהו אחר.

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 04, 2023 5:01 pm

כן כוונתי לשמשון
אמנם כתוב על אביו שהיה מצרעה אך לפי הפסוקים מובן שגם מו היתה משם ולפי תחילת החידה העדפתי להמשיך באמו
אבל השורה הראשונה לא נפתרה עדיין

חלא בר חמרא
הודעות: 214
הצטרף: ו' יוני 24, 2022 12:20 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חלא בר חמרא » ד' ינואר 04, 2023 8:28 pm

יָרׇבְעָם֩ בֶּן־נְבָ֨ט אֶפְרָתִ֜י מִן־הַצְּרֵדָ֗ה וְשֵׁ֤ם אִמּוֹ֙ צְרוּעָה֙ אִשָּׁ֣ה אַלְמָנָ֔ה עֶ֖בֶד לִשְׁלֹמֹ֑ה וַיָּ֥רֶם יָ֖ד בַּמֶּֽלֶךְ׃

וזה הפתרון גם לחידה הנוספת, בעוד ירבעם בן האלמנה הפריע לשלמה, חירם בן האלמנה עזר לו.

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' ינואר 05, 2023 10:08 am

אכן
כנראה כדי לסיים בטוב
הפך מר את סדר האישים בתשובה מסדרם בחידה
אני סידרתים בחידה לפי סדר המקראות

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' ינואר 08, 2023 11:40 am

שני אנשים נדחפו במקרא
אחד נדחף להכנס (כי לא הרגיש נוח בחוץ)
ואחד נדחף לצאת (כי לא יכול להשאר בפנים)
מי האנשים?

הבטחתי
הודעות: 1034
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2012 2:04 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הבטחתי » א' ינואר 08, 2023 3:03 pm

כדכד כתב:שני אנשים נדחפו במקרא
אחד נדחף להכנס (כי לא הרגיש נוח בחוץ)
ואחד נדחף לצאת (כי לא יכול להשאר בפנים)
מי האנשים?


המן נדחף אל ביתו
עוזיהו נדחף לצאת

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' ינואר 08, 2023 6:36 pm

חידה לפרשת שמות:
שלוש מילים בפרשה
האחת מהן מופיעה בתנ"ך בעשרה ניקודים שונים
השניה בעשתי עשר ניקודים שונים
והשלישית בשנים עשר ניקודים שונים

אין כוונתי לשינויים בדגשים, אלא לניקוד שונה

הבטחתי
הודעות: 1034
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2012 2:04 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הבטחתי » ב' ינואר 09, 2023 12:49 pm

לבנון כתב:חידה לפרשת שמות:
שלוש מילים בפרשה
האחת מהן מופיעה בתנ"ך בעשרה ניקודים שונים
השניה בעשתי עשר ניקודים שונים
והשלישית בשנים עשר ניקודים שונים

אין כוונתי לשינויים בדגשים, אלא לניקוד שונה


עשרה ניקודים - שלח

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' ינואר 09, 2023 5:07 pm

פרסמתי את החידה בקבוצות אחרות, ויגענו ומצאנו:
11. אֲכָל, אֲכֹל, אֱכָל, אֱכֹל, אֹכֶל, אֹכֵל, אֹכַל, אָכַל, אָכָל, אֻכָּל, אָכֹל.
12. וְיָשַב, וְיָשֹב, וְיֹשֵב, וְיָשֵב, וַיֵשֶב, וַיָשֶב, וַיִשְבּ, וַיָשָב, וַיַשֵב, וַיֹשֶב, וַיֵשֵב, וַיָשֺב.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' ינואר 09, 2023 5:29 pm

הבטחתי כתב:
לבנון כתב:חידה לפרשת שמות:
שלוש מילים בפרשה
האחת מהן מופיעה בתנ"ך בעשרה ניקודים שונים
השניה בעשתי עשר ניקודים שונים
והשלישית בשנים עשר ניקודים שונים

אין כוונתי לשינויים בדגשים, אלא לניקוד שונה


עשרה ניקודים - שלח

אחד החברים יגע ומצא אחד עשר:
שַלַח, שַלֵחַ, שָלַח, שָלֹחַ, שֶלַח, שִלַח, שֹלֵחַ, שֻלַח, שֻלָח, שְלַח, שְלֹחַ.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ב' ינואר 09, 2023 11:51 pm

עזריאל ברגר כתב:
הבטחתי כתב:
לבנון כתב:חידה לפרשת שמות:
שלוש מילים בפרשה
האחת מהן מופיעה בתנ"ך בעשרה ניקודים שונים
השניה בעשתי עשר ניקודים שונים
והשלישית בשנים עשר ניקודים שונים

אין כוונתי לשינויים בדגשים, אלא לניקוד שונה


עשרה ניקודים - שלח

אחד החברים יגע ומצא אחד עשר:
שַלַח, שַלֵחַ, שָלַח, שָלֹחַ, שֶלַח, שִלַח, שֹלֵחַ, שֻלַח, שֻלָח, שְלַח, שְלֹחַ.

עזריאל ברגר כתב:פרסמתי את החידה בקבוצות אחרות, ויגענו ומצאנו:
11. אֲכָל, אֲכֹל, אֱכָל, אֱכֹל, אֹכֶל, אֹכֵל, אֹכַל, אָכַל, אָכָל, אֻכָּל, אָכֹל.
12. וְיָשַב, וְיָשֹב, וְיֹשֵב, וְיָשֵב, וַיֵשֶב, וַיָשֶב, וַיִשְבּ, וַיָשָב, וַיַשֵב, וַיֹשֶב, וַיֵשֵב, וַיָשֺב.


יפה מאוד!
כוונתי היתה ל 10 'וישב' (2 נשמטו ממני)
11 'שלח'
12 'דבר'
דִּבֶּר, דִּבֵּר, דְּבַר, דְּבִר, דְבָר, דֶּבֶר, דֹּבֵר, דָּבָר, דָּבֻר, דָּבֶר, דַּבֵּר, דַּבֶּר
ועל 'אכל' לא חשבתי...

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' ינואר 10, 2023 3:22 pm

ובלי קשר לפרשתנו:
מהי המילה שמופיעה בתנ"ך בצורות ניקוד רבות ככל האפשר?
(אינני יודע בעצמי)

נחומצ'ה
הודעות: 1018
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ד' ינואר 11, 2023 6:32 pm

סודו של האיש:

הוא ממחברי היסוד. וחיבר גם סוד. ונלב"ע קודם היסוד.

הסוד נרמז בהערות. אצל מפיק מרגליות. בקריאה של הלכות.

מי האיש. ומהו הסוד?

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ה' ינואר 12, 2023 12:59 pm

חידה אחרת:
בפרשתנו, בפסוקים סמוכים באה אותה מלה כלפי אותו אדם כאשר באחת נראה שהכוונה לרעת אותו אדם ובשניה נראה שהכוונה לטובתו

נחומצ'ה
הודעות: 1018
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ו' ינואר 13, 2023 1:29 pm

כדכד כתב:חידה אחרת:
בפרשתנו, בפסוקים סמוכים באה אותה מלה כלפי אותו אדם כאשר באחת נראה שהכוונה לרעת אותו אדם ובשניה נראה שהכוונה לטובתו

אגב גם במילה 'ותראינה' המילדות את האלוקים. יש משמעות של יראה מאלוקים. וכן ענין ראיה, פשוט 'ראו אלוקות' [לא כיולדות המצריות, עוד בטרם תבא וכו'].

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » א' ינואר 15, 2023 11:34 am

לא כתוב "ותראינה המילדות" (שזה לשון ראיה) אלא "ותיראן המילדות" ואין בכתיב זה ענין ראיה כלל אלא רק ענין יראה ו"לא יראני האדם וחי"
מכל מקום אין זה קשור לחידה שכתבתי שזו אותה מלה ממש המופיעה פעמיים ומה שמשתנה זו לא משמעות המלה אלא הקשרה

נחומצ'ה
הודעות: 1018
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » א' ינואר 15, 2023 11:41 pm

ידעתי גם ידעתי. שותראינןָ היינו יראה ולא ראיה. [וראה גם באבן עזרא וחזקוני, שע"כ השמיטו אות הי' ואות הה'].
אך כתבתי זאת כפי' דרש של ראיה.. [וב'אגב' אורחיה ולא כפיתרון החידה..].

אך לְמה כוונתך?

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' ינואר 17, 2023 4:13 pm

מיהו האדם שהכי הרבה מחלקי גופו מוזכרים במפורש בפסוקים?
ראו "מסילות אל הנפש" מהשבוע האחרון

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' ינואר 17, 2023 5:47 pm

עזריאל ברגר כתב:מיהו האדם שהכי הרבה מחלקי גופו מוזכרים במפורש בפסוקים?
ראו "מסילות אל הנפש" מהשבוע האחרון

אהרן
לב, מצח, פה, יד, רגל, חפניים, תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל, ראש, זקן, כף, אצבע
אפשר אולי להוסיף את הפסוק ועשה להם מכנסי בד וגו' ממתנים ועד ירכים יהיו.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' ינואר 17, 2023 9:21 pm

לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:מיהו האדם שהכי הרבה מחלקי גופו מוזכרים במפורש בפסוקים?
ראו "מסילות אל הנפש" מהשבוע האחרון

אהרן
לב, מצח, פה, יד, רגל, חפניים, תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל, ראש, זקן, כף, אצבע
אפשר אולי להוסיף את הפסוק ועשה להם מכנסי בד וגו' ממתנים ועד ירכים יהיו.

במסילות אל הנפש הביא רק 9, ועם הבגדים ("בגדי אהרן") - 10.

אבל אכן יש יותר, ונפרט אותם (ע"פ סדר דבריך):
והיו על לב אהרן - האורים והתומים.
והיה על מצח אהרן - הציץ.
ואנכי אהיה עם פיך ועם פיהו (בפרשתנו).
יד - אמור אל אהרן נטה את ידך במטך ... והעל את הצפרדעים.
רגל - ורחצו ידיהם ורגליהם (מן הכיור).
קחו לכם מלא חפניכם ... ויהי שחין.
תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל - במילואים.
ויצקת משמן המשחה על ראש אהרן ומשחת אותו לקדשו.
זקן אהרן שיורד על פי מידותיו.
כף - וימלא כפו ממנה (בשמיני למילואים).
והזה באצבעו (בעבודת יום הכיפורים).

ויש להוסיף: ורחץ במים את בשרו (בעבודת יום הכיפורים).

סך הכל ארבעה עשר חלקים, לא כולל בגדיו...

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' ינואר 17, 2023 9:55 pm

עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:מיהו האדם שהכי הרבה מחלקי גופו מוזכרים במפורש בפסוקים?
ראו "מסילות אל הנפש" מהשבוע האחרון

אהרן
לב, מצח, פה, יד, רגל, חפניים, תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל, ראש, זקן, כף, אצבע
אפשר אולי להוסיף את הפסוק ועשה להם מכנסי בד וגו' ממתנים ועד ירכים יהיו.

במסילות אל הנפש הביא רק 9, ועם הבגדים ("בגדי אהרן") - 10.

אבל אכן יש יותר, ונפרט אותם (ע"פ סדר דבריך):
והיו על לב אהרן - האורים והתומים.
והיה על מצח אהרן - הציץ.
ואנכי אהיה עם פיך ועם פיהו (בפרשתנו).
יד - אמור אל אהרן נטה את ידך במטך ... והעל את הצפרדעים.
רגל - ורחצו ידיהם ורגליהם (מן הכיור).
קחו לכם מלא חפניכם ... ויהי שחין.
תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל - במילואים.
ויצקת משמן המשחה על ראש אהרן ומשחת אותו לקדשו.
זקן אהרן שיורד על פי מידותיו.
כף - וימלא כפו ממנה (בשמיני למילואים).
והזה באצבעו (בעבודת יום הכיפורים).

ויש להוסיף: ורחץ במים את בשרו (בעבודת יום הכיפורים).

סך הכל ארבעה עשר חלקים, לא כולל בגדיו...

ויש להוסיף גם את כתפיו, ונשא אהרן את שמותם לפני ה' על שתי כתפיו לזכרן

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 18, 2023 10:50 am

ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ד' ינואר 18, 2023 11:08 am

עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...

???????

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 18, 2023 1:57 pm

לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...

???????

מדובר שם על "החזה" של אהרן...

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 18, 2023 1:58 pm

בינתיים העלו אפשרויות נוספות:
דוד (כנראה למעלה מ15 מחלקי גופו של המשורר מוזכרים בתהילים).
ואולי איוב (הוא מדבר הרבה על הגוף שלו)?

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 18, 2023 4:59 pm

עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...

???????

מדובר שם על "החזה" של אהרן...

תמיהתו בעינה עומדת
מדובר שם על חזה של בהמה שמגיע לאהרן
ולא כמו שאר חלקי הגוף שצויינו

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' ינואר 18, 2023 5:36 pm

כדכד כתב:
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...

???????

מדובר שם על "החזה" של אהרן...

תמיהתו בעינה עומדת
מדובר שם על חזה של בהמה שמגיע לאהרן
ולא כמו שאר חלקי הגוף שצויינו

חשבתי שהמרכאות יספיקו כדי למנוע את פגיעתו של "חוק פו"...

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 18, 2023 8:54 pm

ואני חשבתי שזה לא היה במקום

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' ינואר 18, 2023 9:01 pm

בענין החידה שחדתי בשבוע שעבר:
כדכד כתב:חידה אחרת:
בפרשתנו, בפסוקים סמוכים באה אותה מלה כלפי אותו אדם כאשר באחת נראה שהכוונה לרעת אותו אדם ובשניה נראה שהכוונה לטובתו

כוונתי למלה "ויפגשהו" שנאמרה רק פעמיים בתורה ושתיהן בפרשתנו כלפי משה.
ראיתי שכתב על כך בצרור המור שמות פרשת שמות:
ויאמר ה' אל אהרן לך לקראת משה לקיים דברו. וילך ויפגשהו בהר האלהים. בלשון שנצטער ויפגשהו ה' ויבקש המיתו. באותו לשון נחמו.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 208 אורחים