עמוד 66 מתוך 119

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 26, 2019 7:36 pm
על ידי עתניאל בן קנז
לב חיים כתב:איך יתכן אדם מוכר רכב יגואר F-TYPE לחבירו, אם יש בו 10 פגמים – המקח קיים.
אבל אם יש בו רק "פגם אחד" – המקח מבוטל?


האם ברצונך לפגוע בפרנסתו של ר' דוד נתנאל שווארץ???
וכן, האם לדעתך מגיע לך פרס, אם לקחת את התשובה מאשכול זה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 26, 2019 9:14 pm
על ידי אבני גזית
עתניאל בן קנז כתב:
לב חיים כתב:איך יתכן אדם מוכר רכב יגואר F-TYPE לחבירו, אם יש בו 10 פגמים – המקח קיים.
אבל אם יש בו רק "פגם אחד" – המקח מבוטל?


האם ברצונך לפגוע בפרנסתו של ר' דוד נתנאל שווארץ???
וכן, האם לדעתך מגיע לך פרס, אם לקחת את התשובה מאשכול זה?


בסך הכל הוא עשה לו פרסום נאה...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 26, 2019 10:20 pm
על ידי עזריאל ברגר
לב חיים כתב:איך יתכן אדם מוכר רכב יגואר F-TYPE לחבירו, אם יש בו 10 פגמים – המקח קיים.
אבל אם יש בו רק "פגם אחד" – המקח מבוטל?

שפחה זו שוטה היא משועממת היא וכו'...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2019 1:57 am
על ידי לב חיים
עזריאל ברגר כתב:
לב חיים כתב:איך יתכן אדם מוכר רכב יגואר F-TYPE לחבירו, אם יש בו 10 פגמים – המקח קיים.
אבל אם יש בו רק "פגם אחד" – המקח מבוטל?

שפחה זו שוטה היא משועממת היא וכו'...

באר כוונתך בבקשה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2019 2:09 am
על ידי לבי במערב
ב"מ פ, א:
אמר רבי יוחנן: המוכר פרה לחבירו, ואמר לו: פרה זו נגחנית היא, נשכנית היא, בעטנית היא, רבצנית היא, והי' בה מום אחד וסנפו בין המומין - הרי זה מקח טעות; מום זה ומום אחר - אין זה מקח טעות. תניא נמי הכי: המוכר שפחה לחבירו, ואמר לו: שפחה זו שוטה היא, ניכפית היא, משועממת היא, והי' בה מום אחד וסנפו בין המומין - הרי זה מקח טעות; מום זה ומום אחר - אין זה מקח טעות. א"ל רב אחא ברי' דרבא לרב אשי: היו בה כל המומין הללו - מהו? אמר לי' רב מרדכי לרב אשי: הכי אמרינן משמיה דרבא: היו בה כל המומין הללו - אין זה מקח טעות:

רש"י (על-אתר) כתב:הי' בה מום אחד. אחד מן המומין הללו הי' בה:
וסנפו בין מומין אחרים. שלא היו בה:
הרי זה מקח טעות. לפי שהכיר הלוקח בשאר מומין שאינן, וכסבור הוא - בכולן משקר, אלא להשליך מעליו תרעומת הוא אומר; הילכך מקח טעות הוא, דאדעתא דהכי לא זבן:
מום זה ומום אחר. שפירש לו שֵם אותו מום לבדו, ואמר לו - 'מום זה בה, ועוד מומין אחרים':
אין זה מקח טעות. דכיון דאותו המום הזכיר לו לבדו - בו הי' לו לבדוק:
וסנפו. חִבְּרוֹ, כמו - 'סניפין עשאום', דתענית:
נכפית. נופלת מחולי:
משועממת. משוגעת:
הי' בה מום אחד. מאלו המומין, והשאר אין בה:
היו בה כל המומין הללו. ואינו מקפיד אלא על האחד; ובא וטוענו: 'כסבור הייתי שאתה כולל בה מה שאין בה ומה שיש בה; ואילו ידעתי שזה בה - לא הייתי לוקחה', מאי:
אפילו. לא גרסינן, והכי גרסינן: "הכי אמרינן משמיה דרבא: היו בה כל המומין האלו - אין זה מקח טעות":

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2019 2:14 am
על ידי לב חיים
לבי במערב כתב:ב"מ פ, א:
אמר רבי יוחנן: המוכר פרה לחבירו, ואמר לו: פרה זו נגחנית היא, נשכנית היא, בעטנית היא, רבצנית היא, והי' בה מום אחד וסנפו בין המומין - הרי זה מקח טעות; מום זה ומום אחר - אין זה מקח טעות. תניא נמי הכי: המוכר שפחה לחבירו, ואמר לו: שפחה זו שוטה היא, ניכפית היא, משועממת היא, והי' בה מום אחד וסנפו בין המומין - הרי זה מקח טעות; מום זה ומום אחר - אין זה מקח טעות. א"ל רב אחא ברי' דרבא לרב אשי: היו בה כל המומין הללו - מהו? אמר לי' רב מרדכי לרב אשי: הכי אמרינן משמיה דרבא: היו בה כל המומין הללו - אין זה מקח טעות:

רש"י (על-אתר) כתב:הי' בה מום אחד. אחד מן המומין הללו הי' בה:
וסנפו בין מומין אחרים. שלא היו בה:
הרי זה מקח טעות. לפי שהכיר הלוקח בשאר מומין שאינן, וכסבור הוא - בכולן משקר, אלא להשליך מעליו תרעומת הוא אומר; הילכך מקח טעות הוא, דאדעתא דהכי לא זבן:
מום זה ומום אחר. שפירש לו שֵם אותו מום לבדו, ואמר לו - 'מום זה בה, ועוד מומין אחרים':
אין זה מקח טעות. דכיון דאותו המום הזכיר לו לבדו - בו הי' לו לבדוק:
וסנפו. חִבְּרוֹ, כמו - 'סניפין עשאום', דתענית:
נכפית. נופלת מחולי:
משועממת. משוגעת:
הי' בה מום אחד. מאלו המומין, והשאר אין בה:
היו בה כל המומין הללו. ואינו מקפיד אלא על האחד; ובא וטוענו: 'כסבור הייתי שאתה כולל בה מה שאין בה ומה שיש בה; ואילו ידעתי שזה בה - לא הייתי לוקחה', מאי:
אפילו. לא גרסינן, והכי גרסינן: "הכי אמרינן משמיה דרבא: היו בה כל המומין האלו - אין זה מקח טעות":

פרט את התשובה.[אני נמוך השכל]

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2019 4:34 pm
על ידי עזריאל ברגר
מהסוגיא הנ"ל עולה (וכן נפסק ברמב"ם) שאם המוכר פירט לקונה עשרה מומים, והיו במקח את כל המומים שמנה - נקנה המקח, אבל אם מכולם היה רק אחד, והוא מום שאינו ניכר, ובין המומים שמנה היה מום הניכר - בטל המקח.
והיינו פתרון לחידתך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2019 4:59 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 27, 2019 4:59 pm
על ידי עזריאל ברגר
היכי תמצי יהודי שטמא ומטמא את כל הנוגע בו (לא רק קדשים וכדו'), ועליו לעשות מעשה לטהרתו, ובמעשה זה הוא יהיה טהור לגמרי (לכאורה אפילו לא "טבול יום"), אך המעשה הזה איננו טבילה, ולא הבאת קרבן?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 28, 2019 9:55 am
על ידי ביקורת תהיה
עזריאל ברגר כתב:איכא למ"ד שאם התעברה האם לאחר מיתת האב (כגון באופן מלאכותי) - הילד הזה לא יפטור אותה מייבום, כיוון שבשעת מיתת בעלה לא היו בנים, ולא פוקע חיוב היבום לאחר מכן.
הן דברי החכמים פה אחד: ישתקע הדבר ולא יאמר!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 28, 2019 1:15 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי יהודי שטמא ומטמא את כל הנוגע בו (לא רק קדשים וכדו'), ועליו לעשות מעשה לטהרתו, ובמעשה זה הוא יהיה טהור לגמרי (לכאורה אפילו לא "טבול יום"), אך המעשה הזה איננו טבילה, ולא הבאת קרבן?

רמז: הוא כבר טבל לטומאתו, ונותר לו מעשה לעשות, שבדרך כלל עושים אותו לפני הטבילה.
ההלכה מפורשת ברמב"ם, וכן בפירוש רבינו עובדיה מברטנורא למשנה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 28, 2019 6:27 pm
על ידי עזריאל ברגר
ביקורת תהיה כתב:
עזריאל ברגר כתב:איכא למ"ד שאם התעברה האם לאחר מיתת האב (כגון באופן מלאכותי) - הילד הזה לא יפטור אותה מייבום, כיוון שבשעת מיתת בעלה לא היו בנים, ולא פוקע חיוב היבום לאחר מכן.
הן דברי החכמים פה אחד: ישתקע הדבר ולא יאמר!

למקורות בנושא - http://din.org.il/2012/09/05/%D7%94%D7% ... %97%D7%9C/

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 12:10 am
על ידי עני בן פחמא
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי יהודי שטמא ומטמא את כל הנוגע בו (לא רק קדשים וכדו'), ועליו לעשות מעשה לטהרתו, ובמעשה זה הוא יהיה טהור לגמרי (לכאורה אפילו לא "טבול יום"), אך המעשה הזה איננו טבילה, ולא הבאת קרבן?

רמז: הוא כבר טבל לטומאתו, ונותר לו מעשה לעשות, שבדרך כלל עושים אותו לפני הטבילה.
ההלכה מפורשת ברמב"ם, וכן בפירוש רבינו עובדיה מברטנורא למשנה.


יש כסף משנה (סוף פ"ו שאר אבות הטומאה) שמחדש שאדם טמא אנו נטהר מטומאתו עד שיוצא מהמים ולא די בהכנסו למים, לפ"ז אפשר לומר שמדובר באדם שטבל ועודנו בתוך המים (יש מחל' באחרונים אם צריך שיצא לגמרי או די שיוציא איבר).

זה הייתי אומר בלי הרמז, לאחר הרמז, אפשר לומר שהכוונה לטובל ושרץ בידו שאינו נטהר עד שישליך השרץ מעליו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 12:13 am
על ידי עני בן פחמא
לב חיים כתב:היכי משכחת לה שראובן חטא ב100 עבירות .בא שמעון ועשה משהו אפילו ללא ידיעת והכל נהפך למצוות ?[שאלני בני נר"ו]

סיפר עליו לשון הרע, לפי דברי החרדים שהעבירות עוברות למספר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 1:25 am
על ידי לבי במערב
עני בן פחמא כתב:סיפר עליו לשון הרע, לפי דברי החרדים שהעבירות עוברות למספר.

לב חיים כתב: . . הכל נהפך למצוות?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 12:11 pm
על ידי עני בן פחמא
לבי במערב כתב:
עני בן פחמא כתב:סיפר עליו לשון הרע, לפי דברי החרדים שהעבירות עוברות למספר.

לב חיים כתב: . . הכל נהפך למצוות?

והמצוות של המספר עוברות למסופר. (ואפשר גם לומר שלמסופר היו 100 מצוות).

אפשר גם, שמעון קידש אחת משתי נשים לראובן אפשר מדין זכין, ראובן בא על אחת מהן 100 פעמים, ולאחר מכן שמעון מברר שזו שראובן בא עליה מקודשת לו.

או, ראובן אסר בקונם מצווה כל שהיא באופן שהיה ספק אם חל הנדר שאז אסור לו לעשות זאת או שהנדר לא חל שאז הוי מצוה, ופסק לו הרב שהוי נדר, ואעפ"כ ראובן עשה את המצווה ועבר ב100 עבירות, מעון שהוא גדול הדור למד את הסוגיא והכריע שהנדר לא חל וממילא כל העבירות הפכו למצוות (אפשר להקצין קצת יותר ולומר ששמעון מצא כת"י של הספר שהרב התבסס עליו לאסור ושם מבואר אחרת מהנדפס...).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 3:00 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי יהודי שטמא ומטמא את כל הנוגע בו (לא רק קדשים וכדו'), ועליו לעשות מעשה לטהרתו, ובמעשה זה הוא יהיה טהור לגמרי (לכאורה אפילו לא "טבול יום"), אך המעשה הזה איננו טבילה, ולא הבאת קרבן?

רמז: הוא כבר טבל לטומאתו, ונותר לו מעשה לעשות, שבדרך כלל עושים אותו לפני הטבילה.
ההלכה מפורשת ברמב"ם, וכן בפירוש רבינו עובדיה מברטנורא למשנה.

רמב"ם פרה אדומה יא,ב (ועיין כסף-משנה שם), ממסכת פרה פי"ב משנה י"א (ורע"ב שם).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 5:25 pm
על ידי עני בן פחמא
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי יהודי שטמא ומטמא את כל הנוגע בו (לא רק קדשים וכדו'), ועליו לעשות מעשה לטהרתו, ובמעשה זה הוא יהיה טהור לגמרי (לכאורה אפילו לא "טבול יום"), אך המעשה הזה איננו טבילה, ולא הבאת קרבן?

רמז: הוא כבר טבל לטומאתו, ונותר לו מעשה לעשות, שבדרך כלל עושים אותו לפני הטבילה.
ההלכה מפורשת ברמב"ם, וכן בפירוש רבינו עובדיה מברטנורא למשנה.

רמב"ם פרה אדומה יא,ב (ועיין כסף-משנה שם), ממסכת פרה פי"ב משנה י"א (ורע"ב שם).

יפה, אבל זה לא סותר את מה שאני עניתי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 5:33 pm
על ידי עני בן פחמא
ביקורת תהיה כתב:קל וחומר לאו דממונא מלאו דאיסורא.

טעות!

וכי עשה של ד' מינים דוחה ל"ת של לא תגנובו?!

וכבר ידוע היסוד של ר' שמעון שקופ של יינימס (שייכות).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 6:24 pm
על ידי קראקובער
עני בן פחמא כתב:יש כסף משנה (סוף פ"ו שאר אבות הטומאה) שמחדש שאדם טמא אנו נטהר מטומאתו עד שיוצא מהמים ולא די בהכנסו למים, לפ"ז אפשר לומר שמדובר באדם שטבל ועודנו בתוך המים (יש מחל' באחרונים אם צריך שיצא לגמרי או די שיוציא איבר).

לדבריו לצאת מן המים זה חלק מהטבילה ולא נקרא שטבל כבר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 29, 2019 6:29 pm
על ידי קראקובער
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי יהודי שטמא ומטמא את כל הנוגע בו (לא רק קדשים וכדו'), ועליו לעשות מעשה לטהרתו, ובמעשה זה הוא יהיה טהור לגמרי (לכאורה אפילו לא "טבול יום"), אך המעשה הזה איננו טבילה, ולא הבאת קרבן?

ואיך יתכן הפוך [לפי חידוש ידוע של אחד מהאחרונים]
אדם שנגע במת ואחר כך נגע בכלים או באדם הכול טהור (מדאורייתא עכ"פ) אבל אם יטבל במקוה כשרה אחר כך הכול יטמא למפרע?

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

פורסם: ג' ספטמבר 03, 2019 7:50 pm
על ידי עזריאל ברגר
נאשער כתב:
נאשער כתב:כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..

מהו המעשה עם המלבי"ם בקשר להרחמה והקדחת?



פ"א הגיע משכיל אחד למלבי"ם [שהיה כידוע בקיא גדול בחכמת הדקדוק והמשכילים באו לבוחנו בענין זה] ושאלו היכן מצינו בתורה מילה אחת אשר מנוקדת בארבע נקודות קמ"ץ אחד אחרי השני,המלבי"ם חשב אך לא זכר פתרונה, א"ל המשכיל הכוונה למילה 'הָרָחָמָה'...וסיים..'האלט דאס ביי דיר'-קח את זה איתך[כשהכוונה זכור את זה..כשכוונתו גם שיזכור שלא ידע..].
על אתר השיב לו המלבי"ם בשאלה והיכן מצינו מילה עם ארבע נקודות פת"ח אחד אחרי השני,וכשחשב המשכיל ולא מצא פיתרון אמר לו המלבי"ם-זהו פתרונו:'הַקַדַחַת'.אבער האלט דאס ביי דיר..-קח את זה איתך...[כשהכוונה ברורה שיקח את הקדחת איתו..].

א. חבר דובר אידיש אמר שהפירוש של הביטוי "האלט דאס ביי דיר" הוא שהאומר מבקש: תשמור לי את פתרון החידה ואל תגלה אותו לאחרים.
ב. הכיוון הנסתר בדברי המשכיל היה לכאורה שהוא מבקש מהמלבי"ם שיתנהג במידת הרחמנות (ולא כשיטתם הנלוזה, שהחשיבו את הרבנים לאכזרים רח"ל).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 03, 2019 7:52 pm
על ידי עזריאל ברגר
ישבב הסופר כתב:
נאשער כתב:עוד רגע אדבר ואעופה אשכונה.

איפה מצינו בתורה מילה עם 4 נקודות קמץ אחד אחרי השני ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?

כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..

ד' קמצים בתורה? לא נראה לי שיש. ביחזקאל כו ב' "אִמָּלְאָה הָחֳרָבָה"
ד' פתחין זאח"ז אמנם יש בתורה [ויקרא כו טז] "אֶת הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת הַקַּדַּחַת"

אותו חבר שהזכרתי בהודעה הקודמת, הביא שיש עוד כמה (וכולם שלא בחטפים, ודלא כ"החרבה"):
הָרָחָמָה (דברים יד,יז)
הָרָמָתָה (8 פעמים בספר שמואל)
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
בַקַּלַּחַת (שמואל א, ב, יד)
הַצַּלַּחַת (מלכים ב, כא, יג) [אבל "בצלחת" - פעמיים בספר משלי - הלמ"ד קמוצה]
הַקַּדַּחַת (ויקרא כו, טז), וגם: וּבַקַּדַּחַת (דברים כח, כב)
בַגַּבַּחַת (ויקרא יג, מב)
וְלַסַּפַּחַת (ויקרא יד, נו) [גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת"]

ויש גם תיבה שמנוקדת בארבעה חיריקים, ולפניה 4 קמצים, ורמז נתן בה: למה? ככה!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 03, 2019 8:33 pm
על ידי יושב ירושלים
קראקובער כתב:ואיך יתכן הפוך [לפי חידוש ידוע של אחד מהאחרונים]
אדם שנגע במת ואחר כך נגע בכלים או באדם הכול טהור (מדאורייתא עכ"פ) אבל אם יטבל במקוה כשרה אחר כך הכול יטמא למפרע?

גר שמל ולא טבל כשטבל נעשה גר למפרע [הרוגוצ'ובר].

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 03, 2019 9:25 pm
על ידי קראקובער
יפה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ספטמבר 04, 2019 8:48 am
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:ויש גם תיבה שמנוקדת בארבעה חיריקים, ולפניה 4 קמצים, ורמז נתן בה: למה? ככה!

שמואל א יט יז
וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל מִיכַל לָמָּה כָּכָה רִמִּיתִנִי

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ספטמבר 04, 2019 5:19 pm
על ידי הפשטן
עזריאל ברגר כתב:הָרָחָמָה
הָרָמָתָה (8 פעמים בספר שמואל)
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
הַקַּלַּחַת
הַצַּלַּחַת
הַקַּדַּחַת, וגם: וּבַקַּדַּחַת
בַגַּבַּחַת
וְלַסַּפַּחַת (גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת")


הַקַּלַּחַת? אין מילה כזאת בכל התנ"ך. לכן, מסתמא נפלה ט"ס בדבריך, וצ"ל בַּקַּלַּחַת.
ומעניין לעניין: היכן מצינו ארבע קמצין באותה מילה, חוץ משתי הדוגמאות שהבאת בשם אותו חבר? רמז: לא מדובר בקמצין רצופים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ספטמבר 04, 2019 5:30 pm
על ידי הפשטן
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:ויש גם תיבה שמנוקדת בארבעה חיריקים, ולפניה 4 קמצים, ורמז נתן בה: למה? ככה!

שמואל א יט יז
וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל מִיכַל לָמָּה כָּכָה רִמִּיתִנִי


ארבע זה כסף קטן. יש ניקוד שמופיע באותה מילה אפילו חמש פעמים (רמז: מדובר בניקוד שו"א).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ספטמבר 04, 2019 6:38 pm
על ידי עזריאל ברגר
הפשטן כתב:הַקַּלַּחַת? אין מילה כזאת בכל התנ"ך. לכן, מסתמא נפלה ט"ס בדבריך, וצ"ל בַּקַּלַּחַת.

צודק. תיקנתי בגוף ההודעה, והוספתי מ"מ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ספטמבר 04, 2019 7:05 pm
על ידי יושב ירושלים
הפשטן כתב:
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:ויש גם תיבה שמנוקדת בארבעה חיריקים, ולפניה 4 קמצים, ורמז נתן בה: למה? ככה!

שמואל א יט יז
וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל מִיכַל לָמָּה כָּכָה רִמִּיתִנִי


ארבע זה כסף קטן. יש ניקוד שמופיע באותה מילה אפילו חמש פעמים (רמז: מדובר בניקוד שו"א).

לְאַרְתַּחְשַׁסְתְּא (עזרא ז,ז).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ספטמבר 04, 2019 8:54 pm
על ידי עזריאל ברגר
הפשטן כתב:
עזריאל ברגר כתב:הָרָחָמָה
הָרָמָתָה (8 פעמים בספר שמואל)
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
הַקַּלַּחַת
הַצַּלַּחַת
הַקַּדַּחַת, וגם: וּבַקַּדַּחַת
בַגַּבַּחַת
וְלַסַּפַּחַת (גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת")


הַקַּלַּחַת? אין מילה כזאת בכל התנ"ך. לכן, מסתמא נפלה ט"ס בדבריך, וצ"ל בַּקַּלַּחַת.
ומעניין לעניין: היכן מצינו ארבע קמצין באותה מילה, חוץ משתי הדוגמאות שהבאת בשם אותו חבר? רמז: לא מדובר בקמצין רצופים.

אותו חבר מצא גם את הפתרון הזה, וכתבתי לו בתגובה: חי חי יודוך.
וזה רמז...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 10:34 am
על ידי הפשטן
עזריאל ברגר כתב:
הפשטן כתב:
עזריאל ברגר כתב:הָרָחָמָה
הָרָמָתָה (8 פעמים בספר שמואל)
הַטַּבַּעַת (פעמיים - בתרומה ובויקהל)
הַקַּלַּחַת
הַצַּלַּחַת
הַקַּדַּחַת, וגם: וּבַקַּדַּחַת
בַגַּבַּחַת
וְלַסַּפַּחַת (גם כאן יש וא"ו החיבור, כמו "ובקדחת")


הַקַּלַּחַת? אין מילה כזאת בכל התנ"ך. לכן, מסתמא נפלה ט"ס בדבריך, וצ"ל בַּקַּלַּחַת.
ומעניין לעניין: היכן מצינו ארבע קמצין באותה מילה, חוץ משתי הדוגמאות שהבאת בשם אותו חבר? רמז: לא מדובר בקמצין רצופים.

אותו חבר מצא גם את הפתרון הזה, וכתבתי לו בתגובה: חי חי יודוך.
וזה רמז...


?

(אתה מתכוון למאמר חי חי יודוך?)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 1:16 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
הפשטן כתב:ומעניין לעניין: היכן מצינו ארבע קמצין באותה מילה, חוץ משתי הדוגמאות שהבאת בשם אותו חבר? רמז: לא מדובר בקמצין רצופים.

אותו חבר מצא גם את הפתרון הזה, וכתבתי לו בתגובה: חי חי יודוך.
וזה רמז...

הרמז הוא ב"חי חי", ו"יודוך" לשון הודאה לידידי שפתר את החידה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 6:34 pm
על ידי הפשטן
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
הפשטן כתב:ומעניין לעניין: היכן מצינו ארבע קמצין באותה מילה, חוץ משתי הדוגמאות שהבאת בשם אותו חבר? רמז: לא מדובר בקמצין רצופים.

אותו חבר מצא גם את הפתרון הזה, וכתבתי לו בתגובה: חי חי יודוך.
וזה רמז...

הרמז הוא ב"חי חי".


?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 6:38 pm
על ידי שברי לוחות
החרבה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 9:10 pm
על ידי הפשטן
שברי לוחות כתב:החרבה?

לא, כי האות ח' אינה קמוצה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 9:40 pm
על ידי שברי לוחות
הערבתה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 10:01 pm
על ידי הפשטן
שברי לוחות כתב:הערבתה


ייש"כ.
ואני עדין תוהה אל מה התכוון הרב עזריאל, אז נא שיואיל בטובו להחכימנו, ושכמ"ה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 10:05 pm
על ידי שברי לוחות
הפשטן כתב:
שברי לוחות כתב:הערבתה


ייש"כ.
ואני עדין תוהה אל מה התכוון הרב עזריאל, אז נא שיואיל בטובו להחכימנו, ושכמ"ה.

יהושע פרק ח"י פסוק ח"י

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 05, 2019 10:57 pm
על ידי עזריאל ברגר
שברי לוחות כתב:
הפשטן כתב:
שברי לוחות כתב:הערבתה


ייש"כ.
ואני עדין תוהה אל מה התכוון הרב עזריאל, אז נא שיואיל בטובו להחכימנו, ושכמ"ה.

יהושע פרק ח"י פסוק ח"י

אכן לזאת התכוונתי.