עמוד 98 מתוך 119

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מרץ 18, 2022 4:41 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:שבעה הרג שבעה בשבעה ומשח שני שבעה.

שמואל (בגימטריא שבעה =377) הרג את אגג (בגי' 7) בכלי זי"ן, ומשח את דוד (בגי' 14 = 2*7).

מדויק.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' מרץ 20, 2022 2:46 pm
על ידי נחומצ'ה
מאכל ומשקה שווים
בין ישראל לגויים
זה בין האבנים
וזה בין הבנים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' מרץ 21, 2022 8:18 pm
על ידי נחומצ'ה
נחומצ'ה כתב:מאכל ומשקה שווים
בין ישראל לגויים
זה בין האבנים
וזה בין הבנים


פיתרון:
מאכל ומשקה = פת ויין. ומשום שניהם גזרו.
בין ישראל לגויים = כפשוטו לאיסור נישואין. וכן בבדיקת חמץ באוצרות היין.
בין האבנים = היינו, באוצר היין
ובין הבנים = לנישואין ח"ו עם הגויים.

מעניין, שבבדיקת חמץ, הפת שביד השַמש גורמת לבדיקת בית היין
ובפת עכו"ם, להיפך. היין נסך גורם לאיסור הפת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 23, 2022 2:49 pm
על ידי תלישא קטנה
אתמול עלה בדעתי כי השנה נקיים שתי דברים מייסודו של אדם א' ...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 23, 2022 11:39 pm
על ידי נחומצ'ה
כוונתך להִלל הזקן?! פרוזבול וכורך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מרץ 24, 2022 2:24 pm
על ידי תלישא קטנה
נחומצ'ה כתב:כוונתך להִלל הזקן?! פרוזבול וכורך.

אכן

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' מרץ 28, 2022 11:17 pm
על ידי נחומצ'ה
תלישא קטנה כתב:
נחומצ'ה כתב:כוונתך להִלל הזקן?! פרוזבול וכורך.

אכן

היית עושה זאת ככתב חידה, כך:

שתיהם יצאו מאחד.
זה מתחיל באדר ותם בחשון,
ורעהו רק בימי ניסן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 29, 2022 12:52 am
על ידי תלישא קטנה
נחומצ'ה כתב:
תלישא קטנה כתב:
נחומצ'ה כתב:כוונתך להִלל הזקן?! פרוזבול וכורך.

אכן

היית עושה זאת ככתב חידה, כך:

שתיהם יצאו מאחד.
זה מתחיל באדר ותם בחשון,
ורעהו רק בימי ניסן.

אני חידתיהו לענ"ד טוב יותר ...
הראשון נהוג ביום שגומרים בו את ההלל השני ביום שאין תוקעין בו אמנם שניהם קשורים להלל

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אפריל 26, 2022 10:41 am
על ידי כדכד
לא בבנתי למה מתחיל באדר ומסיים בחשוון?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אפריל 26, 2022 3:28 pm
על ידי מי אנוכי
חידה: איזה שני מזמורים בתהילים 8 הפסוקים האחרונים זהים (למעט שינוים קלים)?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אפריל 27, 2022 11:23 pm
על ידי לבנון
מי אנוכי כתב:חידה: איזה שני מזמורים בתהילים 8 הפסוקים האחרונים זהים (למעט שינוים קלים)?

קח, ס
אגב, גם פסוקים ד-ו שבמזמור קח נמצאים בשינויים* במזמור נז בסופו

*בכוונה לא כתבתי שינויים קלים, כי בתנ"ך אין שינויים קלים, כל שינוי הוא חשוב עד למאוד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אפריל 27, 2022 11:32 pm
על ידי מי אנוכי
לבנון כתב:
מי אנוכי כתב:חידה: איזה שני מזמורים בתהילים 8 הפסוקים האחרונים זהים (למעט שינוים קלים)?

קח, ס
אגב, גם פסוקים ד-ו שבמזמור קח נמצאים בשינויים* במזמור נז בסופו

*בכוונה לא כתבתי שינויים קלים, כי בתנ"ך אין שינויים קלים, כל שינוי הוא חשוב עד למאוד.

יפה.
ישר כוח גם על ההערת האגב, אכן לא שמתי לב לזה
וכבודו צודק שכל שינוי הוא חשוב מאוד והראיה לזה היא שהגמ' בפסחים (נ:) מקשה סתירה בין הפסוקים שציינת בהערת האגב, שבפ' נ"ז כתוב "כי גדול עד שמים צדקך" ובפ' ק"ח כתוב "כי גדול מעל שמים" ועיי"ש בגמ' התירוץ.
יש"כ מרובה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אפריל 28, 2022 3:02 pm
על ידי בוצינא
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:
לבנון כתב:מה עושה מטאטא בשח מט?

שו"ע או"ח סימן שח סעיף מט:
מכבדות שמכבדים בהם הקרקע, מותר לטלטלם.

יפה!!!
אפשר לשאול כך:
מדוע המטאטא נמצא בשולחן בשח מט?

אפשר לשאול כך:
באיזה שח מט נמצא מטאטא?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אפריל 28, 2022 11:01 pm
על ידי הוה אמינא
אנחנו כבר אחרי אחרי, אבל יש כאלו שהם עדיין לפני אחרי.
מי "אנחנו" ומי "הם"?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אפריל 29, 2022 2:29 am
על ידי אור עולם
הוה אמינא כתב:אנחנו כבר אחרי אחרי, אבל יש כאלו שהם עדיין לפני אחרי.
מי "אנחנו" ומי "הם"?

אנחנו בני א"י שקראנו אחרי מות שבת שעברה,
הם בני חו"ל שהיה להם יו"ט שני.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 03, 2022 10:42 am
על ידי עזריאל ברגר
חידה לפרשת אמור (מאת גלעד הרשושנים):

חֲרִיגָה בְּיוֹתֵר, הַנְּקֻדָּה,
וְהִיא צָצָה וּמְגִיחָה בּוֹדֵדָה:
אֵצֶל הָאַחִים, לִפְנֵי הַסְּעֻדָּה,
לְאַחַר חֲמִשִּׁים יָמִים, כְּחֵלֶק מֵהָעֲבוֹדָה,
בְּמַעֲנֶה הַבּוּזִי, שֶׁנֶּאֱמַר בִּקְפִידָה,
וּבִרְשִׁימַת נְתִינֵי הַסּוֹפֵר, הַמְּכֻבָּדָה.
רַבִּים הִתְלַבְּטוּ לְפֵשֶׁר תַּפְקִידָהּ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 03, 2022 11:20 am
על ידי גלאגוזים
חידה חזקה היא, יש להדגיש

חכמי האוצר שראו החידה,
אולי ידעו פתרונה.
ואם לאו, אולי הרמז יאלפם בינה,
ובעזרתו יביאו מענה.
ואם לנוכחים אדבר, אומר לכם:
עיינו וחפשו וגם אתם תביאו משלכם.

נ.ב. כנראה יקח לי עוד שנים,
שחריזתי תהיה סוגה כהר שושנים...
יבורך גלעד בברכת הא-ל,
הוא ורעהו עזריאל.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 03, 2022 5:56 pm
על ידי כדכד
חידה נוספת:
היכן מצינו במקרים מסויימים, שקוראים מלים מסויימות בפסוק בטעמים מסויימים, באותו שבוע קוראים שוב את אותם מלים אבל בטעמים אחרים וכן בשבוע שאחריו קוראים כמו בשני ולא כמו בראשון אך בשבוע שאחר כך חוזרים לקרוא כמו בפעם הראשונה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 03, 2022 6:08 pm
על ידי הבטחתי
עזריאל ברגר כתב:חידה לפרשת אמור (מאת גלעד הרשושנים):

חֲרִיגָה בְּיוֹתֵר, הַנְּקֻדָּה,
וְהִיא צָצָה וּמְגִיחָה בּוֹדֵדָה:
אֵצֶל הָאַחִים, לִפְנֵי הַסְּעֻדָּה,
לְאַחַר חֲמִשִּׁים יָמִים, כְּחֵלֶק מֵהָעֲבוֹדָה,
בְּמַעֲנֶה הַבּוּזִי, שֶׁנֶּאֱמַר בִּקְפִידָה,
וּבִרְשִׁימַת נְתִינֵי הַסּוֹפֵר, הַמְּכֻבָּדָה.
רַבִּים הִתְלַבְּטוּ לְפֵשֶׁר תַּפְקִידָהּ.


הא' הדגושה במילה 'תביאו' לחם תנופה, וכל האלפי"ן הדגושים דכוותה.
(כבר קדמני הרב 'גלאגוזים', אולם אני בחפזי חשבתי שחד חידה חדשה).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 03, 2022 10:46 pm
על ידי עזריאל ברגר
הבטחתי כתב:
עזריאל ברגר כתב:חידה לפרשת אמור (מאת גלעד הרשושנים):

חֲרִיגָה בְּיוֹתֵר, הַנְּקֻדָּה,
וְהִיא צָצָה וּמְגִיחָה בּוֹדֵדָה:
אֵצֶל הָאַחִים, לִפְנֵי הַסְּעֻדָּה,
לְאַחַר חֲמִשִּׁים יָמִים, כְּחֵלֶק מֵהָעֲבוֹדָה,
בְּמַעֲנֶה הַבּוּזִי, שֶׁנֶּאֱמַר בִּקְפִידָה,
וּבִרְשִׁימַת נְתִינֵי הַסּוֹפֵר, הַמְּכֻבָּדָה.
רַבִּים הִתְלַבְּטוּ לְפֵשֶׁר תַּפְקִידָהּ.


הא' הדגושה במילה 'תביאו' לחם תנופה, וכל האלפי"ן הדגושים דכוותה.
(כבר קדמני הרב 'גלאגוזים', אולם אני בחפזי חשבתי שחד חידה חדשה).

אכן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 03, 2022 10:48 pm
על ידי לבנון
כדכד כתב:חידה נוספת:
היכן מצינו במקרים מסויימים, שקוראים מלים מסויימות בפסוק בטעמים מסויימים, באותו שבוע קוראים שוב את אותם מלים אבל בטעמים אחרים וכן בשבוע שאחריו קוראים כמו בשני ולא כמו בראשון אך בשבוע שאחר כך חוזרים לקרוא כמו בפעם הראשונה?

וּבְקֻצְרְכֶם אֶת קְצִיר אַרְצְכֶם לֹא תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ, בקריאת יום שני של פסח, בפרשת אמור. בשבת במנחה ובשבת שאחריה בפרשת קדושים, ובשבת שלאחריה שוב באמור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 04, 2022 1:28 pm
על ידי כדכד
אכן
וזה דווקא בשנים כמו השנה ובא"י שיום שני של פסח חל בשבוע שבשבת שלאחריו קוראים פ' אחרי בשחרית

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 06, 2022 7:41 am
על ידי הרב שאול
עזריאל ברגר כתב:
הכהן כתב:מה הזמן הקצר ביותר שבו קוראים בתורה בחמשה חומשי תורה?

ב דר"ה עד יום כיפור?

על זה נאמר תשעה מי יודע
אבל ..
שמונה מי יודע ?
מיום ב של סוכות עד שמחת תורה בחול
או מיום ראשון עד שמחת תורה בארץ

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 06, 2022 3:22 pm
על ידי עזריאל ברגר
חידות לפרשת אמור:
א. פסוק שכל זוג מילים בו מסתיים באותה אות?
ב. מיהן 3 המצוות שחסרות בפרשתנו מתוך קבוצה של מצוות?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 06, 2022 6:13 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:חידות לפרשת אמור:
א. פסוק שכל זוג מילים בו מסתיים באותה אות?
ב. מיהן 3 המצוות שחסרות בפרשתנו מתוך קבוצה של מצוות?

א. לרצנכם תמים זכר בבקר בכשבים ובעזים
ב. שכחה פרט ופרט ועוללות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' מאי 08, 2022 10:55 am
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:חידות לפרשת אמור:
א. פסוק שכל זוג מילים בו מסתיים באותה אות?
ב. מיהן 3 המצוות שחסרות בפרשתנו מתוך קבוצה של מצוות?

א. לרצנכם תמים זכר בבקר בכשבים ובעזים
ב. שכחה פרט ופרט ועוללות

בשתי החידות נתת פתרונות אחרים ממה שהתכוונתי:
א. וְעַל כָּל-נַפְשֹׁת מֵת לֹא יָבֹא  לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ לֹא יטמא (ועיין בעה"ט).
ב. ג' קרבנות-מוסף חסרים בפרשתנו:
1. מוסף שבת (אם כי נאמר "מלבד שבתות ה'").
2. מוסף ראש חודש.
3. מוסף חג השבועות.
(ראו בספר החינוך, שבפרשתנו הוא מונה חמשה מוספים, ואת שלשת אלו - בפרשת פנחס)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 11, 2022 5:57 pm
על ידי כדכד
הרב שאול כתב:
עזריאל ברגר כתב:
הכהן כתב:מה הזמן הקצר ביותר שבו קוראים בתורה בחמשה חומשי תורה?

ב דר"ה עד יום כיפור?

על זה נאמר תשעה מי יודע
אבל ..
שמונה מי יודע ?
מיום ב של סוכות עד שמחת תורה בחול
או מיום ראשון עד שמחת תורה בארץ

התשובה של תשעה מי יודע היא תמיד אבל התשובה של שמונה מי יודע עיא דווקא כשיש שבת חוה"מ שקורים בספר שמות כי אם יו"ט של סוכות ושמנ"ע חל בש"ק אז אין קוראים בחומש שמות בשמונת הימים האלה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 11, 2022 6:28 pm
על ידי עזריאל ברגר
כדכד כתב:
הרב שאול כתב:
עזריאל ברגר כתב:
הכהן כתב:מה הזמן הקצר ביותר שבו קוראים בתורה בחמשה חומשי תורה?

ב דר"ה עד יום כיפור?

על זה נאמר תשעה מי יודע
אבל ..
שמונה מי יודע ?
מיום ב של סוכות עד שמחת תורה בחול
או מיום ראשון עד שמחת תורה בארץ

התשובה של תשעה מי יודע היא תמיד אבל התשוטבה של שמונה מי יודע עיא דווקא כשיש שבת חוה"מ שקורים בספר שמות כי אם יו"ט של סוכות ושמנ"ע חל בש"ק אז אין קוראים בחומש שמות בשמונת הימים האלה

כל דבריכם כלולים בהודעה דלעיל viewtopic.php?p=235850#p235850

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מאי 12, 2022 6:26 pm
על ידי כדכד
חידה חדשה (אך אולי קדמוני ולא ראיתי)
באיזה ענין יהיה שאם אדם מורה הוראה בדברי תורה יהיה הפסק שיפסול ענין זה ואילו אם יאכל באותו זמן לא יהיה הפסק?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' מאי 15, 2022 6:29 pm
על ידי עזריאל ברגר
כדכד כתב:חידה חדשה (אך אולי קדמוני ולא ראיתי)
באיזה ענין יהיה שאם אדם מורה הוראה בדברי תורה יהיה הפסק שיפסול ענין זה ואילו אם יאכל באותו זמן לא יהיה הפסק?

הנושא מים שמילאם לקדשם מי חטאת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' מאי 16, 2022 5:56 pm
על ידי הרב שאול
כדכד כתב:
הרב שאול כתב:
עזריאל ברגר כתב:
הכהן כתב:מה הזמן הקצר ביותר שבו קוראים בתורה בחמשה חומשי תורה?

ב דר"ה עד יום כיפור?

על זה נאמר תשעה מי יודע
אבל ..
שמונה מי יודע ?
מיום ב של סוכות עד שמחת תורה בחול
או מיום ראשון עד שמחת תורה בארץ

התשובה של תשעה מי יודע היא תמיד אבל התשובה של שמונה מי יודע עיא דווקא כשיש שבת חוה"מ שקורים בספר שמות כי אם יו"ט של סוכות ושמנ"ע חל בש"ק אז אין קוראים בחומש שמות בשמונת הימים האלה

אמת !
וכן יש לדון בתורת הקריאה של פרשות בראשית בשמחת התורה ,אם דינו כשאר קריאת התורה או רק כדי להתחיל מיד ,
אולם על הרוב , ובדרך כלל נדבר .
ועל זה נאמר
תן חלק לשמונה וגם לתשעה כי לא תדע ..

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' מאי 16, 2022 6:00 pm
על ידי כדכד
יש לדון בגדר הקריאה בשמח"ת אך עכ"פ בשמח"ת תמיד קוראים, משא"כ בספר שמות שבו לא תמיד קוראים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 17, 2022 1:20 pm
על ידי עזריאל ברגר
כדכד כתב:יש לדון בגדר הקריאה בשמח"ת אך עכ"פ בשמח"ת תמיד קוראים, משא"כ בספר שמות שבו לא תמיד קוראים

דווקא כשלא קוראים בשמות - אז קוראים קריאת-חובה בבראשית (בארה"ק (מתקנת עזרא), ובחו"ל - באסרו-חג (מתקנת משה רבינו)).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 17, 2022 2:29 pm
על ידי .השוחט
שתי מיטות שוות בצורתן לגמרי ובמטרתן.
האחת, ישכב עליה הזב, תיעשה אב הטומאה דמשכב הזב, השניה לא.

(זו הפשטות וכן פירש"י, אבל זה לא מוסכם, לפי שהתוס' דוחים זאת בתוקף)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 17, 2022 3:20 pm
על ידי עזריאל ברגר
.השוחט כתב:שתי מיטות שוות בצורתן לגמרי ובמטרתן.
האחת, ישכב עליה הזב, תיעשה אב הטומאה דמשכב הזב, השניה לא.

(זו הפשטות וכן פירש"י, אבל זה לא מוסכם, לפי שהתוס' דוחים זאת בתוקף)

ב"ק סו,ב, בתוד"ה ד.מ.ד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מאי 19, 2022 2:24 am
על ידי .השוחט
אכן, לזה כיוונתי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 25, 2022 7:21 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
.השוחט כתב:שתי מיטות שוות בצורתן לגמרי ובמטרתן.
האחת, ישכב עליה הזב, תיעשה אב הטומאה דמשכב הזב, השניה לא.

(זו הפשטות וכן פירש"י, אבל זה לא מוסכם, לפי שהתוס' דוחים זאת בתוקף)

ב"ק סו,ב, בתוד"ה ד.מ.ד.

ולאלו המתקשים בפתיחת ספרים:
אחת המיטות היתה גזולה ולא היתה של הזב.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 27, 2022 10:26 am
על ידי נחומצ'ה
מושגים בהלכה:
שנים שהם אחד
אחד בתורה
ושלוש בקבלה
מה הכח ולמי?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 27, 2022 10:41 am
על ידי .השוחט
היכי משכח"ל, בת י"ב שנים ויום א' והיא בוגרת (לא נערה)?
(אולי זה לא לכו"ע אבל איכא למ"ד הכי ודומני שכן הלכה).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' מאי 29, 2022 2:33 pm
על ידי נחומצ'ה
נחומצ'ה כתב:מושגים בהלכה:
שנים שהם אחד
אחד בתורה
ושלוש בקבלה
מה הכח ולמי?

הפיתרון: הפקר בית דין.
מי יכול להסביר?