באחד מכרכי 'ספרים קדושים מתלמידי הבעש"ט' נדפס קונטרס זה, ואין בו לא שער ולא קולפון.
מצ"ב תחילתו וסופו:
מאיזה מקום קדוש יהלכון?
איש_ספר כתב:מאיזה מקום קדוש יהלכון?
אך לדידי הרע יותר סגנון הדברים באות נג בשפת אידיש, שהסגנון נראה די מאוחר. גם מה שכתוב באות נד ואות נב לא נראים דומים בתוכנם לתורת רבי פנחס מקאריץ הידועים, ונראה מזה שכותב מאוחר הכניס לתוך פי רבי פנחס מושגי החסידות הידועים בימי הכותב. גם אות מז בכלל זה.מתעמק כתב:מסגנון הדברים בעמוד הא' הייתי משער שזה שייך לכתבי תלמידי רבי פנחס מקאריץ. (בעמוד האחרון אני כבר מסופק).
ומצאתי דבר פלא בקובץ יגדיל תורה (קה"ת ברוקלין) חוברת לא סימן פ, שנדפס שם מגוכתי"ק הצמח צדק העתקת רוב קטעי האגרת הנ"ל מרבי אברהם מקאליסק, כולל גם קטע הנ"ל, והמו"ל ייחסו הקטעים להצמח צדק עצמו, ומזה יצא להם שעל סדר ההנהגה בחיי בעל התניא מדובר. לא אדע אם נתעוררו אחר זה ועמדו על טעותם או שנשאר זה בחב"ד בחזקת דברי הצמח צדק.גם בימי אדמ"ו [המגיד ממעזריטש] זצוק"ל לא ראיתי נוהגין כן, באו אליו אנשים בלא שמוש כניסה ויציאה [כלומר שבאו לשמוע תורתו ואף פעם לא נכנסו אליו לחדרו לדבר עמו], ואם קדמו וכנסה לאיזה דבר גדול ממילא מפסיקין לתפילה, ובכל זאת היו נזהרי' איך ומה לאמרו למען לא תכבד עליו, וכל המעשיות שמספרים - מפני שנתקבצו יחד דרך ספור הנדמה בעיניהם שהי' תמידין כפעם בפעם, אנכי היודע ועד שלא הי' כ"א באקראי פעם בשנה או בשמיט' ולא מעשה בכל יום כי לא נביא היום יקרא רואה מה למעלה מה למטה
חנבין כתב:איש_ספר כתב:מאיזה מקום קדוש יהלכון?
לענ"ד חוברת זו היא לקוטים מספרי הר"פ מקאריץ האחרים (כנראה סביב מועדי תשרי), ואיננה מקורית, ולפחות שלשת הקטעים האחרונים שבה, קשה להגדירם כ"ממקום קדוש יהלכון"
ואפרש שיחתי:
הספר אמרי פנחס יצא לאור ב-3 מהדורות:
הראשונה בשנת תשל"ד, של כתה"י של הק' ר' פנחס חודורוב הי"ד בלבד, ע"י ר' יחזקאל פרנקל.
השניה בשנת תשמ"ח, כאשר המו"ל נתן את הספר למכון מישור שהוסיף לספר מספרים נוספים של רבי פנחס מקוריץ.
השלישית בשנת תשס"ג, ע"י בנו של רבי יחזקאל פרנקל רבי אלימלך אליעזר הי"ו, מהדורה זו מושלמת ביותר שאספה אל קרבה את כל הקיים בשם רבי פנחס מקוריץ ועם תיקונים רבים בנוסח.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 353 אורחים