עמוד 1 מתוך 1

תורה מפוארה בכלי מכוער

פורסם: ג' אפריל 13, 2021 12:04 pm
על ידי סופר-סתם
כבר ידוע המעשה בנדרים (נ:) בבת הקיסר ורבי יהושע בן חנניה, דאמרה ליה: תורה מפוארה בכלי מכוער וכו'. אמר לה: אף אורייתא כן. והאיכא שפירין וגמירין, אמר לה: אי הוו סנו הוו גמירין טפי.
ומה נפלאתי כי המליצה הרווחת בפי מדפיסי הספרים היא "תורה מפוארה בכלי מפואר".
ושמא יש לחלק בין אנשים לחוד לספרים לחוד, דסוף סוף שמעתתא בעי צילותא.

Re: תורה מפוארה בכלי מכוער

פורסם: ג' אפריל 13, 2021 4:40 pm
על ידי עזריאל ברגר
סופר-סתם כתב:ומה נפלאתי כי המליצה הרווחת בפי מדפיסי הספרים היא "תורה מפוארה בכלי מפואר".

מליצות רבות הן המוציאות את הדברים מהקשרם המקורי, כגון "מודעה רבה לאורייתא"...

Re: תורה מפוארה בכלי מכוער

פורסם: ג' אפריל 13, 2021 8:08 pm
על ידי צלעובר
וכגון -
"איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק"

Re: תורה מפוארה בכלי מכוער

פורסם: ג' אפריל 13, 2021 8:23 pm
על ידי לעשות רצונך
וכגון אין גומרין עליו את ההלל.
ועוי''ל לפי התוס' שמבאר שאם היו שונאין היופי טפי הוי גמירי, בוודאי שייך רק באנשים ולא בכלים.

Re: תורה מפוארה בכלי מכוער

פורסם: ג' אפריל 13, 2021 8:33 pm
על ידי לבי במערב

Re: תורה מפוארה בכלי מכוער

פורסם: ג' אפריל 13, 2021 10:03 pm
על ידי וונדרבר
עזריאל ברגר כתב:
סופר-סתם כתב:ומה נפלאתי כי המליצה הרווחת בפי מדפיסי הספרים היא "תורה מפוארה בכלי מפואר".

מליצות רבות הן המוציאות את הדברים מהקשרם המקורי, כגון "מודעה רבה לאורייתא"...

במקום אחר הובא שהברכי יוסף הוכיח מגמ' זבחים לא. ויקץ כישן הפיגול, שמותר לשנות מליצות ממקורן, מטוב לרע ומרע לטוב.
viewtopic.php?f=7&t=18995&p=575628&hilit=#p575324