ואשר חלק לו בבינה
יבחין כאן ב
עשר העטרות
הנמנים כסדרן - ברזא דתיקונא -
לא פחות ולא יותר:
קריאת שמע - כתר
('חטיבה אחת')קידוש על היין - חכמה
('קודש')צדקה - בינה
('שמגעת עד כסא הכבוד')השכמת בתי כנסיות ובתי מדרשות - חסד
('וישכם אברהם בבקר')הרבצת תורה כתיקנה - גבורה
('אש דת למו')תפילין - תפארת
('פארך')מזוזה - נצח
('דרך ביאתך')מילה - יסוד
('ועמך כולם צדיקים')ציצית - הוד
('צדק לבשתי')תורה בפיהם - מלכות
(תושבע"פ)ודוק והתבונן בעומק דקות לשונו:
אין את רואה
שבכל יום ממליכים אותי בשמים ובארץ
ואומרים: שמע ישראל ה' א-להינו ה' אחד
סוד
הכתר העומד מעל - ומאיר
לכל הספירות
ואין את צופה
שבערבי שבתות וימים טובים
הם מקדשין על היין ומרחמין על העניים
חכמה ובינה - הן הן
שבתות ('כי קודש היא') וימים טובים ('מקרא קודש') ובכל יום -
בכל
יום דייקא, הם
ימי הבנין -
משכימים לבתי מדרשות ולבתי כנסיות
ומרביצים את התורה כתיקנה
הם עיקרי המדות - אהבה ויראה -
חסד וגבורההסתכל שהם מעוטרים במצות:
תפילין בראשן ובזרוען
מזוזה בבתיהם, מילה בבשרם, ציצית בבגדן
הוא גוף האילן -
תפארת ישראל - וענפיו
תורה בפיהם
בסוד
כנסת ישראל ותורה שבעל פה קרינן לה
*
והנה
ראיה בחסד ושמיעה בגבורה
(בסוד ראובן ושמעון כנודע)ולכן עליה עיקר הגערה:
אין את
רואהואין את
צופההסתכל!
וסימנך:
רצה -
ראיה
צפייה
הסתכלות
בסוד אהבה ורצון