אולי ידוע מי תיקן הנוסח ובכמה סידורים ישנם לפני הנחת תפילין שני נוסחאות [סידור של''ה ] מי תיקנו .והאם אנחנו אומרים הנוסח המקורי או ברבות השנים הוסיפו או החסירו .
תודה מראש
שבטיישראל כתב:לאיזה דפוס של סידור השל"ה כוונתך ?
בדפוס ראשון אמשטרדאם תפ"ז לא נדפס כי אם ה"לשם יחוד" הרגילה הנדפס בכל הסידורים שלנו
יצויין שבשערי ציון ניתוסף עוד תחינה (חוץ מהתחינה הרגילה) "הריני מניח תפש"י להביא כל הנכרים תחת רשות השכינה תתאה וכו'"
רבטוב כתב:שבטיישראל כתב:לאיזה דפוס של סידור השל"ה כוונתך ?
בדפוס ראשון אמשטרדאם תפ"ז לא נדפס כי אם ה"לשם יחוד" הרגילה הנדפס בכל הסידורים שלנו
יצויין שבשערי ציון ניתוסף עוד תחינה (חוץ מהתחינה הרגילה) "הריני מניח תפש"י להביא כל הנכרים תחת רשות השכינה תתאה וכו'"
סידור השל''ה המצוי שיש בו הסכמת האדמוה''ז מסאדיגורא נבג''מ שיש שם שני נוסחאות על אחד כתוב מ''א ועל השני מ''ס הועתק משערי ציון .
שבטיישראל כתב:רבטוב כתב:שבטיישראל כתב:לאיזה דפוס של סידור השל"ה כוונתך ?
בדפוס ראשון אמשטרדאם תפ"ז לא נדפס כי אם ה"לשם יחוד" הרגילה הנדפס בכל הסידורים שלנו
יצויין שבשערי ציון ניתוסף עוד תחינה (חוץ מהתחינה הרגילה) "הריני מניח תפש"י להביא כל הנכרים תחת רשות השכינה תתאה וכו'"
סידור השל''ה המצוי שיש בו הסכמת האדמוה''ז מסאדיגורא נבג''מ שיש שם שני נוסחאות על אחד כתוב מ''א ועל השני מ''ס הועתק משערי ציון .
לאיזה סידור כוונתך ?
סידור השל"ה בנוסח ספרד ?
(זה לא משהו מיוחד)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לוצאטי ו־ 198 אורחים