אורח לרגע. כתב:מקורות מאוחרים ישנם למכביר.
ברור הדבר שהמקור של כולם הוא מדברי חז"ל שקראו לו פעם כך ופעם כך לפי הענין, ואין טעם לומר שיש כאן מחלוקת.
אכן מעניין יהיה למצוא מקור חזל"י המקבץ את שניהם יחד כבקשתו של חכם באשי.
היא שיחתי כתב:ולפום דאמת הגעתי לזה מסברא
שכן איתא בכמה וכמה מקומות שלא רצו אדום לקבל התורה דכתיב בה לא תרצח, והם עיקר חיותם מצד על חרבך תחיה שנאמר בעשיו
וביאור הדבר דכיון דהס"מ הוא מצד אדום והוא מלאך המוות ממילא חיותם היא על חרבך תחיה שהיא חיותו של מלאך המוות במה שממית
חכם באשי כתב:היא שיחתי,
תודה על ההפנייה לתקוני הזוהר, אך זה לא פתרון עבורי, כי אני זקוק לענין המבוקש כדי לבאר שורה מפיוט קלירי, שלא הכיר את הזוהר, מכיון שנתגלה הרבה אחרי זמנו.
אדג כתב:חכם באשי כתב:היא שיחתי,
תודה על ההפנייה לתקוני הזוהר, אך זה לא פתרון עבורי, כי אני זקוק לענין המבוקש כדי לבאר שורה מפיוט קלירי, שלא הכיר את הזוהר, מכיון שנתגלה הרבה אחרי זמנו.
יהיה מי שיאמר שמכאן ראיה להיפך, שהכיר הקליר את הזהר, או לפחות מדרש חופף. או במילים אחרות: הזהר, כספר העומד בפני עצמו אמנם התגלה רק במאה הי"ד, אך הוא מכיל בתוכו מאמרי אגדה שלא הגיעו לידינו ממקורות אחרים, אך היו נפוצים בתקופה קדומה יותר.
תולעת ספרים07 כתב:לדעתי כל דבר הקשור לסיטרא אחרא נקרא בשם ס"מ
וראה בזוהר שהס"מ רכיב בתוך הנחש עוד בטרם הומצא המלאך המוות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 487 אורחים