בספר "והמה בכתובים" יו"ל ע"י אברהם ברלינר, יש אוסף מכתבים של ר' משולם איגרא, בו אני עושה מחקרים כעת. רובם של המכתבים מתוארכים בטעות לשנת תק"נ ותקנ"א, ובאמת צ"ל תקנ"ג, יש לזה כמה ראיות, וגם התאריכים של החודש ויום השבוע מאששים זה למעיין שם.
מ"מ יש מכתב א' של ר' ליזר שלא הצלחתי למצוא פשר. המכתב מתוארך ליום ב' כ"ב תמוז תק"נ. בשנת תק"נ יום כ"ב תמוז נפלה ביום א', ובשנת תקנ"ג נפלה ביום ג' לא ביום ב'. יתכן שגם זה ט"ס כמו שנפלה ט"ס בתאריך השנים, מ"מ ע"פ רוב תאריך החודש וימי השבוע נתשמרו טוב יותר מתאריך השנים (עכ"פ במכתבים אלו).
אז עלה בלבי רעיון, שהאגרת יכול היה להיכתב בליל ב' אור ליום ג', כך שהכותב יכול היה לתארך מכתבו ליום ב', אבל כיון שע"פ תורה הלילה הוא תחלת יום חדש בלוח העברי היה גם שייך לתארכו לכ"ב תמוז. האם תרחיש זה סביר? יש דוגמאות ממכתבים אחרים שמראים אי-התאמה בין תאריך החודש ויום השבוע? מישהו יכול לאשש סברה שלי?