בעריכתי איזה מחזור ראיתי שיש מקומות שכתוב כי יש להניח את הס"ת השני ליד הראשון ולומר קדיש, ויש מקומות בהם זה לא כתוב, יש בזה חילוקי מנהגים? יש חילוק בין הימים טובים? - ראיתי בכמה מחזורים שביום הראשון של ר"ה זה לא כתוב, וביום השני כן.
בתודה מראש.
כדכד כתב:אין הבדל בין היום הראשון של ר"ה לשני ואולי סמכו על מ"ש ביום הקודם.
מנהג הספרדים שכשקוראים למפטיר בספר שני אומרים קדיש אחר הראשון ועוד קדיש אחר השני.
מנהג האשכנזים המפורש ברמ"א (אולי בעבר היו שנהגו אחרת אך כיום כל האשכנזים נוהגים כדעת הרמ"א בזה) הוא שמניחים ס"ת השני אצל הראשון לאחר הקריאה בראשון ואומרים קדיש על שניהם וא"א קדיש וסף.
כאשר יש ב' ס"ת אבל בספר השני קוראים למישהו מחובת היום ולא למפטיר כמו בר"ח טבת שחל בחול או בחוה"מ פסח שאינו חל בשבת - אז לכ"ע אומרים קדיש רק אחרי הקריאה בספר השני ולא אחר הקריאה בראשון. נחלקו המנהגים בין האשכנזים אם להחזיר את הראשון בשעת אמירת הקדיש על השני.
גם כשיש ג' ס"ת כמו בר"ה או בר"ח טבת אדר וניסן שחלים בשבת יש מחלוקת אם להניח גם את הספר הראשון וגם את השלישי בשעת אמירת הקדיש על השני או רק את השלישי. אך נדמה לי שבאופנים שיש ג' ס"ת הספרדים נוהגים לומר קדיש נוסף גם על השלישי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 214 אורחים