עמוד 1 מתוך 1

הצעת תיקון בחידושי הר"ן ע"ז סד, א

פורסם: ש' פברואר 04, 2023 10:01 pm
על ידי י. אברהם
בגמ' ע"ז סד.
איבעי' לי' דמי ע"ז ביד גוי מהו, מי תופסת דמיה ביד גוי או לא. ואמר רב נחמן מסתברא דמי ע"ז ביד גוי מותרין מדהנהו דאתו לקמיה דרבה בר אבוה א"ל זילו זבינו כל מה דאית לכו ואח"כ איתגיירו, מ"ט משום דסבר דמי ע"ז ביד גוי מותרין. ודחה הגמ' דלמא שאני התם דכיון דדעתיה לאיגיורי ודאי בטלה.

וכתב הר"ן לפרש דבטלה במכירתו. ושוב כתב:
רן.PNG
רן.PNG (41.65 KiB) נצפה 372 פעמים

ואינו מובן לי המשך הדברים במה שכתב אלא הכי קאמר וכו'.
ואולי צ"ל ועוד דאי הכי קאמר וכו'. ר"ל דאם נפרש דבטלה בפחיסה קשה דהי' לנו לגזור וכו'.

Re: הצעת תיקון בחידושי הר"ן ע"ז סד, א

פורסם: ב' פברואר 20, 2023 3:39 am
על ידי כשתילי זיתים
לא עיינתי בפנים, אבל ממה שהבאת אולי יש לפרש אלא הכי קאמר קאי אלעיל, ופירושו אלא הכי קאמר שמבטלו כשמוכרו, פסיק. ואז מסיים, אם כן תאמר, ופירושו שמזה רואין כו' ר"ל מדלא א"ל בפשיטות לבטלו, רואים מזה שביטול לא מועיל בכה"ג כו'

Re: הצעת תיקון בחידושי הר"ן ע"ז סד, א

פורסם: ב' פברואר 20, 2023 8:12 am
על ידי י. אברהם
לכאורה אין זה סגנון הראשונים לדבר ברמיזה כזו.
ואם כדבריך הוה לי' לפרש להדיא: אלא ע"כ דהכי קאמר דבטלה במכירתו. (בכלל ל' כזה היה מתאים יותר במקום שדיבר באריכות בפי' השני)