ישראליק כתב:הכרכים הכחולים, עם כל המפרשים שבמקראות גדולות מנוקד
זאב ערבות כתב:כמדומני שאין ספר מנוקד ומפוסק שאין בו טעויות, ובהרבה מקרים זה מחלוקת כיצד מנקדים ומפסקים. אך אצל ארטסקרול אם תשווה למהדורות האחרונות תראה שהם מתקנים, במ"ג והן בש"ס (האם ידוע לך על חומש או מ"ג כלשהם הנקיים מטעויות? אשמח לדעת)
בגולה כתב:כמדומה לי שאצלם בשליחת מייל, הם רואים את התיקונים שמציינים להם, ומתקנים במהדורה הבאה. תתקנו אותי אם אני טועה.
Thank you for taking the time to contact ArtScroll/Mesorah with your correction or comment. It is only because of people like you, that we can try to achieve the level of accuracy in Torah presentation that we all strive for. We are grateful to you for taking the time to share your observations with us.
Your note will be kept on file and will be reviewed when the work is prepared for reprint. We regret that generally, we cannot personally reply to each email; please understand that we regretfully don’t have the staff to make that possible.
We appreciate your assistance and your input. We all strive for perfection. Please continue to bring further issues to our attention so they can be remedied.
גיורא בשמי שמיא כתב:corrections@artscroll.com
לגבי הערת פותח האשכול שליט"א, יש להזין את חומרת הטעות בהבהרה שאין ספק שאף אחד לא חשב שיש כזה פסוק 'ברא את השמים', אלא שהשתמש במרכאות להורות על פיסקה שיוצאת מדברי המדבר אל דברי מישהו אחר. במקרה הזה דוקא רש"י בא לשלול פיסקה כזאת, אך מכל מקום אין הכרח שאין להשתמש במרכאות בשביל כך.
חזרנו על כל המקרא, ועל כל דברי חז"ל, ולא מצאנו הלכות מרכאות.
באנגלית - שכנראה שהיא לשון המקור של מרכאות בשימושיה הרווח כהיום - השימוש הזה מקובל, כפי אשר היטב ידוע לו לידידנו המתמיה.
גיורא בשמי שמיא כתב:יגיד עליו רעו שבסמוך: תיבת "ראשית", שכמובן לא חשב שקאי על איזה פסוק מסוים. אלא ברור שבפסוק הראשון עוד לא גובשה אצל הנקדן המדיניות של המרכאות.
לגבי טענתו שלא מצויין מי העורך, ומי המפרש - מלקט, כנראה שלא כל הגבולים ברורים, וכל עורך מלקט במחיצתו של חבירו כמלוא אורה וסלו וכל מפרש יוצא בשיירא. ולכן הם נותנים רשימה של כל העורכים מעבר לדף (בדרך כלל).
במסתרים כתב:במקראות גדולות פרשת תזריע ברש"י על פסוק והנה כהה הנגע נדפס הוכחה ממראיתו וצ"ל הוכהה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 278 אורחים