המגן אברהם מצטט איזה פעמים בתוך חיבורו מתוך חיבורו של הש"ך.
מה שזכור לי כרגע זה בסימן רע"ו ס"ק י"א שם מצויין "ש"כ בגליון".
האם מדובר מכתב יד על גליון השו"ע? (דוגמת כתה"י על גליון שו"ע חו"מ
שנתגלה לפני מכון מורשה להנחיל). יתכן, אבל לא מסתבר. הרי המגן אברהם היה בן דורו, וחי בקאליש שבפולין בריחוק מקום מתחניתו הסופית של הש"ך בהעלישויא. והאם לא על כזה נאמר מקום שיפול העץ שם יהו (פירותיו - גמרא ע"ז). וההוכחה לזה מכת"י הש"ך בדרוש על הגדה של פסח
שנמצא שם במקומו בהעלישויא קרוב למאתיים שנה לפטירתו.
וראה בקובץ זכור לאברהם - תשנ"א מאמרו של הרב יחיאל דוב ולר "מתי הודפס לראשונה הט"ז על או"ח", ולדבריו מוכח מהאיזכורים בדברי המגן אברהם והחוות יאיר שכבר נדפסו הלכות פסח והלכות ציצית מהטו"ז על או"ח לפני דפוס דיהרנפורט. ויש להוסיף (יתכן שכתב את זה, ואין אפשרות בידי לעיין במאמרו כרגע) שנדפס לפני מאורעות שנת ת"ח-ת"ט בפולין או תט"ו בליטא ולכך נאבדו כמעט כל הטופסים.
ועיין עוד במאמרו המאלף של ר"י מונדשיין בספר הזכרון לרבי משה ליפשיץ, "
מעמד בין מדפיסי לבוב וזולקוב", שהוכיח (אף שהדגשתו בעיקר על ספרי רומיל, אבל מובן ממילא שה"ה בשאר ספרים, ואולי אף כש"כ מהנ"ל עיי"ש) שהרבה ספרים שנדפסו נאבדו ולא נמצא לנו אף טופס.
אשר מכל זה יש מקום לשער שאכן נדפס ספר הש"ך על או"ח, והיה לפני המגן אברהם, אבל מאתנו נאבד לדאבוננו.