עמוד 4 מתוך 79

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' מרץ 10, 2017 9:11 pm
על ידי פייערמאן
חוקרנוביץ כתב:היכן זה נאמר במדוייק בחז"ל

viewtopic.php?p=30622#p30622

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ש' מרץ 11, 2017 8:40 pm
על ידי חוקר ודורש
פייערמאן כתב:
חוקרנוביץ כתב:היכן זה נאמר במדוייק בחז"ל

viewtopic.php?p=30622#p30622

זהוא העניין שזה נאמר על רבי שמעון בר יוחאי לבדו
והמושג "צדיק" גוזר וכו אין לו מקור.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ מנהג הספרדים וחסדים בברכת כהנים להניח יד אביו על בניו

פורסם: ש' מרץ 11, 2017 8:47 pm
על ידי חוקר ודורש
היכן זה נאמר שידיו של האב מועילים לברכה ומה המקור למנהג זה,
ואולי זה מנהג שטות מאחר ויש הלכה לעמוד שפניו למברך ובאופן שילדים באים
ליד האב הרבה פעמים גבם לכיוון המברך.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆ מנהג הספרדים וחסדים בברכת כהנים להניח יד אביו על בניו

פורסם: ש' מרץ 11, 2017 11:19 pm
על ידי יבנה
חוקרנוביץ כתב:היכן זה נאמר שידיו של האב מועילים לברכה ומה המקור למנהג זה,
ואולי זה מנהג שטות מאחר ויש הלכה לעמוד שפניו למברך ובאופן שילדים באים
ליד האב הרבה פעמים גבם לכיוון המברך.

http://www.yeshiva.org.il/ask/91384

Re: עזרה: רשות ליטול נשמת הצדיק

פורסם: א' מרץ 12, 2017 9:55 am
על ידי מאיר נפתלי
מאור1 כתב:ראיתי פעם שאין למלאך המוות רשות ליטול נשמתו של הצדיק, עד שהצדיק מסכים לכך.
אנא האירו עיני היכן יש מקור מפורש לזה.

הגר״א באדרת אליהו לפרשת וזאת הברכה כתב שאצל משה רבינו הפטירה היתה מצות עשה ׳ומות בהר הזה׳, זה לשונו בדברים לד, ה באופן השני - על פי ה׳: כמו שכתבתי למעלה שמיתתו היתה רצונית ע״פ ציווי ה׳. עכ״ל. ובהאזינו (דברים לב, נ) באופן הראשון כתב: ומות בהר אשר אתה עולה שמה וגו׳ - אמרו שמיתתו היתה רצונית והוא ע״פ ציווי, שגם במיתתו היה עובד הש״י וקיים מ״ע, ולכן נאמר לו ׳ושמה לא תבוא׳ שהוא מל״ת כדי להוסיף שכר שהן ג׳ דרגין שכוללין הכל מ״ע ומל״ת וד״ת עכ״ל.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' מרץ 14, 2017 10:18 pm
על ידי מוישי
היכן מופיע בחז"ל שבגלות מצרים ירדו עד למ"ט שערי טומאה, וכמעט שלא נגאלו אם היו נכנסים לשער הנ'.
בבקשה ה זה דחוף

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' מרץ 14, 2017 11:28 pm
על ידי יבנה
מוישי כתב:היכן מופיע בחז"ל שבגלות מצרים ירדו עד למ"ט שערי טומאה, וכמעט שלא נגאלו אם היו נכנסים לשער הנ'.
בבקשה ה זה דחוף

מה שהיו במ"ט שערי טומאה מקורו בזוהר חדש תחלת יתרו.
מה שהוצרך להצילם קודם שירדו לשער נ'- ממנהגי החגים לר' יהודה חיון
מקור השם "חג הפסח"
טעם נוסף: השם פסח, שהוא מלשון קפיצה ודילוג, בא להורות שהיו ישראל שקועים במצרים במ"ט שערי טומאה, והקב"ה ברוב רחמיו לא המתין ל"אתערותא דלתתא", אלא דילג על הכל וגאל את אבותינו ב"אתערותא דלעילא" (פרי עץ חיים שער כא, א - ב; שפת אמת ליקוטים לפרשת צו חודש ניסן).
ליקוטי מהרי"ל שמות פרשת יתרו
וי"ל, דהנה במצרים היו ישראל במ"ט שערי טומאה (זוהר חדש ר"פ יתרו), ואילו היו בשער החמשים לא היה לשונאיהם תקומה ח"ו, מחמת שאז היה הדעת בגלות (שער הכונות, ענין הפסח דרוש א)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' מרץ 15, 2017 1:55 am
על ידי ירושלים
יבנה כתב:
מוישי כתב:היכן מופיע בחז"ל שבגלות מצרים ירדו עד למ"ט שערי טומאה, וכמעט שלא נגאלו אם היו נכנסים לשער הנ'.
בבקשה ה זה דחוף

מה שהיו במ"ט שערי טומאה מקורו בזוהר חדש תחלת יתרו.
מה שהוצרך להצילם קודם שירדו לשער נ'- ממנהגי החגים לר' יהודה חיון
מקור השם "חג הפסח"
טעם נוסף: השם פסח, שהוא מלשון קפיצה ודילוג, בא להורות שהיו ישראל שקועים במצרים במ"ט שערי טומאה, והקב"ה ברוב רחמיו לא המתין ל"אתערותא דלתתא", אלא דילג על הכל וגאל את אבותינו ב"אתערותא דלעילא" (פרי עץ חיים שער כא, א - ב; שפת אמת ליקוטים לפרשת צו חודש ניסן).
ליקוטי מהרי"ל שמות פרשת יתרו
וי"ל, דהנה במצרים היו ישראל במ"ט שערי טומאה (זוהר חדש ר"פ יתרו), ואילו היו בשער החמשים לא היה לשונאיהם תקומה ח"ו, מחמת שאז היה הדעת בגלות (שער הכונות, ענין הפסח דרוש א)



ראה כאן
viewtopic.php?f=7&t=4582&hilit=%D7%9E+%D7%98+%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99

איתור מקור מדרש

פורסם: ג' אפריל 25, 2017 11:17 am
על ידי אברמוב
האם ידוע למאן דהו המקור למאמר:
כיון שראה דוד שחביבה לפני הקב"ה תפילתו של עני, ישב לארץ והסיר הכתר מראשו ואמר: עני אני.
או שמאמר זה לא קיים?

Re: איתור מקור מדרש

פורסם: ג' אפריל 25, 2017 11:18 am
על ידי בברכה המשולשת
יש מאמר דומה בזוה"ק

Re: איתור מקור מדרש

פורסם: ג' אפריל 25, 2017 11:31 am
על ידי אברמוב
תודה!
היכן בזוהר?

Re: איתור מקור מדרש

פורסם: ג' אפריל 25, 2017 11:32 am
על ידי מה שנכון נכון
זוהר בלק קצה ע"א
דוד חמא דכל כוין וכל תרעי שמיא כלהו זמינין לאפתחא למסכנא ולית בכל צלותין דעלמא דקודשא בריך הוא אצית מיד כצלותא דמסכנא, כיון דחמי האי עבד גרמיה עניא ומסכנא פשט לבושא דמלכותא ויתיב בארעא כמסכנא אמר תפלה דכתיב תפלה לדוד הטה יי' אזנך ענני, ואי תימא אמאי, בגין כי עני ואביון אני.

Re: איתור מקור מדרש

פורסם: ג' אפריל 25, 2017 11:36 am
על ידי אברמוב
תודה לכל המסייעים!

כח ברכותיו של הבעש"ט - בקשת מקור

פורסם: א' מאי 07, 2017 6:52 pm
על ידי דמשק
שמעתי, שאחד שאל את הבעש"ט מה כחו שברכותיו פועלים, והשיב שזה מפני שהוא אוהב את הפחות שבישראל יותר מאשר שהשואל אוהב את בנו,
הידוע לאחד מקור הדברים? (החלק השני שהוא אוהב וכו' מצאתי בכ"מ אבל שזה הטעם לכח ברכותיו לא מצאתי בנתיים)

חיפוש מקור

פורסם: ה' מאי 11, 2017 2:28 am
על ידי אברמוב
שמעתי שר' חיים ויטאל כותב על עצמו שכשהיה בגיל שתים עשרה אמר לו מגיד עתידות שכשתגיע קרוב לגיל עשרים יהיה לך שנתיים וחצי מלחמות קשות עם היצר הרע, ואם תיפול תהיה רשע הכי גדול בדור, ואם תצליח תהיה צדיק הכי גדול בדור וכך היה.
אשמח לדעת מה מקור הדברים?

Re: חיפוש מקור

פורסם: ה' מאי 11, 2017 2:33 am
על ידי בקרו טלה
ספר החזיונות למוהרח"ו ז"ל - חלק א
ב. שנת יד לפרט היצירה הייתי בן י"ב שנה וחכם גדול בשרטוטי כף היד הביט בשרטוטי כפות ידי וא"ל, דע, כי בהיותך בן כ"ד שנה יבאו הרהורים רבים בלבך להתבטל מעסק התורה על כרחך שתי שנים ומחצה, ואח"כ יזדמנו לפניך שני דרכים, הא' לג"ע והב' לגהנם, ואז תנתן הבחירה בידך, ואם תבחר בדרך גהנם לא יהיה בדורך רשע גדול ממך ואם תבחר בדרך ג"ע, תעלה בחכמה וביראת חטא על כל בני דורך, דבר שלא ישוער. ולא נפל מדבריו ארצה:
וכן [בקיצור ספר החזיונות] - שבחי הרח"ו עמ' 3 https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx? ... 5110307318

Re: חיפוש מקור

פורסם: ה' מאי 11, 2017 2:38 am
על ידי אברמוב
תודה.

איסור כה"ג לאלמנה: שמא עינו נתן בה

פורסם: א' מאי 14, 2017 1:21 am
על ידי מחולת המחנים
האם יש מקור בחז"ל ובמדרשים שאיסור אלמנה לכה"ג הוא משום שמא עינו נתן בה בחיי בעלה והתפלל עליו שימות?

Re: איסור כה"ג לאלמנה: שמא עינו נתן בה

פורסם: א' מאי 14, 2017 1:48 am
על ידי מה שנכון נכון
מחולת המחנים כתב:האם יש מקור בחז"ל ובמדרשים שאיסור אלמנה לכה"ג הוא משום שמא עינו נתן בה בחיי בעלה והתפלל עליו שימות?

מושב זקנים ע"פ והוא אשה בבתוליה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' מאי 14, 2017 2:25 am
על ידי מחולת המחנים
מה שנכון נכון כתב:
מחולת המחנים כתב:האם יש מקור בחז"ל ובמדרשים שאיסור אלמנה לכה"ג הוא משום שמא עינו נתן בה בחיי בעלה והתפלל עליו שימות?

מושב זקנים ע"פ והוא אשה בבתוליה.

יישר כח, האם יש לך גם מקור מחז"ל.

מחפש מקור לוורט, אולי בשם רש"ב מפשיסכא -

פורסם: א' יוני 11, 2017 9:54 pm
על ידי יביי
משהו בסגנון של
'מי שלא מכוון ב'ברך עלינו' [פרנסה, גשמיות]
גם תפילתו ב'סלח לנו' אינה מתקבלת [או משהו מעין זה].

מישהו מכיר מקור?

Re: מחפש מקור לוורט, אולי בשם רש"ב מפשיסכא -

פורסם: ב' יוני 12, 2017 12:01 am
על ידי בקרו טלה
רמתים צופים - (תנדבא"ר פ"ה או' קיא)
וכמו ששמעתי ממו"ר מפרשיסחא ז"ל שמי שמבקש מה' יתברך על יראה ואינו מבקש על פרנסה. זה סימן שגם זה שמתפלל על יראת שמים אינו מאמיתות לבו שאי אפשר זה בלא זה:
[בספר היהודי הקדוש מפשיסחא (ועוד ספרים) הבינו שהווארט הוא ממנו]
ועי"ע בספר אמרי פנחס תחילת או' תפ"ה

חיי אדם על מחלוקת עם הגר"א

פורסם: ו' יוני 23, 2017 3:58 am
על ידי מעיין
בזכרוני שהחיי אדם התמרמר שטענו עליו שהעיז לחלוק עם הגר"א בהלכה - לא מצאתי

Re: חיי אדם על מחלוקת עם הגר"א

פורסם: ו' יוני 23, 2017 4:02 am
על ידי גם זו לטובה
מעיין כתב:בזכרוני שהחיי אדם התמרמר שטענו עליו שהעיז לחלוק עם הגר"א בהלכה - לא מצאתי


כמד' בהקדמה לחכ"א

Re: חיי אדם על מחלוקת עם הגר"א

פורסם: ו' יוני 23, 2017 7:03 am
על ידי מעיין
כן הי' גם בזכרוני וחפשתי ולא מצאתי
ובחפשי באוצר מצאתי שכן הי' בחכ"א דפוס ראשון [והושמט בדפוסים המאוחרים] וז"ל:
והנה לא נמצא בחבור זה מדברי מחותני הגאון רשכבה"ג מו' אלי' חסיד והוא לסיבת כי שמעתי דיבת רבים המתרעמים עלי שהשגתי עליו באיזה מקומות בחיבורי חיי אדם ובלתי ספק שהאנשים המתרעמים לא ידעו דרך הפוסקים שכן דרך תורתנו הקדושה זה בונה וזה סותר והתלמיד חולק על הרב כמו שכתוב בשלחן ערוך ודרך זה היה נהוג אף בזמן התנאים והאמוראים ובודאי ניחא להגר"א מה שאני מפלפל בדבריו ממי שהוא אומר שפיר קאמר כדאמר ר' יוחנן על בר לקישא ב"מ פד ולכתוב דבריו אף אם לא יהי' נראים לי זה לא אוכל ולכן אחזתי במידת השתיקה להסיר תלונתן מעלי והם עתידים ליתן את הדין כי מנעו נחת רוח להגר"א לפלפל בדבריו והדן אותי לכף זכות ידונו אותו משמים לזכות.

הבועל ארמית

פורסם: ד' יוני 28, 2017 12:30 pm
על ידי לבנון
ראיתי באיזה מקום בשם השל"ה, שהטעם שהתורה לא כתבה את האיסור של ביאת ארמית, כי ישראל שבאותו הדור לא היו חשודים על כך, ומפני כבודם של ישראל לא נכתב.
האם מישהו יודע היכן נמצא של"ה זה, או האם ד"ז נזכר במקום אחר, אצל מי מרבותינו.
תודה לכל המשיבים

Re: הבועל ארמית

פורסם: ד' יוני 28, 2017 11:57 pm
על ידי יבנה
לבנון כתב:ראיתי באיזה מקום בשם השל"ה, שהטעם שהתורה לא כתבה את האיסור של ביאת ארמית, כי ישראל שבאותו הדור לא היו חשודים על כך, ומפני כבודם של ישראל לא נכתב.
האם מישהו יודע היכן נמצא של"ה זה, או האם ד"ז נזכר במקום אחר, אצל מי מרבותינו.
תודה לכל המשיבים

הדברים אינם נראים כלל, הרי נכשלו בבנות מדין. ולזה למה נכתב איסור בבהמה ושאר עריות. ויש עוד הרבה איסורים שיתכן לומר שאינם חשודים ונכתבו.

שכחת התורה - כדי שלא ישבו בבתי טרטיאות ובתי קרקיסאות

פורסם: ב' יולי 03, 2017 12:20 am
על ידי מחולת המחנים
אני מחפש מקור בחז"ל ובמדרשים שטעם שכחת התורה הוא מפני שאם לא היה שוכח כלום מתלמודו, היה האדם לומד את כל התורה כולה ואח"כ יושב בבתי טרטיאות ובתי קרקיסאות.

מוכר לי המדרש בקה"ר "לטובתו אדם לומד תורה ושוכח, שאילו היה אדם לומד תורה ולא שכחה, היה מתעסק בתורה שתים שלש שנים וחוזר ומתעסק במלאכתו, ולא היה משגיח בה לעולם כל ימיו", אני מחפש דוקא את הטעם דלעיל.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יולי 04, 2017 9:02 am
על ידי פלוריש
אני מחפש מאמר בו דיון בשאלה האם בתקנות דרבנן העיקר הוא טעם התקנה או גדר התקנה.
כמדומה שהוא נדפס בספר זיכרון כלשהו לאחד הקדושים ונכתב על ידי הנרצח עצמו.
התדעו היכן הוא?
[היה זכור לי שהוא ב'אש תמיד' לזכר אליעזר שלינגר הי"ד ולא מצאתי]

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יולי 04, 2017 10:22 am
על ידי בעל קורא
מובא בשם האבן עזרא שחד חידה: "אין בין החיים למתים אלא בנקודה, וסימנך החיים עומדים והמתים שוכבים" או מעין זה, ופירושו שתיבת "מתים" במ"ם שוואית (כגון: וַֽנַּֽחֲרֵם אֶת כָּל עִיר מְתִם וְהַנָּשִׁים וְהַטָּף) שבהם הנקודות עומדות זו ע"ג זו, פירושו אנשים חיים, אך "מתים" במ"ם בצירי שבהם הנקודות שוכבות זו לצד זו, פירושו אנשים מתים.

מישהו יודע מה המקרו לדברי האבן עזרא הללו?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יולי 04, 2017 1:50 pm
על ידי מה שנכון נכון
בעל קורא כתב:מובא בשם האבן עזרא שחד חידה: "אין בין החיים למתים אלא בנקודה, וסימנך החיים עומדים והמתים שוכבים" או מעין זה, ופירושו שתיבת "מתים" במ"ם שוואית (כגון: וַֽנַּֽחֲרֵם אֶת כָּל עִיר מְתִם וְהַנָּשִׁים וְהַטָּף) שבהם הנקודות עומדות זו ע"ג זו, פירושו אנשים חיים, אך "מתים" במ"ם בצירי שבהם הנקודות שוכבות זו לצד זו, פירושו אנשים מתים.

מישהו יודע מה המקור לדברי האבן עזרא הללו?

כנראה מעין זה.
בספר מדר דור יוחס לי"ל בן זאב.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יולי 14, 2017 5:47 pm
על ידי מחולת המחנים
היכן מצינו בחז"ל שמלאכי השרת התכנסו לראות הפלא של בני קרח שמקום נתבצר להם בגיהנם?

בתודה מראש.

Re: שכחת התורה - כדי שלא ישבו בבתי טרטיאות ובתי קרקיסאות

פורסם: ו' יולי 14, 2017 5:59 pm
על ידי עושה חדשות
מחולת המחנים כתב:אני מחפש מקור בחז"ל ובמדרשים שטעם שכחת התורה הוא מפני שאם לא היה שוכח כלום מתלמודו, היה האדם לומד את כל התורה כולה ואח"כ יושב בבתי טרטיאות ובתי קרקיסאות.

מוכר לי המדרש בקה"ר "לטובתו אדם לומד תורה ושוכח, שאילו היה אדם לומד תורה ולא שכחה, היה מתעסק בתורה שתים שלש שנים וחוזר ומתעסק במלאכתו, ולא היה משגיח בה לעולם כל ימיו", אני מחפש דוקא את הטעם דלעיל.


בפסיק' זוט' קהלת שם אי'
"ורבנן דתמן בשם ר' יצחק ור' טוביה בשם ר' יצחק השכחה לטובתו של אדם, שאם היה לומד תורה ואינו שוכח היה מתעסק בה שלש שנים, והולך ומתעסק בדברי הבטלה ומניח דברי תורה, אבל מתוך שהוא שוכח אינו מזיז עצמו מדברי תורה כל ימיו",
משהו באמצע בין מתעסק במלאכתו ליושב בתיאטראות.

Re: שכחת התורה - כדי שלא ישבו בבתי טרטיאות ובתי קרקיסאות

פורסם: ו' יולי 14, 2017 6:32 pm
על ידי מחולת המחנים
עושה חדשות כתב:
מחולת המחנים כתב:אני מחפש מקור בחז"ל ובמדרשים שטעם שכחת התורה הוא מפני שאם לא היה שוכח כלום מתלמודו, היה האדם לומד את כל התורה כולה ואח"כ יושב בבתי טרטיאות ובתי קרקיסאות.

מוכר לי המדרש בקה"ר "לטובתו אדם לומד תורה ושוכח, שאילו היה אדם לומד תורה ולא שכחה, היה מתעסק בתורה שתים שלש שנים וחוזר ומתעסק במלאכתו, ולא היה משגיח בה לעולם כל ימיו", אני מחפש דוקא את הטעם דלעיל.


בפסיק' זוט' קהלת שם אי'
"ורבנן דתמן בשם ר' יצחק ור' טוביה בשם ר' יצחק השכחה לטובתו של אדם, שאם היה לומד תורה ואינו שוכח היה מתעסק בה שלש שנים, והולך ומתעסק בדברי הבטלה ומניח דברי תורה, אבל מתוך שהוא שוכח אינו מזיז עצמו מדברי תורה כל ימיו",
משהו באמצע בין מתעסק במלאכתו ליושב בתיאטראות.

יישר כח.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יולי 16, 2017 10:16 pm
על ידי ישראליק
אני מחפש מקור לסיפור זה:

בערב שבת פרצה מריבה בין כמה נשים, ואמר האריז"ל: בקבלת שבת בא אלי המלך הרע, ואמר לי גם אתם גם מלככם תספו, וכל זה בגלל הקטטה שהייתה ביניכם היום, כי כל פעם שהיה השלום שורה ביניכם לא הייתה למלאך המות דריסת רגל.

כמדומה לי שמקורו בספר שבחי האר"י, אבל איני ברור.

בתודה מראש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' יולי 16, 2017 11:02 pm
על ידי בקרו טלה
ספר שבחי האר"י ז"ל
אחר כך עשה האר"י ז"ל הסגר אחד לאלו העשרה חברים, ותיקן חדרים לנשים והטף בפני עצמו באותה החצר של ההסגר עצמו. לסוף חמשה חודשים נפלה קטטה אחת בין הנשים בערב שבת, והנשים הגידו אותו לבעליהן, ונמשך עד שגם החברים נתקוטטו, והרב ע"ה תמיד היה מזהיר אותם על האחוה והאהבה שיהיה ביניהם תמיד שלום אהבה ואחוה, ובאותו היום עברו על דבריו בעוונות. ולעת ערב יצא עם החברים לקבל השבת, וחזר לבית הכנסת סר וזעף, וישב כל זמן התפלה באנינות. ומהרח"ו כשראה אותו באותו סגנון נבהל מאד, כי לא כן היה מנהגו לעשות כן. לאחר שסיימו הקהל התפלה, הלך ר' חיים אצלו ואמר לו, רבינו למה ראיתיך כל זמן התפלה הזאת באנינות ובמר נפש. אמר לו האר"י ע"ה מפני שראיתי בקבלת השבת הס"מ, ואמר זה הפסוק גם אתם גם מלככם תספו [שמואל א' י"ב כ"ה], מכאן נראה שכבר נחתם גזר דין בעו"ה, ולא נחתם אלא בעבור קטטה שנעשה היום בין החברים, שכל זמן שהיה שלום ביניהם לא היה לו בית כניסה לקטרג:
וכן היה בעוונותינו הרבים באותו זמן נתבקש בישיבה של מעלה מורנו ורבינו עטרת ראשנו ז"ל, וגם ה' חברים עמו, וחיי למר שבק:

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 17, 2017 3:17 am
על ידי ישראליק
תודה רבה!

לימוד באוניברסיטה בחו"ל מחזיק בזונה

פורסם: ב' יולי 17, 2017 10:51 pm
על ידי יאיר1
שמועה שמעתי, שהגרמ"פ פסק שמי שאינה מתנהגת בדרכי התורה והצניעות ולומדת באוניסרטיסה בחו"ל מוחזקת כנבעלת לנכרי ופסולה לכהונה.
מי יכול למצוא לי את מקור דבריו.
בברכה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' יולי 26, 2017 5:41 pm
על ידי יקר
בשם ר' שמחה בונים מפשיסחה אומרים שהתפילה דומה לנסיעה בעגלה, והמחשבות הזרות דומות לאבנים שמשליכים עליה. ולכן צריכה התפילה להיות בזריזות ובכך נמלטים ממחשבות זרות. אשמח לעזרה באיתור מקור המשל.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יולי 27, 2017 8:44 pm
על ידי ושא_נס
בספר חמדת ימים פרק א דשבועות: "ומה גם כי ישים אל לבו לפעמים עונות האבות גורמים שלא יהיה לבניהם לב להבין ולהשכיל בתורה, ובאים החצונים ומכסין מוחיהן שלא יקבלו, כדי שלא יהיה לאבות זכות כמ"ש בזוהר חדש במדרש הנעלם (????????????) ע"ש. כי בודאי ראוי לו לאב לרחם כרחם אב על בנים שלא יתרשל להבין ולהתענות לכפר בעדו ושלא להיות גרמא בנזקי בניו ח"ו. וזה בכל הימים וכ"ש בזמן המסוגל לענין זה שראוי לענות נפש כאשר יוכלון שאת, לפשפש במעשיהם ביום צום תעניתם ולעתור ולרצות לפני האל, חנון המרבה לסלוח, יכפר בעדם ואל יגרמו בעונם לטמטם מוח בניהם ח"ו".
היכן הזוהר חדש? והאם המקור ממנו העתיק חמדת ימים ידוע?
תודה רבה