באמונתו כתב: יש ל"אמת" מספר פרמטרים, מכללם בחינת נתונים יבשים, דהיינו מציאות שבשטח.
אם שינוי מפני השלום נחשב כאמת, אין הדבר מחייב שזוהי האמת מכל ההיבטים, אלא שסוף פסוק - נקראת אמת.
ממילא, בשבועה החמורה, ודאי יש מקום לומר שצריכים אמת אבסולוטית דווקא, ללא שינוי כלל.
אם אני מבין נכון, אזי כוונתך היא שמצד פרמטר מסויים, דהיינו בחינת נתונים יבשים, שינוי מפני השלום אכן לא נחשב אמת.
אלא שיש פרמרטים אחרים יותר חשובים שיכולים להתגבר על הפרמטר הזה של אמת. ולכן בחשבון הכללי זה נקרא האמת, למרות שמצד בחינת נתונים יבשים (שהוא לכאורה הפרמטר הקובע את ה"שקר" של מדבר שקר תרחק) יש כאן באמת חוסר אמת. האם הבנתי נכון?