סיפרון כתב:כתב ר' עזריה מן האדומים בספרו מאור עינים חלק אמרי בינה פרק ט"ו: "לא כל מדרשיהם על הכתובים יעלו אצלנו בחדא מחתא... כי האמנה כל הנלמד באחת מכל השלש עשרה מדות הנזכרות, בשגם יתיחס אליו שם 'מדרש', הרי הוא פשט גמור שאין להרהר אחריו ולמשכו אל ציור מאומה. ועל כן תמצא להם ז"ל בתוספתא דסנהדרין פרק ז' וברכות פרק אלו דברים [??????] לענין סדר הלמוד, שהביאו רמב"ם בהלכות תלמוד תורה פרק ד' [הלכה ח]: מדרש ואגדה נזקקין למדרש".
מה פשר ציונו "וברכות פרק אלו דברים"? לא נמצא מזה לא בבבלי לא בירושלמי ולא בתוספתא
יתכן שהוטעה ע"י מה שכתוב במגדל עוז על הרמב"ם שם הל' ת"ת פ"ד ה"ח, עיי"ש [בדפוס ויניציאה רפ"ד]
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr שציין כמקור על דברי הרמב"ם בסעיפים ז' ח' ט': "אין שואלין מעומד עד מעתה, אין ישנים בבית המדרש עד נומא, ואין מסיחין עד סוף הפר', מסכת ברכות פרק אלו דברים".
(בדפוסים המאוחרים של המגדל עוז יש קצת שינויים, ותוקן במהדורת שבתי פרנקל).
ור"ע מה"א סבר שבפרק אלו דברים נזכרו כל דברי הרמב"ם, והאמת שהמגדל עוז ציין מקור רק למש"כ הרמב"ם בסוף דבריו (הלכה ט') "אפילו מי שנתעטש אין אומרים לו רפואה בבית המדרש", והמקור הוא בברכות שם דף נ"ג ע"א "של בית רבן גמליאל לא היו אומרים מרפא בבית המדרש וכו'".
(וכן הוא בכס"מ).