מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

חיפושי מקורות וכדומה
לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' אפריל 28, 2021 5:10 pm

הוזכר כאן.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' אפריל 28, 2021 7:03 pm

אשרי יושבי ביתך כתב:זכורני שהי' אשכול

viewtopic.php?f=72&t=52196&p=647213#p647063

אשרי יושבי ביתך
הודעות: 2090
הצטרף: ב' מרץ 16, 2020 1:29 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי אשרי יושבי ביתך » ד' אפריל 28, 2021 7:09 pm

בקרו טלה כתב:
אשרי יושבי ביתך כתב:זכורני שהי' אשכול

viewtopic.php?f=72&t=52196&p=647213#p647063

ייש"כ עצום! כמה חיפשתי את זה.
אין לי אלא לסיים במילותיי שסיימתי בסוף האשכול ההוא, עיי"ש.

יהושע100
הודעות: 304
הצטרף: ג' אוקטובר 02, 2018 1:21 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי יהושע100 » ה' אפריל 29, 2021 8:17 am

לבי במערב כתב:הוזכר כאן.


תודה רבה אך המכתב של הרב ברנדסדרופר לא ראיתי שם (כמוכ לא ראיתי טענות עם 'בשר' משני הצדדים... )

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ה' אפריל 29, 2021 2:47 pm

יהושע100 כתב:אך המכתב של הרב ברנדסדרופר לא ראיתי שם
אך מקום כבודו צוין שם.

עושה חדשות
הודעות: 12558
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ש' מאי 01, 2021 10:12 pm

עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:ראיתי היום בגמ' בנזיר נא. "הכי קאמר גזז הרי זה גלגלים לא גזז מיבעי ליה",
וזכורני שדובר כאן פעם על גמ' במקו"א, שהגמ' דוחה דקדוק מסויים מהמשנה, כי אולי המשנה לא נקטה את הדין ההוא מחמת הספק.
זוכרים משהו?
נתקלתי כעת בדוגמא נוספת -
ע"ז סג. ותפשוט מדרבי אליעזר דא"ר אליעזר שקדמה והקריבתו דוקא הקריבתו אבל הקדישתו לא דרבי אליעזר גופיה קא מיבעיא ליה מאי מיפשט פשיטא ליה לרבי אליעזר דהקריבתו דוקא אבל הקדישתו לא דהא איתיה בשעת ביאה או דלמא הקריבתו פשיטא ליה והקדישתו מספקא ליה תיקו.

ועוד אחד -
מנחות מו. אמר עולא בעו במערבא תנופה עושה זיקה או אינו עושה זיקה פשוט ליה מדרבי יוחנן דאמר רבי יוחנן שחיטה עושה זיקה מכלל דתנופה אינו עושה זיקה דר' יוחנן גופא קא מיבעיא ליה מיפשט פשיטא ליה לרבי יוחנן דשחיטה עושה זיקה ותנופה אינו עושה זיקה או דלמא שחיטה פשיטא ליה ותנופה מספקא ליה תיקו.

ועוד -
מנחות סט: היא גופה קא מיבעיא ליה מפשט פשיטא להו לרבנן דבתר עיקר אזלינן לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא להו ולחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן.
אולי כבר שווה אשכול בפנ"ע.

וסוכה לג. וכן ע"ז מז.
דרב פפא גופא מיבעיא ליה מיפשיט פשיט ליה דאין דחוי אצל מצות לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא ליה לחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן תיקו

ועירובין מג:
לפשוט מינה דאין תחומין דאי יש תחומין בחד בשבא לישתרי דלא אתא אליהו בשבת האי תנא ספוקי מספקא ליה אי יש תחומין או אין תחומין ולחומרא

וב"ק יט.
בעי רב אשי יש שנוי לצרורות לרביע נזק או אין שנוי לצרורות לרביע נזק תפשוט ליה מדרבא דבעי רבא יש העדאה לצרורות או אין העדאה לצרורות מכלל דאין שנוי דלמא רבא אם תמצי לומר קאמר אם תמצי לומר אין שנוי יש העדאה או אין העדאה תיקו.

וסנהדרין מג.
בעא מיניה רב אחא בר הונא מרב ששת אמר אחד מן התלמידים יש לי ללמד עליו זכות ונשתתק מהו מנפח רב ששת בידיה נשתתק אפילו אחד בסוף העולם נמי התם לא קאמר הכא קאמר מאי תא שמע דאמר רבי יוסי בר חנינא אחד מן התלמידים שזיכה ומת רואין אותו כאילו חי ועומד במקומו זיכה אין לא זיכה לא זיכה פשיטא לי אמר תיבעי לך.


ב"ב קכז. לימא תיהוי תיובתא דרב שיזבי תנא ספוקי מספקא ליה ולחומרא.
נערך לאחרונה על ידי עושה חדשות ב א' יוני 20, 2021 8:36 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יהודה בן יעקב
הודעות: 2893
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ב' מאי 03, 2021 8:46 pm

האם הוזכר הנדון שיתכן לשון "להלן" שהכוונה לעיל?

באר בשדה
הודעות: 489
הצטרף: ד' אוגוסט 21, 2019 10:39 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי באר בשדה » ב' מאי 03, 2021 11:51 pm

יהודה בן יעקב כתב:האם הוזכר הנדון שיתכן לשון "להלן" שהכוונה לעיל?

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=24518
viewtopic.php?t=7564#p169444

פלוריש
הודעות: 2385
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי פלוריש » ב' מאי 10, 2021 11:17 pm

האם יש אשכול שמפרסם על כנסים, ימי עיון ואירועים תורניים?

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' מאי 11, 2021 8:08 am

דברי הזוה"ק על כך ששלושים יום לפני פטירתו אדם רואה זאת.

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' מאי 11, 2021 9:40 am

בברכה המשולשת כתב:דברי הזוה"ק על כך ששלושים יום לפני פטירתו אדם רואה זאת.
viewtopic.php?t=42837
וכן: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=25161.

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' מאי 11, 2021 10:02 am

תודה רבה!

עושה חדשות
הודעות: 12558
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' מאי 12, 2021 2:21 pm

על השייכות של חג השבועות - זמן מתן תורתינו
למצות 'תלמוד תורה' בדוקא יותר משאר תרי"ג מצוות.
(כדוג' לש' רש"י אי לאו האי יומא שלמדתי תורה)

מה שנכון נכון
הודעות: 11660
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' מאי 12, 2021 2:30 pm

עושה חדשות כתב:על השייכות של חג השבועות - זמן מתן תורתינו
למצות 'תלמוד תורה' בדוקא יותר משאר תרי"ג מצוות.
(כדוג' לש' רש"י אי לאו האי יומא שלמדתי תורה)

viewtopic.php?f=28&t=17931 ובקישורים.

אשרי יושבי ביתך
הודעות: 2090
הצטרף: ב' מרץ 16, 2020 1:29 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי אשרי יושבי ביתך » ד' מאי 19, 2021 1:10 am

היה פעם אשכול בפורום על דברי הנפש החיים שאפשר להפסיק באמצע הלימוד ולהרהר במוסר?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' מאי 19, 2021 1:27 am

אשרי יושבי ביתך כתב:היה פעם אשכול בפורום על דברי הנפש החיים שאפשר להפסיק באמצע הלימוד ולהרהר במוסר?

viewtopic.php?f=17&t=39078&p=442129&hilit=%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%A6%D7%A2+%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93+%D7%A0%D7%A4%D7%A9#p442129

יאיר אתמר
הודעות: 1276
הצטרף: ד' יולי 24, 2019 8:19 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי יאיר אתמר » א' מאי 23, 2021 9:06 pm

האם נכתב על השאלה הבאה?

אם יש עניין להחמיר במקום שרבו מיקל, כששתי האפשרויות שוות לו. למשל, רבו מיקל לו לסמוך על הֶכשר מסויים, והוא באמת סומך על ההכשר ההוא, אבל לפניו שני מוצרים שווים לגמרי, עם אותו מחיר, אלא שלאחד הכשר יותר טוב, אם יש טעם להעדיף אותו.

תודה רבה!

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' מאי 25, 2021 8:05 am

אם הציבור מתפללים בטעות שלא לכיוון ירושלים

מעט דבש
הודעות: 3983
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' מאי 25, 2021 9:14 pm

בברכה המשולשת כתב:אם הציבור מתפללים בטעות שלא לכיוון ירושלים

viewtopic.php?p=91729#p91729
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=632807#p632807

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' מאי 25, 2021 9:25 pm

מעט דבש כתב:
בברכה המשולשת כתב:אם הציבור מתפללים בטעות שלא לכיוון ירושלים

viewtopic.php?p=91729#p91729
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=632807#p632807


תודה רבה!

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ג' מאי 25, 2021 9:29 pm

בענין המנהג שהילדים באים לעמוד אצל האבא בברכת כהנים ושם ידיו עליהם.

נוריאל עזרא
הודעות: 1853
הצטרף: א' אפריל 12, 2020 1:00 am
שם מלא: נוריאל עזרא

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי נוריאל עזרא » ג' מאי 25, 2021 9:33 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:בענין המנהג שהילדים באים לעמוד אצל האבא בברכת כהנים ושם ידיו עליהם.

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=2746

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' מאי 30, 2021 6:36 pm

משפחת רבינו הקדוש שר שלום שרעבי- הרש"ש

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » א' מאי 30, 2021 6:48 pm

בברכה המשולשת כתב:משפחת רבינו הקדוש שר שלום שרעבי- הרש"ש

הרש"ש ור' גדליה חיון, קשרי משפחה?

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' מאי 30, 2021 7:08 pm

תודה רבה!

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי דרומי » א' מאי 30, 2021 8:54 pm

שינוי שם של שנה לסימנא טבא, כגון תשד"מ במקום תשמ"ד, תנש"א במקום תשנ"א וכיו"ב

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ב' מאי 31, 2021 1:33 am

דרומי כתב:שינוי שם של שנה לסימנא טבא, כגון תשד"מ במקום תשמ"ד, תנש"א במקום תשנ"א וכיו"ב
קצת כאן. וראה גם כאן, וכן כאן.

פולסברג
הודעות: 1750
הצטרף: ג' אפריל 21, 2020 6:26 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי פולסברג » ד' יוני 09, 2021 1:34 am

קדושי צחוק ושחוק

חד ברנש
הודעות: 5743
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי חד ברנש » ב' יוני 14, 2021 10:06 pm

האם והיכן נכתב בפורום המעשה בדג שקרא שמע ישראל וקברוהו וכו'.

גרשיים
הודעות: 319
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 8:51 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי גרשיים » ב' יוני 14, 2021 10:14 pm

חד ברנש כתב:האם והיכן נכתב בפורום המעשה בדג שקרא שמע ישראל וקברוהו וכו'.

viewtopic.php?p=145175#p145175
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=398563#p398563

חד ברנש
הודעות: 5743
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי חד ברנש » ב' יוני 14, 2021 10:18 pm

רוב תודות!

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15515
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי איש_ספר » ה' יוני 24, 2021 2:26 pm

האם נכתב בפורום אודות המאמר של ר' קלמן כהנא בסו"ס הלכות שמיטת קרקעות, שאליבא דאמת הוא מהחזו"א?

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ה' יוני 24, 2021 2:36 pm

אכן (ושמא יש עוד).

בערקע חייט
הודעות: 130
הצטרף: ד' מאי 13, 2020 12:42 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בערקע חייט » ג' יוני 29, 2021 11:17 pm

היכן המדרש שישראל נתאוו לשור שבמרכבה ועל כן נכשלו בעגל?

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' יוני 30, 2021 12:49 am

שמו"ר פמ"ב, ה (וכן בריבוי מקומות, מהם גם במפרשי התורה וספרי קבלה - אלא שלא עתה עת האסף).

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' יוני 30, 2021 1:28 am

לבי במערב כתב:שמו"ר פמ"ב, ה (וכן בריבוי מקומות, מהם גם במפרשי התורה וספרי קבלה - אלא שלא עתה עת האסף).

וברמב"ן על שמות פרק ל"ב פסוק א'

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' יוני 30, 2021 1:47 am

אכן, כמו גם בעוד מרבותינו המפרשים שם ובכ"מ (כאמור).

עושה חדשות
הודעות: 12558
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' יולי 01, 2021 12:32 am

אולי זה לא המקום, אבל כיון שהתחלתי לעשות את הרשימה באשכול זה, אני ממשיך לרשום בו מקורות נוספים. מתנצל אם זה מפריע למישהו.

עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:ראיתי היום בגמ' בנזיר נא. "הכי קאמר גזז הרי זה גלגלים לא גזז מיבעי ליה",
וזכורני שדובר כאן פעם על גמ' במקו"א, שהגמ' דוחה דקדוק מסויים מהמשנה, כי אולי המשנה לא נקטה את הדין ההוא מחמת הספק.
זוכרים משהו?
נתקלתי כעת בדוגמא נוספת -
ע"ז סג. ותפשוט מדרבי אליעזר דא"ר אליעזר שקדמה והקריבתו דוקא הקריבתו אבל הקדישתו לא דרבי אליעזר גופיה קא מיבעיא ליה מאי מיפשט פשיטא ליה לרבי אליעזר דהקריבתו דוקא אבל הקדישתו לא דהא איתיה בשעת ביאה או דלמא הקריבתו פשיטא ליה והקדישתו מספקא ליה תיקו.

ועוד אחד -
מנחות מו. אמר עולא בעו במערבא תנופה עושה זיקה או אינו עושה זיקה פשוט ליה מדרבי יוחנן דאמר רבי יוחנן שחיטה עושה זיקה מכלל דתנופה אינו עושה זיקה דר' יוחנן גופא קא מיבעיא ליה מיפשט פשיטא ליה לרבי יוחנן דשחיטה עושה זיקה ותנופה אינו עושה זיקה או דלמא שחיטה פשיטא ליה ותנופה מספקא ליה תיקו.

ועוד -
מנחות סט: היא גופה קא מיבעיא ליה מפשט פשיטא להו לרבנן דבתר עיקר אזלינן לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא להו ולחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן.
אולי כבר שווה אשכול בפנ"ע.

וסוכה לג. וכן ע"ז מז.
דרב פפא גופא מיבעיא ליה מיפשיט פשיט ליה דאין דחוי אצל מצות לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא ליה לחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן תיקו

ועירובין מג:
לפשוט מינה דאין תחומין דאי יש תחומין בחד בשבא לישתרי דלא אתא אליהו בשבת האי תנא ספוקי מספקא ליה אי יש תחומין או אין תחומין ולחומרא

וב"ק יט.
בעי רב אשי יש שנוי לצרורות לרביע נזק או אין שנוי לצרורות לרביע נזק תפשוט ליה מדרבא דבעי רבא יש העדאה לצרורות או אין העדאה לצרורות מכלל דאין שנוי דלמא רבא אם תמצי לומר קאמר אם תמצי לומר אין שנוי יש העדאה או אין העדאה תיקו.

וסנהדרין מג.
בעא מיניה רב אחא בר הונא מרב ששת אמר אחד מן התלמידים יש לי ללמד עליו זכות ונשתתק מהו מנפח רב ששת בידיה נשתתק אפילו אחד בסוף העולם נמי התם לא קאמר הכא קאמר מאי תא שמע דאמר רבי יוסי בר חנינא אחד מן התלמידים שזיכה ומת רואין אותו כאילו חי ועומד במקומו זיכה אין לא זיכה לא זיכה פשיטא לי אמר תיבעי לך.

ב"ב קכז. לימא תיהוי תיובתא דרב שיזבי תנא ספוקי מספקא ליה ולחומרא.


ע"ז עב: תני ר' חייא שפחסתו צלוחיתו אבל לא פחסתו צלוחיתו מאי לא תפשוט דנצוק אינו חיבור לא פחסתו צלוחיתו תפשוט לך דאסור נצוק תיבעי.

זבחים ז. עד כאן לא מיבעיא ליה אלא עשה דלאחר שחיטה אבל עשה דלאחר הפרשה לא קא מיבעיא ליה דלמא אם תימצי לומר קאמר.

בכורות מא: בעי רבא מאי טעמא דרבי ישמעאל מיפשט פשיטא ליה אנדרוגינוס בכור הוא ומומו עמו או דילמא ספוקי מספקא ליה ואם תימצא לומר קאמר אם תימצא לומר בכור הוא הרי מומו עמו למאי נפקא מינה למילקא עליה משום גיזה ועבודה אי נמי למיתבה לכהן ת"ש ר' אילעאי אומר משום ר' ישמעאל אנדרוגינוס בכור הוא ומומו עמו ש"מ מיפשט פשיטא ליה ודילמא אם תימצא לומר קאמר.

ולכאו' ג"ז שייך, תמורה לב: אלא לר"ל - למה ליה לפרושי, לימא: אם מתו - יפדו! אמר לך ריש לקיש: ר"ש לא הוה ידע מאי דאמר ת"ק; וה"ק ליה: אי בקדשי מזבח - מודינא לך, בקדשי בדק הבית - אם מתו יפדו.



אולי יש למישהו הסבר לתופעה הזאת.
נערך לאחרונה על ידי עושה חדשות ב ה' דצמבר 30, 2021 6:37 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

פולסברג
הודעות: 1750
הצטרף: ג' אפריל 21, 2020 6:26 am

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי פולסברג » ה' יולי 01, 2021 1:17 am

אירוסין ונישואין בב''א בשנים קדמוניות

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ◆ האם והיכן נכתב בפורום על... ◆

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יולי 01, 2021 6:21 pm

עיונים בדרכי חלוקת המשנה לפרקים?


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים