עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שיש לזה מקור תורני, אבל כך שמעתי "מפי נשים זקנות", וטעם הדבר כנראה מפני שעד יציאת ה"שליה" עדיין יש חשש סכנה.
נ.ב. כתבתי "שליה" מפני שזוהי לא השליה המדוברת בחז"ל, כמובן לכל העוסקים בתחום.
איתן נוי כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שיש לזה מקור תורני, אבל כך שמעתי "מפי נשים זקנות", וטעם הדבר כנראה מפני שעד יציאת ה"שליה" עדיין יש חשש סכנה.
נ.ב. כתבתי "שליה" מפני שזוהי לא השליה המדוברת בחז"ל, כמובן לכל העוסקים בתחום.
יש מקורות, מעניין מה הציבור יעלו. יותר מאוחר אעלה אי"ה.
אגב מה כוונתך לא השליה המדוברת בחז"ל, יותר נכון מה הראיה לכך?
(ראיתי את דברי הפוסקים לא ראיתי ראיה לכך שמדובר על השפיר)
עזריאל ברגר כתב:איתן נוי כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שיש לזה מקור תורני, אבל כך שמעתי "מפי נשים זקנות", וטעם הדבר כנראה מפני שעד יציאת ה"שליה" עדיין יש חשש סכנה.
נ.ב. כתבתי "שליה" מפני שזוהי לא השליה המדוברת בחז"ל, כמובן לכל העוסקים בתחום.
יש מקורות, מעניין מה הציבור יעלו. יותר מאוחר אעלה אי"ה.
אגב מה כוונתך לא השליה המדוברת בחז"ל, יותר נכון מה הראיה לכך?
(ראיתי את דברי הפוסקים לא ראיתי ראיה לכך שמדובר על השפיר)
א. אם יש מקורות - אז מדוע אתה עושה לנו חידות?
ב. לפחות לפי הרמב"ם - פירוש המילה שליה הוא שק-עובר.
עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שיש לזה מקור תורני, אבל כך שמעתי "מפי נשים זקנות", וטעם הדבר כנראה מפני שעד יציאת ה"שליה" עדיין יש חשש סכנה.
נ.ב. כתבתי "שליה" מפני שזוהי לא השליה המדוברת בחז"ל, כמובן לכל העוסקים בתחום.
איתן נוי כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שיש לזה מקור תורני, אבל כך שמעתי "מפי נשים זקנות", וטעם הדבר כנראה מפני שעד יציאת ה"שליה" עדיין יש חשש סכנה.
נ.ב. כתבתי "שליה" מפני שזוהי לא השליה המדוברת בחז"ל, כמובן לכל העוסקים בתחום.
עזריאל ברגר כתב:איתן נוי כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שיש לזה מקור תורני, אבל כך שמעתי "מפי נשים זקנות", וטעם הדבר כנראה מפני שעד יציאת ה"שליה" עדיין יש חשש סכנה.
נ.ב. כתבתי "שליה" מפני שזוהי לא השליה המדוברת בחז"ל, כמובן לכל העוסקים בתחום.
יישר כח על ההוכחות הנוספות לכך שאין לזה מקור תורני אלא רק מנהג נשים.
איתן נוי כתב:במטותא ממך אני חושב שאין זה נכון להשאיר זאת כמנהג נשים בעלמא, מאחר וגדולי עולם אלו ציטטו המנהג ומכח זאת פסקו הלכה זה כבר קיבל משמעות יותר חזקה.
אגב מנהגי "זקנות": יש רשב"א (אינני זוכר מקום הימצאו) שיש כח וחשיבות לאמרה לי אם וכה"ג, ולא כסתם מילי דעלמא.
איתן נוי כתב:אגב מנהגי "זקנות": יש רשב"א (אינני זוכר מקום הימצאו) שיש כח וחשיבות לאמרה לי אם וכה"ג, ולא כסתם מילי דעלמא.
איתן נוי כתב:2. ידוע לך מקור הרשב"א?
אשרי יושבי ביתך כתב:איתן נוי כתב:2. ידוע לך מקור הרשב"א?
בענין תשובת הרשב"א (ח"א סי' ט) יעויין באשכול זה:
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=9364
איתן נוי כתב:1. הם פסקו הלכה עפי"ז ולא קבעו סגולה.
עזריאל ברגר כתב:איתן נוי כתב:1. הם פסקו הלכה עפי"ז ולא קבעו סגולה.
פסקו הלכה - בהלכות ברית מילה. לא בהלכות "מזל טוב", וכפי שהדגשתי לעיל.
אגב, כשנולדתי - בערב שבת בסיום בין השמשות - אמי שתחי' שאלה מיד את המיילדת "מה השעה?" ועל פי תשובתה הכריעו הרבנים (הרב אברהם רובין (שלימים הקים את "בד"ץ מהדרין") והרב מנחם מענדל גלוכובסקי) למול אותי בשבת.
המיילדת לא הבינה מה דחוף ליולדת לדעת מה השעה, אז אמי הסבירה לה שזה כדי לדעת מתי לערוך את הברית (אילו הייתי נולד כמה דקות קודם - הברית היתה נדחית ליום ראשון, כדתנן "קטן נימול לשמונה לתשעה" וכו'). והמיילדת - שאמנם היתה יהודי', אבל לא מספיק הבינה את החשיבות של תומ"צ רח"ל - אמרה: מה זה משנה מתי הוא נולד? תעשו את הברית מתי שנוח לכם...
עזריאל ברגר כתב:לא הגבתי מקופיא ולא מהשרוול.
שניהם דנים בהלכות מילה, ועונים שעל פי מנהג המיילדות - יש לנו הוכחה לבירור המציאות מתי התרחשה הלידה.
ולו יהי שהמיילדות היו גויות, והיה זה "חוקות הגויים" - היה הדין בהלכות מילה נשאר אותו דין.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ר' איתן והנוהג לברך הטוב והמטיב מתי יברך?
איתן נוי כתב:עזריאל ברגר כתב:קשה לי להאמין שיש לזה מקור תורני, אבל כך שמעתי "מפי נשים זקנות", וטעם הדבר כנראה מפני שעד יציאת ה"שליה" עדיין יש חשש סכנה.
נ.ב. כתבתי "שליה" מפני שזוהי לא השליה המדוברת בחז"ל, כמובן לכל העוסקים בתחום.
יש מקורות, מעניין מה הציבור יעלו. יותר מאוחר אעלה אי"ה.
אגב מה כוונתך לא השליה המדוברת בחז"ל, יותר נכון מה הראיה לכך?
(ראיתי את דברי הפוסקים לא ראיתי ראיה לכך שמדובר על השפיר)
עזריאל ברגר כתב:במכלול משמע כפי שכתבתי - http://www.hamichlol.org.il/%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%94
לבי במערב כתב:שהמכונה כיום בשם 'שלי'' אינו מה שדברו בו חז"ל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים