הנה בר"ה (יא, א) יש בחז"ל פלוגתא האם כשהמלאכים הגיעו לאברהם אבינו ע"ה היה זה בחג הפסח או בחג הסוכות.
וראיתי מביאים דלמ"ד שהיה זה בחג הסוכות – זהו דכתיב 'והשענו תחת העץ' – היינו בסוכה.
ולא מצאתי לע"ע המקור לזה, אם ידוע למאן דהו – אשמח לדעת.
וראיתי מעירים על הנ"ל (שהעץ הנ"ל היה סוכה) - דהעץ הרי הוא מחובר לקרקע ואיך קיים בזה מצות סוכה. ומובא [גליון מתורת הג"ר נחום נבנצל שליט"א] בשם הגאון מאוסטרובצ'ה זיע"א שביאר דבזוה"ק איתא שאסור להכניס גוי לסוכה, ואמנם אאע"ה קיים כה"ת כולה אבל לא היה לו דין ישראל לקולא – ולכן לא היה לו מותר לישב בסוכה סתם, ולכן לקח אילן המחובר לקרקע וביטלו ברוב ענפים תלושים (עי' סוכה יא, א) ובכה"ג יצא ידי חובה לכל הצדדים, כידוע מהפרמ"ג דאין דין ביטול ברוב בעכו"ם, - וא"כ לצד שהוא עכו"ם הסוכה פסולה ולא ישב בסוכה.
אם ידוע לת"ח כאן היכן מקו"ד הגאון מאוסטרובצ'ה זצ"ל, ומי דן בזה – אשמח אם יראני ויכוין דרכי.
ייש"כ!