תוספות מסכת ברכות דף מ עמוד א: "מיהו רבי מנחם היה מדקדק מאד להביא מלח על השלחן כדאיתא במדרש כשישראל יושבין על השלחן וממתינין זה את זה עד שיטלו ידיהם והן בלא מצות השטן מקטרג עליהם וברית מלח מגין עליהם".
מהו מקור המדרש?
איתן נוי כתב:תוספות מסכת ברכות דף מ עמוד א: "מיהו רבי מנחם היה מדקדק מאד להביא מלח על השלחן כדאיתא במדרש כשישראל יושבין על השלחן וממתינין זה את זה עד שיטלו ידיהם והן בלא מצות השטן מקטרג עליהם וברית מלח מגין עליהם".
מהו מקור המדרש?
תלמוד_ישן כתב:איתן נוי כתב:תוספות מסכת ברכות דף מ עמוד א: "מיהו רבי מנחם היה מדקדק מאד להביא מלח על השלחן כדאיתא במדרש כשישראל יושבין על השלחן וממתינין זה את זה עד שיטלו ידיהם והן בלא מצות השטן מקטרג עליהם וברית מלח מגין עליהם".
מהו מקור המדרש?
כמדומני שהגר"ח קניבסקי חיבר קונטרס העוסק עם מראה מקומות כאלו. יתכן שנקרא "מראה מקום" ונדפס בספר "שיח השדה".
תלמוד_ישן כתב:איתן נוי כתב:תוספות מסכת ברכות דף מ עמוד א: "מיהו רבי מנחם היה מדקדק מאד להביא מלח על השלחן כדאיתא במדרש כשישראל יושבין על השלחן וממתינין זה את זה עד שיטלו ידיהם והן בלא מצות השטן מקטרג עליהם וברית מלח מגין עליהם".
מהו מקור המדרש?
כמדומני שהגר"ח קניבסקי חיבר קונטרס העוסק עם מראה מקומות כאלו. יתכן שנקרא "מראה מקום" ונדפס בספר "שיח השדה".
עליך עיננו כתב:תלמוד_ישן כתב:איתן נוי כתב:תוספות מסכת ברכות דף מ עמוד א: "מיהו רבי מנחם היה מדקדק מאד להביא מלח על השלחן כדאיתא במדרש כשישראל יושבין על השלחן וממתינין זה את זה עד שיטלו ידיהם והן בלא מצות השטן מקטרג עליהם וברית מלח מגין עליהם".
מהו מקור המדרש?
כמדומני שהגר"ח קניבסקי חיבר קונטרס העוסק עם מראה מקומות כאלו. יתכן שנקרא "מראה מקום" ונדפס בספר "שיח השדה".
אכן הוא מביא את התוס' וכותב רק כדאיתא במדרש, כדברי התוס' ותו לא.כנראה באמת הוא המקור.
עליך עיננו כתב:לא יודע מה כונת תוס',אבל הגר"ח לא מצא מקור אחר לזה מלבד תוס'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים