האם יש מקור לכך בעניין עליה לבית עלמין/ציון צדיקים
שערבי ראש חודש ו-ט"ו בחודש מעלתן שוה?
לבי במערב כתב:כן נהג כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, מאז הסתלקות כ"ק חותנו אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע - שהי' משתטח על ציון־קדשו בכל ער"ח וט"ו בו (או בימים הסמוכים, כשחל בש"ק וכיו"ב).
וראה נטע"ג הל' אבלות ח"ב ע' תרל, וש"נ.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שער הגלגולים - הקדמה לח
גם צוה אותי, שלא אמנע מלייחד היחודים שמסר לי, ושאם אלך להשתטח על קברי הצדיקים יהיה בערב ר"ח, או בט"ו יום לחדש, כי אז יש יותר הכנה מכל שאר הימים. ושלא אלך לא בשבת, ולא בי"ט, ולא בר"ח, כי אז נפשותם עולות למעלה ואינם מושבות על הקבר.
דרומי כתב:כמדומני שאחרי הכל יש מעלה בער"ח יותר מאשר ט"ו בחודש.
וכן נהג באמת הרבי מליובאוויטש בתחילת ימי הנהגתו, שהיה הולך לציון חותנו רק בער"ח, ורק לאחר כמה שנים הוסיף על כך והחל ללכת גם בט"ו
ויש להעיר עוד שבט"ו ניסן ובט"ו תשרי בוודאי לא פשוט ללכת לבית עלמין הן טכנית והן עניינית, ולאידך - בערב ראש השנה (שהוא גם ער"ח) יש מעלה יתירה כמובן
ציינתי לנטע"ג, ויעו"ש.דרומי כתב:וצריך לחפש במקורות האם זה נכון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים