מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

חיפושי מקורות וכדומה
איתן נוי
הודעות: 1540
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי איתן נוי » ה' מאי 06, 2021 2:44 pm

מאן דמזכה לחייבייא אין קץ לשכרו הוא גוזר והקב"ה מקיים?
המקור שמביאים ספרים שונים בתרומה אינו נכון.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי ישראליק » ה' מאי 06, 2021 2:51 pm

שהוא גוזר והקב"ה מקיים ראה בבא מציעא דף פה ע"א

חד ברנש
הודעות: 5743
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

Re: היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי חד ברנש » ה' מאי 06, 2021 2:53 pm

תבדוק בשערי זוהר של ר"ר מרגליות, על ב"מ פה ע"א: "וכל המלמד את בן עם הארץ תורה אפילו הקב"הגוזר גזירה - מבטלה בשבילו, שנאמר ואם תוציא יקר מזולל כפי תהיה".

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי ישראליק » ה' מאי 06, 2021 2:58 pm

איתן נוי כתב:מאן דמזכה לחייבייא אין קץ לשכרו הוא גוזר והקב"ה מקיים?
המקור שמביאים ספרים שונים בתרומה אינו נכון.


כתוב שם בפירוש בזוהר שלית מאן דימחי בידיה, שמשמע מזה דאין מעצור למה שרוצה לפעול בתפלתו, ובזה נכלל שמה שהוא גוזר הקב"ה מקיים

איתן נוי
הודעות: 1540
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי איתן נוי » ה' מאי 06, 2021 3:10 pm

ישראליק כתב:
איתן נוי כתב:מאן דמזכה לחייבייא אין קץ לשכרו הוא גוזר והקב"ה מקיים?
המקור שמביאים ספרים שונים בתרומה אינו נכון.


כתוב שם בפירוש בזוהר שלית מאן דימחי בידיה, שמשמע מזה דאין מעצור למה שרוצה לפעול בתפלתו, ובזה נכלל שמה שהוא גוזר הקב"ה מקיים

1. אשמח למקור מדוייק.
2. המצטטים מצטטים לשון של "מאן דמזכה לחייביא". האם יש כזו לשון?

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי ישראליק » ה' מאי 06, 2021 3:23 pm

איתן נוי כתב:
ישראליק כתב:
איתן נוי כתב:מאן דמזכה לחייבייא אין קץ לשכרו הוא גוזר והקב"ה מקיים?
המקור שמביאים ספרים שונים בתרומה אינו נכון.


כתוב שם בפירוש בזוהר שלית מאן דימחי בידיה, שמשמע מזה דאין מעצור למה שרוצה לפעול בתפלתו, ובזה נכלל שמה שהוא גוזר הקב"ה מקיים

1. אשמח למקור מדוייק.
2. המצטטים מצטטים לשון של "מאן דמזכה לחייביא". האם יש כזו לשון?


הלשון בזוהר (פרשת תרומה, קכח ע"ב): מאן דאחיד בידא דחייבא

כתוב שם דנכנס לי"ב שערים בלי מעצור, שלפי כמה מהפרשים הכונה לי"ב שערי התפלה, שער לכל שבט

איתן נוי
הודעות: 1540
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי איתן נוי » ה' מאי 06, 2021 3:26 pm

ישראליק כתב:
איתן נוי כתב:
ישראליק כתב:
איתן נוי כתב:מאן דמזכה לחייבייא אין קץ לשכרו הוא גוזר והקב"ה מקיים?
המקור שמביאים ספרים שונים בתרומה אינו נכון.


כתוב שם בפירוש בזוהר שלית מאן דימחי בידיה, שמשמע מזה דאין מעצור למה שרוצה לפעול בתפלתו, ובזה נכלל שמה שהוא גוזר הקב"ה מקיים

1. אשמח למקור מדוייק.
2. המצטטים מצטטים לשון של "מאן דמזכה לחייביא". האם יש כזו לשון?


הלשון בזוהר (פרשת תרומה, קכח ע"ב): מאן דאחיד בידא דחייבא

כתוב שם דנכנס לי"ב שערים בלי מעצור, שלפי כמה מהפרשים הכונה לי"ב שערי התפלה, שער לכל שבט

יישר כח עצום.
כנראה שאין לשון כנ"ל שהבאתי, בזוהר הק'

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: היכן נמצא בזוהר? מאן דמזכה לחייבייא

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ו' מאי 07, 2021 1:13 am

שערי קדושה ח"ב פרק ז'
מזכי לחיביא אמרו רבותינו ז"ל (אליהו רבא ספ"ח) למה זכה אלקנה להעמיד שמואל ששקול כמשה ואהרן, מפני שהיה עולה לרגל ומעלה לבני אדם הרבה עמו ומזכה אותן, וכן שמואל בנו נוהג אחריו, כמו שכתוב (שמואל א' ז') וסבב בית אל והגלגל וגו' ושפט את ישראל ותשובתו הרמתה כי שם ביתו, ואברהם לא זכה לכל מעלותיו אלא משום (בראשית י"ב ה') ואת הנפש אשר עשו בחרן, וכתיב (שם י"ח י"ח) ואברהם היו יהיה לגוי גדול וגו' כי ידעתיו אשר יצוה וגו', ושמרו דרך ה' וגו', וכל ראשי הדורות אינן זוכין או אינן נענשים אלא על סבה זו:
ובספר הזוהר ריש פרשת תרומה (קכ"ח ע"ב) הגדיל לספר בשבח מצוה זו ואמר, זכאה בעי למרדף בתר חיבא ולמקני ליה באגר שלים וכו' ודא איהו שבחא דיסתלק ביה יקרא דקודשא בריך הוא יתיר משבחא אחרא ואסתלקותא דא יתיר מכלא וכו', ועל דא כתיב באהרן (מלאכי פרק ב') ורבים השיב מעון, וכתיב (שם) בריתי היתה אתו החיים והשלום וגו', ואיהו אסתלק בשלשה סלוקין מה דלא אסתלק הכי בר נש אחרא, ועל האי בר נש כתיב בריתי היתה אתו החיים והשלום, וזכי למחמי בנין לבנוי, וזכי בהאי עלמא וזכי לעלמא דאתי ועאל בתליסר תרעי ולית מאן דימחי בידיה, ועליה כתיב (תהלים קי"ב ב') גבור בארץ יהיה זרעו וגו', הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד, זרח בחשך אור לישרים. כדין מלכא קדישא בריך לדיוקנא דההוא בר נש בכל ברכאן דבריך לאברהם כד עבד נפשין דחיביא וכו' ואיהו עאל לשבעין עלמין גניזין דלא זכה בהו בר נש אחרא. ואלמלא הוו ידעי בני נשא כמה תועלתא וזכו גרמי לצדיקיא וזכאן בגינייהו, הוו אזלי אבתרייהו ורדפי כמאן דרדיף בתר חיין וכו'.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים