בגמ שבת וביבמות מבואר דהוסיף משה יום א מדעתו והסכים הקב"ה על ידו ולכאורה יש להקשות למה לא חייש לביטול פו"ר ומצינו בעירובין סג: דנענש יהושע על זה
ומצאתי דבר חידוש במקרי דרדקי פרשת בהעלותך וז"ל משום שמשה הוסיף יום אחד מדעתו וביטל כלל ישראל מפריה ורביה נענש שהוצרך ליפרש מאשתו
אך לא מצאתי מקורו
וגם הוא דבר חידוש מה שכת בדהיה עונש למשה שהוצרך לפרוש ובגמ' שם איתא דעשה כן מדעתו והסכים הקב"ה עמו
אך בפרשת בהעלותך משמע לכאורה דהיה עפ"י ציוו ממש עיין ברש"י עה"ת