מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

להתפלל במקום שרואים ממנו קרקע העזרה או מקום המקדש

חיפושי מקורות וכדומה
א_צאנזער
הודעות: 92
הצטרף: ד' אפריל 24, 2019 1:02 am

להתפלל במקום שרואים ממנו קרקע העזרה או מקום המקדש

הודעהעל ידי א_צאנזער » ב' ספטמבר 13, 2021 7:51 pm

האם מצינו שיש בזה מעלה?

מן הדרום
הודעות: 711
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: להתפלל במקום שרואים ממנו קרקע העזרה או מקום המקדש

הודעהעל ידי מן הדרום » ג' ספטמבר 14, 2021 7:37 am

לא תשובה ישירה, אבל,כמדומני שבספר הר הקודש לרמ"נ שפירא כותב שיש בזה קיום של יראה כל זכורך

גביר
הודעות: 2760
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: להתפלל במקום שרואים ממנו קרקע העזרה או מקום המקדש

הודעהעל ידי גביר » ו' ספטמבר 17, 2021 3:46 pm

שאלתי על על כך פעם את מו"ר הרב יוסף צינוורט זצ"ל והראה לי דברי הכלי יקר בפרשת לך לך על עניין ראיית מקום המקדש.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: להתפלל במקום שרואים ממנו קרקע העזרה או מקום המקדש

הודעהעל ידי לייטנר » ש' ספטמבר 18, 2021 10:06 pm

מדירתו של האדר"ת בירושלים ניתן היה לראות את מקום המקדש, והוא כתב ביומנו: "הם חשבו לעשות לי טובה ולהאריך ימי, אך זה רק מקצר את ימי, כי בכל פעם שאני רואה את מקום המקדש חרב אינני יכול לעצור בעצמי".

גביר
הודעות: 2760
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: להתפלל במקום שרואים ממנו קרקע העזרה או מקום המקדש

הודעהעל ידי גביר » א' ספטמבר 19, 2021 12:01 pm

גביר כתב:שאלתי על על כך פעם את מו"ר הרב יוסף צינוורט זצ"ל והראה לי דברי הכלי יקר בפרשת לך לך על עניין ראיית מקום המקדש.


א. ז"ל הכלי יקר שם [בראשית יג יז] -
והקרוב אלי לומר בכל זה, שהקנה הקב"ה אל אברהם את הארץ לקנות שמה שני מיני תועלת, האחד, רוחני והוא נקנה בראיה לבד. ואחד, גופני והוא נקנה מכי דיש אמצרי. הרוחני הוא, כי שם מקום מקדש של מטה מכוון כנגד בהמ"ק של מעלה, ושם פעל ה' מכון לשבתו יתברך, ושם חביון עוזו יתברך, וכל המסתכל במקום הקדוש ההוא מיד נתלבש רוח טהרה וקדושה ומלך עליון ביופו ית' תחזינה עיניו ובראיה לחוד סגי לאדם לקנות השלימות ההוא במקום אשר קרא לו אברהם (בראשית כב.יד) ה' יראה, וקרי בה יראה היו"ד בחיריק ויראה היו"ד בציר"י, כי כדרך שבא לראות כך בא ליראות, כי מיד בבואו שמה כשם שהשכינה רואה אותו כך הוא רואה פני השכינה ומיד נעשה מושפע ומואצל ודבק בזיו שכינתו יתברך מעין עוה"ב, כי גם שם הצדיקים יושבים ונהנים מזיו שכינתו יתברך. ולא בכל מקום בארץ האדם זוכה לשלימות זה כי אם במקום הנקרא ה' יראה והוא הר המוריה ובית אל, כי למעלה כתיב (ג׀ד) עד בית אל, אל מקום המזבח וגו' ולקמן פר' ויצא (כח.יז) פי' רש"י שבא בית המקדש לקראתו עד בית אל ופירשו המפרשים שמאותו זמן והלאה נתחברו שני המקומות מקום בית המקדש ובית אל והיו למקום אחד. על כן נאמר כאן לאברם שא נא עיניך וראה מן המקום אשר אתה שם. הורה באצבע ששלימות זה הרוחני הנקנה לו בראיה לחוד לא נקנה לו כ"א מן המקום אשר הוא עומד בו והיינו בית אל. כי כך משמע פשט המקראות וילך למסעיו מנגב עד בית אל וגו' וז"ש אל הארץ אשר אראך שאני מראה אותך שמה וסבה זו מלך ביפיו תחזינה עיניך.

ב. איני זוכר אם שאלתי על עצם ההסתכלות בכלל או על ראיית הרצפה בפרט.

ג. דומה שכדאי לשים לב, בייחוד שנוהגים להתפלל באותם מקומות, שאין צלם מפסיק בינו לבין מקום המקדש [כמו שמצוי במקומות שמצפון להר הבית, יה"ר ובקרוב תעקר עבודת כוכבים מארצנו ונזכה לבניין בית המקדש, בב"א]


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים