עמוד 1 מתוך 1

יה"ר שיבנה ביהמ"ק- אחרי הדלקת נרות שבת

פורסם: ב' דצמבר 06, 2021 11:35 pm
על ידי בני ברקי
מה המקור לומר יה"ר שיבנה בית המקדש אחרי הדלקת נרות שבת?

Re: יה"ר שיבנה ביהמ"ק- אחרי הדלקת נרות שבת

פורסם: ג' דצמבר 07, 2021 5:23 pm
על ידי בחפשי כותב
אולי המקור עפ"י מאמרם ז"ל ב'ילקוט שמעוני' (בהעלותך רמז תשיט): "אם שמרתם נרות של שבת, אני מראה לכם נרות של ציון".

ועוד מבקשות ואומרות ביה"ר "ותן חלקנו בתורתך", דאיתא במסכת שבת (דף כג ע"ב): "הרגיל בנר הויין ליה בנים תלמידי חכמים".

Re: יה"ר שיבנה ביהמ"ק- אחרי הדלקת נרות שבת

פורסם: ג' דצמבר 07, 2021 6:28 pm
על ידי עזריאל ברגר
בחפשי כותב כתב:אולי המקור עפ"י מאמרם ז"ל ב'ילקוט שמעוני' (בהעלותך רמז תשיט): "אם שמרתם נרות של שבת, אני מראה לכם נרות של ציון".

ועוד מבקשות ואומרות ביה"ר "ותן חלקנו בתורתך", דאיתא במסכת שבת (דף כג ע"ב): "הרגיל בנר הויין ליה בנים תלמידי חכמים".

זה לא מקור, אבל אלו הן סברות יפות.

Re: יה"ר שיבנה ביהמ"ק- אחרי הדלקת נרות שבת

פורסם: ג' דצמבר 07, 2021 10:29 pm
על ידי בחפשי כותב
עזריאל ברגר כתב:
בחפשי כותב כתב:אולי המקור עפ"י מאמרם ז"ל ב'ילקוט שמעוני' (בהעלותך רמז תשיט): "אם שמרתם נרות של שבת, אני מראה לכם נרות של ציון".

ועוד מבקשות ואומרות ביה"ר "ותן חלקנו בתורתך", דאיתא במסכת שבת (דף כג ע"ב): "הרגיל בנר הויין ליה בנים תלמידי חכמים".

זה לא מקור, אבל אלו הן סברות יפות.

צודק.

ובעצם הדבר שבשעת הדלקת נרות של שבת, שעת הכושר היא לאשה שתתפלל על בניה, כן כתבו רבינו בחיי ז"ל (פרשת יתרו, מובא במג"א סימן רסג ס"ק יא), ורבינו יונה ז"ל באגרת התשובה. אמנם גם זה אינו מקור לאמירת יה"ר שיבנה ביהמ"ק וכו' דייקא.

ואגב, נוהגות הנשים לומר יה"ר שיבנה ביהמ"ק וכו' בכל השלש מצוות שניתנו להן. [ומשמע לכאורה שיש 'טעם כללי' למנהגן לומר היה"ר בכל הג' מצוות. ולפי"ז לכאורה נפל פיתא בבירא הטעם שכתבתי לעיל למנהגן לומר היה"ר בהדלקת נרות דייקא. או אולי לכל אחת מהמצוות יש טעם בפנ"ע].