אשרי יושבי ביתך כתב:אכן שוב שמעתי שבספר על מרן הרב מפוניבז' זצ"ל הובא [?] שבעת המלחמה ברחו ובאו לפרשת דרכים, ולא ידעו להיכן לפנות לימין או לשמאל, ואמר להם הרב זצ"ל 'כל פניות שאתה פונה לא יהו אלא דרך ימין', וכך עשו, ונתברר שאם היו פונים לשמאל היו נהרגים רח"ל.
אשרי יושבי ביתך כתב:אכן שוב שמעתי שבספר על מרן הרב מפוניבז' זצ"ל הובא [?] שבעת המלחמה ברחו ובאו לפרשת דרכים, ולא ידעו להיכן לפנות לימין או לשמאל, ואמר להם הרב זצ"ל 'כל פניות שאתה פונה לא יהו אלא דרך ימין', וכך עשו, ונתברר שאם היו פונים לשמאל היו נהרגים רח"ל.
אדיר במרום כתב:לפי"ז מה יהא בשניים הבאים זה מול זה לפרשת דרכים, ולא יודעים היכן הסכנה, האם בימין או שמאל. האם נאמר לאחד שיפנה לימין דידיה והשני לימין דידיה [כשבטוח שאחד יבוא לסכנה]?! אתמהה.
מה שנכון נכון כתב:במידה ויש איזו משמעות למעשה הנ"ל - הצלת נפשות אינה מצוה?
וזכורני שאמר לי מרן החזו"א זצ"ל, שהאדם מחוייב בדיני התורה בכל צעד מחייו, והאדם אשר יקיים דיני התורה בשלימות, ינצל מכל רע, והקב"ה מזמן לו לאדם ההיכי תימצי לקיים ההלכות, כדי שעל ידם ינצל, ואם לא יקיימם לא ינצל, והביא כדוגמא משאחז"ל [יומא טו:] כל פינות שאתה פונה לא יהיו אלא דרך ימין, ואמר שיתכן שאדם הולך בדרך ובור לפניו ואינו מבחין, וע"י שיקיים הלכה זו שיפנה לימין ינצל מליפול בבור מכח קיום ההלכה.
אשרי יושבי ביתך כתב:הנה אחז"ל (זבחים סב, ב) דכל פניות שאתה פונה לא יהיו אלא דרך ימין.
מה שנכון נכון כתב:בפשטות כל פונות הוא מדין כבוד לימין
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים