מה המקור לכך שלאיוב היו מספר חברים שהיו להם עצים בחצר וכשהיה אחד מהם עצב וכדו' היה העץ נובל?
בערך אלו הדברים.
איתן נוי כתב:מה המקור לכך שלאיוב היו מספר חברים שהיו להם עצים בחצר וכשהיה אחד מהם עצב וכדו' היה העץ נובל?
בערך אלו הדברים.
רש"י:וישמעו שלשת רעי איוב את כל הרעה הזאת הבאה עליו ויבאו איש ממקומו אליפז התימני ובלדד השוחי וצופר הנעמתי ויועדו יחדו לבוא לנוד לו ולנחמו - מאי ויועדו יחדו? אמר רב יהודה אמר רב: מלמד שנכנסו כולן בשער אחד. ותנא: בין כל אחד ואחד שלש מאות פרסי. מנא הוו ידעי? איכא דאמרי: כלילא הוה להו, ואיכא דאמרי: אילני הוה להו, וכיון דכמשי הוו ידעי. אמר רבא, היינו דאמרי אינשי: או חברא כחברי דאיוב או מיתותא.
כלילי הוו להו - כתרים ובכל כתר שלשה פרצופים ואיש את שמו מחוקק על פרצופו וכשבאין יסורין על אחד מהן פרצופו משתנה, וכן אילני. דכמשי - פלטיי"א. או חברא כחברי דאיוב - אם אין לו לאדם אוהבים נוח לו שימות.
באמונתו כתב:איתן נוי כתב:מה המקור לכך שלאיוב היו מספר חברים שהיו להם עצים בחצר וכשהיה אחד מהם עצב וכדו' היה העץ נובל?
בערך אלו הדברים.
בבא בתרא טז, ב:רש"י:וישמעו שלשת רעי איוב את כל הרעה הזאת הבאה עליו ויבאו איש ממקומו אליפז התימני ובלדד השוחי וצופר הנעמתי ויועדו יחדו לבוא לנוד לו ולנחמו - מאי ויועדו יחדו? אמר רב יהודה אמר רב: מלמד שנכנסו כולן בשער אחד. ותנא: בין כל אחד ואחד שלש מאות פרסי. מנא הוו ידעי? איכא דאמרי: כלילא הוה להו, ואיכא דאמרי: אילני הוה להו, וכיון דכמשי הוו ידעי. אמר רבא, היינו דאמרי אינשי: או חברא כחברי דאיוב או מיתותא.כלילי הוו להו - כתרים ובכל כתר שלשה פרצופים ואיש את שמו מחוקק על פרצופו וכשבאין יסורין על אחד מהן פרצופו משתנה, וכן אילני. דכמשי - פלטיי"א. או חברא כחברי דאיוב - אם אין לו לאדם אוהבים נוח לו שימות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים