איתן נוי כתב:צופה_ומביט כתב:וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל אֲרַוְנָה לֹא כִּי קָנוֹ אֶקְנֶה מֵאוֹתְךָ בִּמְחִיר וְלֹא אַעֲלֶה לַה' אֱלֹהַי עֹלוֹת חִנָּם (שמואל ב' כד, כד).
האוה"ח הק' (שמות כא, ד) מביא זאת מהזוה"ק (ח"ב קכח, א).
והאם יש לזה שורש בזוהר/קבלה ועניינים?
צופה_ומביט כתב:איתן נוי כתב:צופה_ומביט כתב:וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל אֲרַוְנָה לֹא כִּי קָנוֹ אֶקְנֶה מֵאוֹתְךָ בִּמְחִיר וְלֹא אַעֲלֶה לַה' אֱלֹהַי עֹלוֹת חִנָּם (שמואל ב' כד, כד).
האוה"ח הק' (שמות כא, ד) מביא זאת מהזוה"ק (ח"ב קכח, א).
והאם יש לזה שורש בזוהר/קבלה ועניינים?
דרומי כתב:על האריז"ל מסופר שלא הי' מתמקח על מצוה ומשלם ככל אשר ישיתו עליו, ונתבאר באריכות בלקוטי שיחות חלק ה' פרשת וירא.
איתן נוי כתב:מה המקור שלא לקיים מצוה בחינם אלא לקנות בדמים?
עזריאל ברגר כתב:א. תקפ"ד סוף ס"ק ח.
ב. קצת צורם שאחרי שהביאו את המקורות הגדולים (פסוק, זוהר, אריז"ל) עדיין צריכים להביא שזה גם "משנה ברורה מפורש". וכעין קושיית הגמרא: יהודה ועוד לקרא?!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים