י. אברהם כתב:אולי סוג של תולין את הקלקלה במקולקל
עי' רס"ג דניאל ד, יג "ונתכוונו להפליג בהשפלת המתרברבים והמתגאים לפני ה'"
צופה_ומביט כתב:בשעה קלה הקדמתני,
גם אני חשבתי לבאר דבר זה [באם ישנו] על פי מה שמאריך מהרצ"ה חיות במבוא לאגדות [מובא בתחילת עין יעקב ח"א] בעניין תולין קלקלה במקולקל, עיי"ש הכל.
אין_חקר כתב:מה המקור לרעיון הזה שהנשים הרשעניות שבתנ"ך (כמו זרש אשת המן, ועתליהו, אשת קרח, איזבל) היו גם מכעורות במראה פיזי, מה שאין כן הנשים הצדקניות (כמו האימהות וכדו') היו "יפות תואר ויפות מראה"?
מן הדרום כתב:צופה_ומביט כתב:בשעה קלה הקדמתני,
גם אני חשבתי לבאר דבר זה [באם ישנו] על פי מה שמאריך מהרצ"ה חיות במבוא לאגדות [מובא בתחילת עין יעקב ח"א] בעניין תולין קלקלה במקולקל, עיי"ש הכל.
דברים אלו אינם של הרמח"ל במאמר על ההגדות?
אראל כתב:אין_חקר כתב:מה המקור לרעיון הזה שהנשים הרשעניות שבתנ"ך (כמו זרש אשת המן, ועתליהו, אשת קרח, איזבל) היו גם מכעורות במראה פיזי, מה שאין כן הנשים הצדקניות (כמו האימהות וכדו') היו "יפות תואר ויפות מראה"?
איפה כתוב על אלו שהיו מכוערות?
ר_חיים_הקטן כתב:זו גופא שאלת הרב אין_חקר.
תנו רבנן ארבע נשים יפיפיות היו בעולם שרה (ואביגיל רחב) [רחב ואביגיל] ואסתר. ולמאן דאמר אסתר ירקרוקת היתה, מפיק אסתר ומעייל ושתי
ותורידם בחבל בעד החלון. באותו חבל וחלון היו הנואפים עולין אליה. אמרה: רבונו של עולם, באלו חטאתי באלו תמחול לי (זבחים קטז ע"ב)
עקביה כתב:ושתי הייתה מרשעת גדולה, וכתוב עליה להפך.
מחשב מסלול כתב: גם המטרוניתא מהסיפור של רבי עקיבא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים