מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

התפילות בשב"ק המה בונות את בית המקדש השלישי

חיפושי מקורות וכדומה
סמל אישי של המשתמש
מחשב מסלול
הודעות: 514
הצטרף: ו' מאי 01, 2020 11:24 am
מיקום: ירושלים

התפילות בשב"ק המה בונות את בית המקדש השלישי

הודעהעל ידי מחשב מסלול » ב' אוגוסט 12, 2024 4:07 pm

מה המקור למה שאמר רבי שמעונל'ה מזילעכוב הי"ד משגיח דישיבת יח"ל דהתפילות בשב"ק המה בונות את בית המקדש השלישי

חיס
הודעות: 1464
הצטרף: ב' יולי 18, 2011 2:03 pm

Re: התפילות בשב"ק המה בונות את בית המקדש השלישי

הודעהעל ידי חיס » ד' אוגוסט 14, 2024 12:14 pm

כותב הגאון רבי שמואל מסוכטשוב זצ"ל בספרו שם משמואל (פ' וירא עמ' קמו) דבר נפלא, וז"ל: "והנה אין בנין המקדש דוחה שבת, מוכרח שבשבת א"צ לבית המקדש, מחמת שבשבת עצמה נמצא הכח שיש בבית המקדש, וכמו שבבית המקדש הוא השראת השכינה כמו כן בשבת".

ממשיך הגאון מסוכטשוב זצ"ל ומאיר את עינינו - "ומזה יצא לנו לימוד לאדם, כמו שבאברהם אבינו ע"ה נפתח פתח התפילה על ידי השראת השכינה וכמו במקדש ששם עיקר התפילה, כמו כן אצל כל האדם עיקר זמן התפילה הוא בשבת. ואף אנשים דבימי החול אינם יכולין להכין את עצמן כל כך לזה, מחויבים בשבת להתאמץ בכל עוז להתפלל בכוונת הלב ובהשתפכות הנפש, כי הזמן עצמו מסוגל ומסייע לתפילה"!

צופה_ומביט
הודעות: 5224
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: התפילות בשב"ק המה בונות את בית המקדש השלישי

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' אוגוסט 14, 2024 12:58 pm

יישר כוח.

החלק הראשון ידוע גם ממה שלא מתאבלים על החורבן בשבת, והמליצו על לשון הזמר [כל מקדש] "אוהבי ה' המחכים בבנין אריאל - ביום השבת קודש שישו ושמחו", וכפי שביאר השמ"ש. והכל כלול בדברי חז"ל ששבת הוא דוגמא דעולם הבא.

החלק השני כתוב גם ביושר דברי אמת אות מח, הצד השני של המטבע, שעיקר קדושת השבת ו"פעולת" השבת בעולם נרגשת בתפילה, ולכן היא עיקר השבת:
ענין השבת הוא שמתגלה השורש והענפים יוצאים וחושקים אליו ותשוקה זו מאחדם כי הוא כאלו הי' השי"ת לבדו כי הלא הם אינם חושקים רק להשי"ת ובטלים ממלאכתם ותענוגם של חול שהם חוץ מזה רק להתדבק להשי"ת ואז נשגב שמו לבדו וכו' וכבר ידעת ושמעת שתמיד כמו שהיה פעם אחד מתעורר באותו הזמן תמיד ובפרט בענין יום השבת מוכרח להיות כן כי בטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית וכל יום נברא יום א' ונברא ברואים בכל יום מדצח"מ עד בא יום השבת ומתעורר המקור ליתן חיות להם כמו שהיה בעת הבריאה וענין זה עיקר גדול וכמה ספרים מלאים מזה ובשל"ה מאריך בזה מאד ובפרדס הקדוש.
כלל העולה שיום השבת הוא יום קדוש שמאיר ומתגלה בהירות מקודש שהוא השי"ת קדוש הקדושים ומאיר על כל הברואים ועיקר על עמו ישראל כי ז"ס פריסת סוכת שלום כי סוכה ר"ל יסכה שהוא לשון צפיה שהוא ענין הבהירות המתגלה כדי שעי"ז ישתוקקו הנשמות אליו ועיני כל אליו יצפו, ושלום הוא ענין התקשרות הברואים בבורא ית' כי זהו שלימות ושלום הכל א', וענין שנקרא סוכה הוא שהוא כמו סכך שיש בו נקבים ומתנוצץ אור השמש בו דרך הנקבים כמו כן הבהירות של השי"ת מתגלה לכל אחד ואחד לפי ערכו לא' בניצוץ קטן ולא' גדול מזה ולא' עוד גדול ולזה נקרא סוכה.
ולפי זה אם עיני שכל לך תבין עיקר יום השבת הוא להתדבק בהשי"ת בתפלה ותורה ולזה קורא הזוהר האי יומא יומא דנשמתין ולא יומא דקיימא בגופא ר"ל שמאיר שורש הנשמות על הנשמות שבגופים והם נכפים אליו וזה נקרא תוספות נשמה יתירה.
וכל זה נרגש בתפילה. לכך צריך להזהר בתפילת שבת מאד מאד כי זהו עיקר השבת לא כמו שחושבים המון עם אפילו בעלי תורה שאינם חרדים על דבר השי"ת ומזלזלים בתפילה, יום השבת בעיניהם ענין אחר לא ידעתי מה אבל האמת הוא כמו שכתבתי.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים