מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קדישים-הרש"ש הקדוש

חיפושי מקורות וכדומה
איתן נוי
הודעות: 1658
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

קדישים-הרש"ש הקדוש

הודעהעל ידי איתן נוי » ה' אוגוסט 15, 2024 12:53 am

האם למישהו ידוע מקור לדברים כדלהלן ברש"ש?
מהרב המקובל ר' מכבי אסולין שליט"א:
"ישנם ארבעה סוגי קדישים הנקראים ס"ג ומ"ה. קדיש הנקרא ע"ב וס"ג, קדיש הנקרא ע"ב וע"ב וקדיש הנקרא 'יתמא'.
לכל קדיש יש את המיקום המדוייק שלו בתפילה. הס"ג ומ"ה הוא לפני הודו. הע"ב וס"ג הוא לפני ברכו תמיד, הע"ב וע"ב הוא בדרך כלל קדיש תתקבל או לפני ערבית ולפני מנחה. השוני בין הקדישים בא לדי ביטוי בכך שיש שמות מיוחדים שצריכים להעלות את אותו עולם בו עסקנו קודם לכן.
דהיינו ס"ג ומ"ה הוא עליית עשיה ביצירה. ע"ב וס"ג הוא עליית יצירה בבריאה. וע"ב וע"ב זה עליית בריאה באצילות.
מכיון שכך, עוד עניין נוסף שהוא קדישים הנאמרים אחר הלימוד. קדיש שנאמר אחר תורה שבע"פ הוא עניין עליית יצירה בבריאה. שהוא כמו קדיש שלפני ברכו.
ידוע שמצות ת"ת (שזה נקרא הגדרת ברכת התורה), היא מסלול בפנ"ע, ונקרא א"ק ואבי"ע דאצילות הכולל.
מצוות התפילה וכל שאר המצוות הם בא"ק ואבי"ע דבריאה.
לפי"ז, הצד לחבר ולומר שקדיש אחד יועיל, הוא משום שבאמת גם אחר תלמוד תורה של תורה שבע"פ, הקדיש הוא ע"ב וס"ג. דהיינו שהוא הענין של היצירה בבריאה, וגם הקדיש שאומרים לפני ברכו בתפילה הוא ע"ב וס"ג, דהיינו שוין.
מאידך, הצד שלא לומר כך, הוא בעצם משום שאמנם נכון ששניהם זה ע"ב וס"ג לענין עליית יצירה בבריאה. אך כל זה של התלמוד תורה אבי"ע דאצילות כי הוא שייך לת"ת. והקדיש שלפני התפילה הוא בא"ק ואבי"ע דבריאה כי הוא עניין של מצוות שתפילה היינו מצוות.
מלבד זאת ישנו צד נוסף לחלק ולומר שזה באבי"ע הכוללים שנתקנים ע"י התפילות- סדרי התפילות, וזה באבי"ע דמצוות שזה בעצם נקרא תיקון פרטי.
וכן היה נוהג ר' ציון ברכה זצ"ל. היה אומר לומר קדיש על הלימוד ולאחר מכן היו עושים קדיש לתפילה". ע"כ.

חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים