מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ליל הסגר

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לרחם ועלינו ועל פליטתינו ולמנוע משחית ומגפה - מעלינו ומעל כל בית ישראל ונאמר אמן
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם ועלינו ויוציאם ויוציאנו מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב
חרסון
הודעות: 1175
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי חרסון » ג' מרץ 31, 2020 1:25 am

לעולם יהיה אדם כתב:כבר שבועיים שאני מתפלל ביחידות וכמעט לא יוצא מהבית, כך שאין לחשוד אותי בשאננות,
אבל לא צריך להגזים.
ליל סדר של שלושים איש זה מוגזם. אבל לפי המצב כרגע, אין שום סיבה להשאיר את ההורים לבד ממש.
אפשר להישמר היטב מהדבקה, לעקוב שאין תסמינים, ולנסוע ולהורים לפסח.


שאל רופא. הרופא שאני שאלתי הסביר שכיוון שיש עד 30% א-סימפטומטי באוכלוסי', גם אם היית בבידוד שבועיים, ייתכן שנדבקת קודם לכן ורק אין לך תסמינים, אבל אם ח"ו תבוא במגע עם יהודי שרגיש לזה, כמו יהודי מבוגר - תדביק אותו, מבלי לדעת שאתה נשא.

אבל אל תפסוק לבד לפי סברות-רפואיות שלך. לא כדאי ולא אחראי ולא נכון ע"פ תורה.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי צביב » ג' מרץ 31, 2020 2:18 am

אם שומרים על מרחק הדיבור שהוא שני מטרים,
למה אי אפשר לבוא ולהסב,
אכן אין מקום לשלשים, אבל יש מקום לעשרה,
אם הם גדולים וזוכרים שיש גבולות,
ולעבור עליהם סכנת נפשות

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ג' מרץ 31, 2020 2:45 am

אמת.
אבל תשכח שהורים המארחים [או להיפך] זה לא נגמר בליל הסדר שרק יושבים מסביב לשולחן במשך כמה שעות. הם נמצאים באותו בית למשך כל היום עד הלילה של מחרת [במקרה הטוב] ואז יותר קשה לשמור על המרחק

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' מרץ 31, 2020 3:20 am

דרומי כתב:דבר אחד ברור לי:

אם היו הנודע ביהודה, הגרש"ז אוירבך והגר"מ פיינשטיין רואים את השאלה כאן -

האם מותר להסתכן סיכון מסויים כדי לערוך 'ליל הסדר בצורה נורמלית', כהגדרת השואל -

לא היו משיבים תשובה חיובית, והיו מביעים מורת רוח על עצם השאלה.

ואין ברצוני להרגיז אנשים ולכן לא אוסיף עוד.

איאי איך גדולים אלו חסרים לנו בימים אלו... יתומים היינו

לבי במערב
הודעות: 9233
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' מרץ 31, 2020 3:34 am

צביב כתב:אם שומרים על מרחק הדיבור שהוא שני מטרים,
למה אי אפשר לבוא ולהסב . .

כבר העירו, שג"ז קשה הוא.
אך אוסיף, שמלבד מרחק הדבור - נצרך להשמר מנגיעה משותפת במשטחים, שעל רבים מהם יכול הנגיף לשרוד, ל"ע, למעלה מג' ימים!
והא בודאי אינו אפשרי כלל [להמחשה בלבד: ספל הנט"י...].

עתניאל בן קנז
הודעות: 2249
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ג' מרץ 31, 2020 10:40 am

לצורך המחשה, אעלה את שאלתי הקודמת מזוית נוספת.

האם וירוס הקורונה מבדיל בין חסידים למתנגדים???

הבה נתבונן, בבית 'ליטאי' יש בבית 2 בחורים בני 20.5, 21.5.
האם מצד 'פקוח נפש' מותר להם להסב בבית אביהם? או שמא עליהם לחפש מקום אחר לערוך שם את ליל הסדר - מחמת הצפיפות שאולי תווצר בבית ההורים?

דומני שאפילו משרד הבריאות מרשה ל'משפחה גרעינית' להסב יחד, למרות שבליל הסדר נמשך זמן מה, ולא יקפידו על 2 מטר, וכפפות ואלכוג'ל בין הכרפס לכוס שני...

האם מוסכם?

עתה נתבונן במשפחה חסידית, אשר משיאים את ילדיהם בגיל צעיר, ושני בנים הנ"ל כבר נשואים. (כבמקרה שלי).

האם פתאום נהיה 'פקוח נפש' להסב בליל הסדר יחד?

האם אמירת 'הרי את מקודשת לי' /לבישת שטריימל מזמין את הקורונה??

ואם כללי משרד הבריאות אוסרים, אז יועילו כל המשפחות להרחיק חלק מילדיהם - שאינם נישואים (אולי יחלקו אותם אצל קרובים ערירים...), הרי 'פיקוח נפש' דוחה כל המצוות.
ומי שאינו עושה כן הוא 'רודף'.

ואם מובן לאידך, שאיזה אחוז מסוים של סיכונים מותר לקחת (שאין שום 'רעותא' ידועה), בשביל להסב עם הילדים (הלא נשואים) יחד. מי מפיס לחלק בין ילדים נשואים לשאינם נושאים.

המודד האובייקטיבי היחיד צריך להיות, אחוזי הסיכון מבחינה בריאותית. דהיינו רמת הצפיפות, האפשרות לשמור על הגיינה בצורה סבירה, גיל הסובבים, האם הם בקבוצת סיכון, האם יש רעותא לחשוש שהם נדבקו וכדו'...
כלומר לשקול ולבדוק בצורה הגיונית את מכלול הצדדים.
ולא לירות ישר מהמותן 'רודף' 'פיקוח נפש' וכיוצ"ב.

אקוה שהובנתי.

[לא חייבים להסכים, ומסתמא רוב החברים כאן חולקים על זה. אבל אפשר לדון ענינית, מבלי להתלהם. כולנו באותו סירה, וכולנו 'לחוצים' ...].

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' מרץ 31, 2020 10:45 am

עתניאל בן קנז כתב:לצורך המחשה, אעלה את שאלתי הקודמת מזוית נוספת.

עם או בלי תהלמות יש לך טעות בבסיס ההבנה.
הנושא אינו מספר האנשים אלא שמי שגר ביחד בא במגע לפני ואחרי ליל הסדר ולא העביר ממקום למקום את הנגיף.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2249
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ג' מרץ 31, 2020 10:50 am

שומע ומשמיע כתב:עם או בלי התהלמות יש לך טעות בבסיס ההבנה.
הנושא אינו מספר האנשים אלא שמי שגר ביחד בא במגע לפני ואחרי ליל הסדר ולא העביר ממקום למקום את הנגיף.


מצויין. התקדמנו.
אז אם הילדים באים להורים לכל החג (עד גמר ההגבלות, נקוה בעז"ה שלא יקח יותר...)
לשיטתך אין בעיה.

תודה!
כבר קבלתי מענה א' לשאלתי בה התלבטתי, ואשר העלתי לעיל.


(לחילופין, גם אם הם יחזרו הביתה, אם הם לא יצאו מפתח ביתם עד סוף הגבלות, ולא יעבירו זאת הלאה, גם בכלל האמור?).

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי מקדש מלך » ג' מרץ 31, 2020 10:52 am

הטעות כאן היא בהתחכמות ובפלפול.
אנחנו במצב של מלחמה של כל הציבור בישראל.
יש למלחמה הזו גנרלים ויש חיילים טוראים.
הרשויות הם הגנרליות, וזה בכלל לא משנה אם הם מקפידים על תפילין דרבינו תם או לא.
הכלל שצבא חייב להיות ממושמע הוא כלל שכלי ומחויב, זה לא עניין של הערכה למצביאים, זה עניין שאין דרך אחרת.

הציבור שלנו התחכם מספיק, ספג קרבנות, וגרם לחילול ה' נורא. אבל החכמולוגיה לא נפסקת.

ובכן. לגבי השאלה האם מותר לערוך ליל הסדר אצל ההורים, התשובה היא: צריך לערוך את הסדר רק לפי הוראות הרשויות. ראש הממשלה או משרד הבריאות, או כל מי שבשמו יכונה.

האיוולת שבדיון איננה הטיעונים שבו, אלא עצם קיומו.

אגב, אדם מבוגר שמפר את ההוראות אינו מסכן רק את עצמו אלא עוד אחרים עימו. הרי הוא תופס עוד מכונת הנשמה פוטנציאלית!

ישא ברכה
הודעות: 1979
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי ישא ברכה » ג' מרץ 31, 2020 2:57 pm

עתניאל בן קנז כתב:
המודד האובייקטיבי היחיד צריך להיות, אחוזי הסיכון מבחינה בריאותית. דהיינו רמת הצפיפות, האפשרות לשמור על הגיינה בצורה סבירה, גיל הסובבים, האם הם בקבוצת סיכון, האם יש רעותא לחשוש שהם נדבקו וכדו'...
כלומר לשקול ולבדוק בצורה הגיונית את מכלול הצדדים.
ולא לירות ישר מהמותן 'רודף' 'פיקוח נפש' וכיוצ"ב.

אקוה שהובנתי.

[לא חייבים להסכים, ומסתמא רוב החברים כאן חולקים על זה. אבל אפשר לדון ענינית, מבלי להתלהם. כולנו באותו סירה, וכולנו 'לחוצים' ...].


אני ממש מתפלא עליך. ובכלל לא מבין את קו המחשבה שלך ושל רבים.
ברור שהנתון האמיתי הוא רמת הצפיפות והזהירות של האנשים. אבל בסופו של דבר אי אפשר לבדוק כל משפחה, ואי אפשר לסמוך על האנשים, ולכן קובעים כללים מוחלטים לכל הציבור הרחב, שאמורים לשמור על מרחק בין האנשים ככל האפשר. ולכן משפחה גרעינית בת 15 נפשות יכולה להיות יחד, ואילו שתי זוגות בני 40 לא. וזהו צריך להבין שיש אנשי מקצוע שצריכים לשמוע להנחיות שלהם. וזהו.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2249
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ג' מרץ 31, 2020 3:13 pm

אם זה כל הטיעון.
הרי אין כאן הגדרות בריאותיות. אלא פשוט מפני שמשרד הבריאות חייב לקבוע כללים נוקשים משום 'מיגדר מילתא' ו'לא פלוג'.

בתקנות חז"ל אנו חייבים לקיים אותם - גם כאשר נתקנו משום 'לא פלוג' וכו'. / בהוראות משרד הבריאות לע"ע מצאנו חיוב כזה.
יש חיוב מן התורה לשמור על הנפש, והשיקול צריך להיות מה הם הכללים לשמירת הנפש, לפי הוראות הרופאים המומחים [ולא לפי כללים שנועדו לסייע למשטר לאכוף את הוראותיהם].
(אני יודע שאני מזמין אש. לא פופלרי לכתוב כך כיום. כל מי שמצייץ איזה מילה של הרהור, מיד נידון כ'רודף' ומצוה למסרו למלכות. [כנראה כ'תשובת המשקל' לאלו שהיו שאננים מדי ברגע הראשון]. אבל אני שוב מבקש לדון בצורה ענינית ושכלית בלי התלהמות).

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' מרץ 31, 2020 3:22 pm

עתניאל בן קנז כתב:
שומע ומשמיע כתב:עם או בלי התהלמות יש לך טעות בבסיס ההבנה.
הנושא אינו מספר האנשים אלא שמי שגר ביחד בא במגע לפני ואחרי ליל הסדר ולא העביר ממקום למקום את הנגיף.


מצויין. התקדמנו.
אז אם הילדים באים להורים לכל החג (עד גמר ההגבלות, נקוה בעז"ה שלא יקח יותר...)
לשיטתך אין בעיה.

תודה!
כבר קבלתי מענה א' לשאלתי בה התלבטתי, ואשר העלתי לעיל.


(לחילופין, גם אם הם יחזרו הביתה, אם הם לא יצאו מפתח ביתם עד סוף הגבלות, ולא יעבירו זאת הלאה, גם בכלל האמור?).

סיום ההגבלות בנוי על ההנחה שבזמן ההגבלות ההדבקה תיעצר משמעותית, כל מי שלא שומר על המגבלות מגביר את הסיכוי שהם לא יועילו. ובעיקר משום כך, בודאי שייך כאן 'לא פלוג', כי אם כל אחד יגיד שמה כבר יקרה ממני אז הכל יהרס, שזה להבדיל הטעם בלא פלוג בתקנת חז"ל [על פי נגלה].
אלא אם כן יש לאנשים הסתכלות שהם לא חלק ממאמץ להצלת נפשות, אלא רק שמכריחים אותם. שו"ר שכך נראה מדבריך כתבת שהתקנות נועדו ל'משטר' לאכוף, למה אתה מישהו אחר מהמשטר במקרה הזה? עצם הגישה הזאת מחבלת במאמצים.

ואתה רואה איך אין לדבר סוף, שהם יחזרו הביתה ולא יצאו מפתח ביתם ואיך הם יקנו לחם? אה הם רק ישמו כפפות ו... ואם יצטרכו רופא? אז הם.... ואם הם יקחו מונית לחזור הביתה..

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי מקדש מלך » ג' מרץ 31, 2020 3:27 pm

עתניאל בן קנז כתב:אם זה כל הטיעון.
הרי אין כאן הגדרות בריאותיות. אלא פשוט מפני שמשרד הבריאות חייב לקבוע כללים נוקשים משום 'מיגדר מילתא' ו'לא פלוג'.

בתקנות חז"ל אנו חייבים לקיים אותם - גם כאשר נתקנו משום 'לא פלוג' וכו'. / בהוראות משרד הבריאות לע"ע מצאנו חיוב כזה.
יש חיוב מן התורה לשמור על הנפש, והשיקול צריך להיות מה הם הכללים לשמירת הנפש, לפי הוראות הרופאים המומחים [ולא לפי כללים שנועדו לסייע למשטר לאכוף את הוראותיהם].
(אני יודע שאני מזמין אש. לא פופלרי לכתוב כך כיום. כל מי שמצייץ איזה מילה של הרהור, מיד נידון כ'רודף' ומצוה למסרו למלכות. [כנראה כ'תשובת המשקל' לאלו שהיו שאננים מדי ברגע הראשון]. אבל אני שוב מבקש לדון בצורה ענינית ושכלית בלי התלהמות).



(למרות שאתה בוחר להתעלם מהודעתי, אני מוצא לנכון להגיב).

מצאנו חיוב גמור לשמוע לקול הרשויות, כי ברור לכל בר דעת שלא ניתן לנהל את המאבק הזה בלי ציות לרשויות. זהו החיוב, והוא פשוט וברור.

מצאנו חיוב גמור שלא לחלל שם שמים. והיות והתנהלות שלא על פי הרשויות הוכחה שגורמת לקרבנות, ומביאה התמרמרות מוצדקת מצד אנשים רחוקים על שומרי תורת ה', הרי שמדובר בחמורה שבחמורות.

הדיון האם מצינו "לא פלוג" בהלכה על הוראות משרד הבריאות הוא הדיון הלא מושכל (וסתם אגב, מצינו גם מצינו, בתשובת שבט הלוי אוסר לעבור באור אדום גם כשאין אף מכונית, כי הוא הירוס הסדר), כי אף אדם בר דעת לא מעלה על דעתו שניתן לנהל מלחמה כזו בצורה שתיתן שיקול דעת לכל יחיד ויחיד. והנפנוף באגודל איפה מצינו חיוב כזה, לא שונה מהנפנוף באגודל לפני שבועיים על גדרי "דבר" של חז"ל, האם צריך שלוש מתים יוצאים מעיר אחת וכו'.

אם תסביר כיצד ניתן לנהל את המאבק בשיטה אחרת, אז הדיון יקבל קורטוב של הגיון.

איש קריות
הודעות: 241
הצטרף: ש' נובמבר 16, 2019 11:52 pm
שם מלא: איש כריות

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי איש קריות » ג' מרץ 31, 2020 4:10 pm

עתניאל בן קנז כתב:אם זה כל הטיעון.
הרי אין כאן הגדרות בריאותיות. אלא פשוט מפני שמשרד הבריאות חייב לקבוע כללים נוקשים משום 'מיגדר מילתא' ו'לא פלוג'.

בתקנות חז"ל אנו חייבים לקיים אותם - גם כאשר נתקנו משום 'לא פלוג' וכו'. / בהוראות משרד הבריאות לע"ע מצאנו חיוב כזה.
יש חיוב מן התורה לשמור על הנפש, והשיקול צריך להיות מה הם הכללים לשמירת הנפש, לפי הוראות הרופאים המומחים [ולא לפי כללים שנועדו לסייע למשטר לאכוף את הוראותיהם].
(אני יודע שאני מזמין אש. לא פופלרי לכתוב כך כיום. כל מי שמצייץ איזה מילה של הרהור, מיד נידון כ'רודף' ומצוה למסרו למלכות. [כנראה כ'תשובת המשקל' לאלו שהיו שאננים מדי ברגע הראשון]. אבל אני שוב מבקש לדון בצורה ענינית ושכלית בלי התלהמות).

הגם שאין לי חילוק ברור לקושיתך, ברור ופשוט כביעתא בכותחא שאם רבים ישמעו לפלפולך, מספר הנדבקים וממילא מספר הניספים שבועיים אחר פסח יגדל בצורה מבהילה.
על כן יש להניח כעת לפלפולים בצד, לומר הריני מקבל על עצמי מצות "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" ולהישאר בבית.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2249
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ג' מרץ 31, 2020 4:18 pm

מקדש מלך כתב:(למרות שאתה בוחר להתעלם מהודעתי, אני מוצא לנכון להגיב).

מצאנו חיוב גמור לשמוע לקול הרשויות, כי ברור לכל בר דעת שלא ניתן לנהל את המאבק הזה בלי ציות לרשויות. זהו החיוב, והוא פשוט וברור.

מצאנו חיוב גמור שלא לחלל שם שמים. והיות והתנהלות שלא על פי הרשויות הוכחה שגורמת לקרבנות, ומביאה התמרמרות מוצדקת מצד אנשים רחוקים על שומרי תורת ה', הרי שמדובר בחמורה שבחמורות.

הדיון האם מצינו "לא פלוג" בהלכה על הוראות משרד הבריאות הוא הדיון הלא מושכל (וסתם אגב, מצינו גם מצינו, בתשובת שבט הלוי אוסר לעבור באור אדום גם כשאין אף מכונית, כי הוא הירוס הסדר), כי אף אדם בר דעת לא מעלה על דעתו שניתן לנהל מלחמה כזו בצורה שתיתן שיקול דעת לכל יחיד ויחיד. והנפנוף באגודל איפה מצינו חיוב כזה, לא שונה מהנפנוף באגודל לפני שבועיים על גדרי "דבר" של חז"ל, האם צריך שלוש מתים יוצאים מעיר אחת וכו'.

אם תסביר כיצד ניתן לנהל את המאבק בשיטה אחרת, אז הדיון יקבל קורטוב של הגיון.


אני מתנצל, אם ראית בהתעלמותי כזלזול בדבריך.
אדרבא, דבריך דברי טעם, ולא ראיתי לנכון להעיר עליהם.
ואסכם מה שאני מבין מדבריך. שאף שיתכן (לו יצוייר - אני מניח שיתכן שתחלוק גם על זה) שיש אופנים שבאמת הסיכון לא מתרבה בעקבות פעולה מסוימת. מכל מקום חובה להשמר מצד ש'לא לפרוץ גדר'. שאף אם לי זה לא יזיק, מכל מקום אם כל אחד יעשה 'שבת לעצמו', לבסוף עלולים גם אחרים - שכן יזיק להם - לעשות כן. ולכן צריך לשמור על גדרי משרד הבריאות - שהם העומדים בראש המערכה להציל נפשות - אף במקרה ספציפי שזה לא מוסיף מצד חובת 'ונשמרתם'.

האם הבנתי נכון?

כפי שהקדמתי מתחילה, אני מתלבט בין הצדדים השונים, ורציתי ללבן זאת עם החברים בצורה מושכלת.
הערותי החוזרות היו בכדי ללבן מול אלו שטענו שעדיין זה מרבה את הסיכון.
ביחס לצדדים שהעלת הדברים נהירים.

סופר-סתם
הודעות: 461
הצטרף: א' יוני 11, 2017 6:51 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי סופר-סתם » ג' מרץ 31, 2020 4:27 pm

צביב כתב:אם שומרים על מרחק הדיבור שהוא שני מטרים,
למה אי אפשר לבוא ולהסב,
אכן אין מקום לשלשים, אבל יש מקום לעשרה,
אם הם גדולים וזוכרים שיש גבולות,
ולעבור עליהם סכנת נפשות

אוכלים מאותם קערות הגשה, ושמא ניתז רוק או נגע בידו וכדו', והסועד הבא מקבל מנה עם תוספות..

ישא ברכה
הודעות: 1979
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי ישא ברכה » ג' מרץ 31, 2020 5:01 pm

עתניאל בן קנז כתב:
מקדש מלך כתב:(למרות שאתה בוחר להתעלם מהודעתי, אני מוצא לנכון להגיב).

מצאנו חיוב גמור לשמוע לקול הרשויות, כי ברור לכל בר דעת שלא ניתן לנהל את המאבק הזה בלי ציות לרשויות. זהו החיוב, והוא פשוט וברור.

מצאנו חיוב גמור שלא לחלל שם שמים. והיות והתנהלות שלא על פי הרשויות הוכחה שגורמת לקרבנות, ומביאה התמרמרות מוצדקת מצד אנשים רחוקים על שומרי תורת ה', הרי שמדובר בחמורה שבחמורות.

הדיון האם מצינו "לא פלוג" בהלכה על הוראות משרד הבריאות הוא הדיון הלא מושכל (וסתם אגב, מצינו גם מצינו, בתשובת שבט הלוי אוסר לעבור באור אדום גם כשאין אף מכונית, כי הוא הירוס הסדר), כי אף אדם בר דעת לא מעלה על דעתו שניתן לנהל מלחמה כזו בצורה שתיתן שיקול דעת לכל יחיד ויחיד. והנפנוף באגודל איפה מצינו חיוב כזה, לא שונה מהנפנוף באגודל לפני שבועיים על גדרי "דבר" של חז"ל, האם צריך שלוש מתים יוצאים מעיר אחת וכו'.

אם תסביר כיצד ניתן לנהל את המאבק בשיטה אחרת, אז הדיון יקבל קורטוב של הגיון.


אני מתנצל, אם ראית בהתעלמותי כזלזול בדבריך.
אדרבא, דבריך דברי טעם, ולא ראיתי לנכון להעיר עליהם.
ואסכם מה שאני מבין מדבריך. שאף שיתכן (לו יצוייר - אני מניח שיתכן שתחלוק גם על זה) שיש אופנים שבאמת הסיכון לא מתרבה בעקבות פעולה מסוימת. מכל מקום חובה להשמר מצד ש'לא לפרוץ גדר'. שאף אם לי זה לא יזיק, מכל מקום אם כל אחד יעשה 'שבת לעצמו', לבסוף עלולים גם אחרים - שכן יזיק להם - לעשות כן. ולכן צריך לשמור על גדרי משרד הבריאות - שהם העומדים בראש המערכה להציל נפשות - אף במקרה ספציפי שזה לא מוסיף מצד חובת 'ונשמרתם'.

האם הבנתי נכון?

כפי שהקדמתי מתחילה, אני מתלבט בין הצדדים השונים, ורציתי ללבן זאת עם החברים בצורה מושכלת.
הערותי החוזרות היו בכדי ללבן מול אלו שטענו שעדיין זה מרבה את הסיכון.
ביחס לצדדים שהעלת הדברים נהירים.


1. נכון שגם פעולה שברור לכל שאין בה חשש סיכון, אסורה בשביל שלא יעשה כל אחד דין לעצמו.
2. הרבה פעמים אנשים טועים, והם סבורים שיצליחו לשמור על המרחק, אבל במציאות לא הכל עובד כפי התוכנית. (למשל סיפרה לי רעייתי. שהיה להם לפני שבוע וחצי מפגש מסוים, ובתחילתו אכן שמרו על המרחקים הנדרשים, אבל לקראת הסוף עם התקרבות הלבבות, כבר לא היה 2 מטר בין אחת לחברתה). ויש עוד טעויות רבות שאנשים שוגים. דוגמא בולטת לכך. מיד כשהתחיל הדיון על התפילות, היה ברור שבמציאות יהיה קשה ליישם את ההנחיות. משרד הבריאות היה קצת תמים מחוסר היכרות, המציאות בשטח טפחה על הפנים, לדעתי ב90% מהמניניים לא צייתו ב100% להוראות, והיה ברור שאין פיתרון אלא לעצור הכל.
3. מעל הכל צריך פשוט להבין, מאותו טעם שמצייתים לחכמי ההלכה בשאלה הלכתית, צריך לציית בשעת מגיפה מצייתים לחכמי הרפואה, לאפידמיולוגיים, לסטיסטיקאיים, (מקווה שכתבתי נכון..), הרי בסך הכל, אנשים שם למדו את הנושא היטב, ובינתיים ההתנהלות שלהם מוכיחה את עצמה. אז בשביל מה לנסות להתחכם? וכי צריך שכל הריכוזים החרדיים יהיו כמו בני ברק? (לפי מה ששמעתי מקרובים וידידים, בהתחלה זלזלו שם בהנחיות באופן מחפיר. וגם מציאות החיים הצפופה הקשתה על הישום. ומעריכים שיש אלפי חולים בעיר). והאמת גם בירושלים המצב לא פשוט, מתוך ה650 חולים, כ400 הם בשכונות חרדיות. ואי אפשר לדעת מה יתפרץ בשכונות כמו גאולה/מא"ש, הרי אנשים עם סיפטומים יכולים להתעלם, ולהמשיך להסתובב כרגיל.

ברוז
הודעות: 1671
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי ברוז » ג' מרץ 31, 2020 6:52 pm

קרית מלך כתב:מכתב חיזוק נפלא ביותר, לעורכי הסדר הצעירים בימים אלו מאת הרב קנר שליט"א כותב ומחבר הספר "אגרת לידיד".
כדאי לזכות בו את הרבים

מצורף בעיצוב מושך עין.
קבצים מצורפים
איגרת לפסח תשפ.pdf
(2.72 MiB) הורד 261 פעמים

הוגה
הודעות: 1346
הצטרף: ד' אוקטובר 05, 2011 5:08 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי הוגה » ג' מרץ 31, 2020 8:03 pm

.
נערך לאחרונה על ידי הוגה ב ג' מאי 05, 2020 10:18 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

לבי במערב
הודעות: 9233
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' מרץ 31, 2020 8:16 pm

עתניאל בן קנז כתב: . . אם הילדים באים להורים לכל החג (עד גמר ההגבלות, נקוה בעז"ה שלא יקח יותר...) לשיטתך אין בעי' . .

לא!
אם בשבועיים שלפנ"ז הם הסתובבו בכ"מ - לא יועיל שבמשך החג יהיו סגורים! [אא"כ מר"ח ניסן היו אך ורק בביתם, ויישארו בבית גם שבוע אחר חה"פ!].
רק להעיר, שיש כאלה שהסימפטומים התפרצו אצלם אחר 16 ימים ויותר מזה, והוראות משה"ב ממוצע הם.

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי לענין » ג' מרץ 31, 2020 8:25 pm

אחותי הגיעה להורים מתחילת החודש, 'יכול מראש חודש'...

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי לענין » ג' מרץ 31, 2020 8:25 pm

הוגה כתב:שאלה.
אם ידוע לנו על אדם בודד עני שאין לו שום מקום להיות בליל הסדר. (מלבד במחסנו לבדו באפילה).
באופן נורמלי היינו שמחים להזמינו, אך לפי ההלכה של "ונשמרתם" למצער כנראה לא נוכל להכניסו.
א. האם יהיה מותר לנו לומר את הנוסח שאומרים בתחילת ההגדה: "הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים, כל דכפין ייתי וייכול, כל דצריך ייתי ויפסח, השתא הכא עבדי לשנה הבאה בארעא דישראל בני חורין". האם זה לא שקר לומר "כל דכפין ייתי וייכול" בשעה שאנחנו יודעים על אחד שצריך ואיננו מכניסים אותו?
ב. האם יש טעם לקיים את המנהג שמשאירים את הדלת פתוחה מצד "ליל שמורים", בשעה שאנחנו אומרים "פקוח נפש דוחה את כל התורה" ולא מכניסים, איזה טעם יש במנהג הזה?
בתודה


כבר פירשוהו הראשונים ז"ל על מי שהרעיב עצמו בערב פסח, ועל מנויי הפסח, עיין בהגדת הראשונים תורת חיים ותרוה נחת.

ברוז
הודעות: 1671
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי ברוז » ג' מרץ 31, 2020 9:01 pm

.
קבצים מצורפים
ה-רשימת-התארגנות-לחג-הפסח-המעניינים-במייל.pdf
(486.44 KiB) הורד 595 פעמים

גביר
הודעות: 2760
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי גביר » ג' מרץ 31, 2020 9:20 pm

הוגה כתב:שאלה.
אם ידוע לנו על אדם בודד עני שאין לו שום מקום להיות בליל הסדר. (מלבד במחסנו לבדו באפילה).
באופן נורמלי היינו שמחים להזמינו, אך לפי ההלכה של "ונשמרתם" למצער כנראה לא נוכל להכניסו.
א. האם יהיה מותר לנו לומר את הנוסח שאומרים בתחילת ההגדה: "הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים, כל דכפין ייתי וייכול, כל דצריך ייתי ויפסח, השתא הכא עבדי לשנה הבאה בארעא דישראל בני חורין". האם זה לא שקר לומר "כל דכפין ייתי וייכול" בשעה שאנחנו יודעים על אחד שצריך ואיננו מכניסים אותו?
ב. האם יש טעם לקיים את המנהג שמשאירים את הדלת פתוחה מצד "ליל שמורים", בשעה שאנחנו אומרים "פקוח נפש דוחה את כל התורה" ולא מכניסים, איזה טעם יש במנהג הזה?
בתודה

ראיתי בהגדה של הרב אביגדור נבנצל ששאל אם אדם שדחה מנימוקיו שלו בקשה להתארח אצלו בליל הסדר יכול לומר כל דכפין, והעלה שכן שכבר כתב הגר"א [ובאמת כבר קדם לו בזה שיבולי הלקט] שעל כרחנו אין אמירה זו אלא בגדר זכר שהרי גם אומרים ייתי ויפסח ולפי זה לכאורה שפיר דמי למימר הכי גם השתא.

סופר-סתם
הודעות: 461
הצטרף: א' יוני 11, 2017 6:51 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי סופר-סתם » ג' מרץ 31, 2020 9:41 pm

הוגה כתב:שאלה.
אם ידוע לנו על אדם בודד עני שאין לו שום מקום להיות בליל הסדר. (מלבד במחסנו לבדו באפילה).
באופן נורמלי היינו שמחים להזמינו, אך לפי ההלכה של "ונשמרתם" למצער כנראה לא נוכל להכניסו.
א. האם יהיה מותר לנו לומר את הנוסח שאומרים בתחילת ההגדה: "הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים, כל דכפין ייתי וייכול, כל דצריך ייתי ויפסח, השתא הכא עבדי לשנה הבאה בארעא דישראל בני חורין". האם זה לא שקר לומר "כל דכפין ייתי וייכול" בשעה שאנחנו יודעים על אחד שצריך ואיננו מכניסים אותו?
ב. האם יש טעם לקיים את המנהג שמשאירים את הדלת פתוחה מצד "ליל שמורים", בשעה שאנחנו אומרים "פקוח נפש דוחה את כל התורה" ולא מכניסים, איזה טעם יש במנהג הזה?
בתודה

_20200331_213905.JPG
_20200331_213905.JPG (91.01 KiB) נצפה 10150 פעמים

הוגה
הודעות: 1346
הצטרף: ד' אוקטובר 05, 2011 5:08 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי הוגה » ג' מרץ 31, 2020 10:16 pm

.
נערך לאחרונה על ידי הוגה ב ג' מאי 05, 2020 10:18 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דרומי
הודעות: 9069
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי דרומי » ג' מרץ 31, 2020 10:20 pm

אל תהיה כ"כ פסימי.

יש עוד כמה ימים עד ליל הסדר...

הוגה
הודעות: 1346
הצטרף: ד' אוקטובר 05, 2011 5:08 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי הוגה » ג' מרץ 31, 2020 10:25 pm

.
נערך לאחרונה על ידי הוגה ב ג' מאי 05, 2020 10:18 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

עתניאל בן קנז
הודעות: 2249
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ג' מרץ 31, 2020 10:29 pm

הוגה כתב:אדרבה.. האם מותר לקנות כבש מערבי? ואם כן האם הוא נאמן לומר לי שהכבש בן שנה?

ישעיהו פרק ס, ז
כל צאן קדר יקבצו לך אילי נביות ישרתונך יעלו על רצון מזבחי ובית תפארתי אפאר:

יעקב בורלשטיין
הודעות: 546
הצטרף: ד' אוקטובר 02, 2019 6:39 pm

Re: ליל הסדר. זו האחריות שלנו

הודעהעל ידי יעקב בורלשטיין » ש' אפריל 04, 2020 9:44 pm

ליל הסדר קרב, ואיתו מוטלת עלינו האחריות
חתך הגיל של האנשים שמחוברים לרשת הוא בין 15 ל50, הגילאים המבוגרים יותר ברובם אינם מחוברים לרשת, וחלקם עדיין לא מבינים את המשמעות של ליל סדר עם הילדים.
בשבועות האחרונים התעסקתי רבות בהסברת הנושא של הקורונה, וכתוצאה מכך שמעתי על רבים שעדיין חושבים להתארח אצל הילדים ואומרים שאין שום אפשרות אחרת, והילדים חושבים שאין ברירה.
אז בשתי מילים, הגאון ר' גרשון אדלשטיין הורה לגיסתו אלמנת הגאון ר' יעקב אדלשטיין לערוך את ליל הסדר לבדה, אלמנה מבוגרת מאוד, ובכל זאת היא תערוך את הסדר לבדה על פי הוראתו של הגרי"ג.
לא נוכל להחשות, והמשימה הזו מוטלת עלינו, להתקשר ולברר האם אכן הסבא והסבתא יודעים ומודעים, או להסביר להורים מדוע בלתי אפשרי השנה לערוך סדר ביחד.
יהיו כאלו שיחשבו, אם האבא ואמא רוצים למרות הסכנה, הרי שיש לקבל זאת, אז בארה"ב היו כאלו שנכנעו ללחץ ההורים.
סיפור אחד כזה קיבלתי בזה הלשון –
שמעתי עכשיו על מקרה בפלטבוש שהורים מבוגרים התחננו לילדים שיבואו לבקר אותם ואחד הילדים נשבר ובא, בסוף התברר שהיה לו קורונה הוא הדביק את הוריו אביו נפטר ואמו במצב קשה. הוא רוצה להתאבד.
יתר על כן, אין זו סכנה רק להורים המבוגרים אלא גם לכל הציבור, באם יהיו מבוגרים רבים שיחלו, הרי שעד שהם יבריאו הם יתפסו את מכונות ההנשמה לפחות לשבוע שבועיים אם לא יותר, כך שמדובר בסכנה ממשית גם לצעירים.
היכולת בידינו, לדאוג לסדרים של המבוגרים, להביא להם את כל הנצרך להם, לעשות את הבדיקת חמץ עבורם ממרחק בטוח, לתת להם את כל החום והאהבה מרחוק, אך חס ושלום לא נביא דבש מהול בעוקץ ארסי.
בואו ונתקשר עכשיו ונדאג לכך.

על מה שכבר קרה בציבור החרדי נשברו הרבה קולמוסין, אבל את מה שיהיה נוכל בעזרת ה' בכוחות משותפים למנוע, זה תלוי באדם אחד –
זה תלוי בך!!

מכתבי הרבנים בנושא נמצאים כאן

דרומי
הודעות: 9069
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי דרומי » ש' אפריל 04, 2020 9:49 pm

יש להוסיף, כי ככל שהציבור ישתף יותר פעולה עם ההנחיות, יש יותר סיכוי להחזיר לאט לאט את הלימודים במוסדות וכו' וכו', לפחות בחלק מהמקומות ובחלק מהמוסדות

לעומת זאת, אם הציבור ממשיך לזלזל ולא משתף פעולה, בדרך הטבע זה יגרום להאריך עוד יותר את כל המצב המבולבל והמוגבל שבו אנו נמצאים ובעצם כולם סובלים, גם הצעירים והבריאים והחזקים, ה' יאריך את ימי כולם בטוב ובנעימים

שמר
הודעות: 755
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי שמר » א' אפריל 05, 2020 8:50 pm

אין הפנמה

הרבה זוגות צעירים שנה ראשונה הולכים להורים בליל הסדר!!

נתון בדוק.

רבותי : הצילו!

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » א' אפריל 05, 2020 8:53 pm

דווקא בסביבתי ובמשפחתי אני רואה את ההורים אוכלים לבדם!! ללא שום זוג צעיר,
הרבה מאוד זוגות בפעם הראשונה עורכים את הסדר.

שמר
הודעות: 755
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי שמר » א' אפריל 05, 2020 8:55 pm

אני מדבר על שנה ראשונה

ברוז
הודעות: 1671
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי ברוז » א' אפריל 05, 2020 11:24 pm

מכתב חיזוק נוסף מהרב קנר לזקני ישראל אשר יחוגו את ליל הסדר בגפם.
קבצים מצורפים
איגרת לזקני העם.pdf
(83.08 KiB) הורד 190 פעמים

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » א' אפריל 05, 2020 11:28 pm

ברוז כתב:מכתב חיזוק נוסף מהרב קנר לזקני ישראל אשר יחוגו את ליל הסדר בגפם.

יפה כח ה[אגרת ל] [ה]בן מכח ה[אגרת ל] אב.
אולם כמדומה שרוב המסרים שם נכונים גם לזקנים.
לזקנים יש יותר ישוב הדעת, בדרך כלל, וגם פחות הפרעות וחוסר בטחון בעריכת הסדר,
וכל החיסרון הוא רק בהרגשה, וזה בעיקר אצל אנשים בודדים.

דרומי
הודעות: 9069
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי דרומי » ב' אפריל 06, 2020 12:06 am

במדה מסויימת למבוגרים הרבה יותר קשה.

לא מדובר רק על ליל הסדר. יש אנשים ונשים שלא יצאו מביתם מאז שבת פרה. פשוט כל הזמן בבית, בבית, בבית. משאירים להם דברים על הדלת, אולי מציצים קצת מהחלון, אבל לא יותר מזה.

עאכו"כ נשים אלמנות ל"ע, שרגילות לביקורים של הילדים ועתה תקועות בבית לבד כבר כמה שבועות ברצף. ולולי הטלפונים והפלאפונים היה מצבם קשה הרבה יותר, אך עדיין...

ליל הסדר מוסיף על זה כהנה וכהנה וממחיש את עוצמת הבדידות.

אם באמת ישכיל מישהו לחבר אגרת יפה ומעודדת לנשים כאלו - תבוא עליו ברכה.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אפריל 06, 2020 5:15 pm

"דומה דודי לצבי אמר רבי יצחק מה הצבי הזה מדלג ומקפץ מאילן לאילן ומסוכה לסוכה ומגדר לגדר, כך הקדוש ברוך הוא מדלג מבית הכנסת זה לבית הכנסת זה, מבית המדרש זה לבית המדרש זה, בשביל לברך את ישראל". (במ"ר נשא יא, ב; פס"ר טו; ילקו"ש שה"ש תתקפו).

השתא הכא, "שעריה שוממים". מדלג הקב"ה מבית לבית לברך את עמו ישראל, "בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך".



עה"פ (שמות ב, כה): וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים אֶת־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל וַיֵּ֖דַע אֱלֹהִֽים, תרגם יונתן בן עוזיאל: וַחֲמָא יְיָ צַעַר שִׁעֲבּוּדְהוֹן דִבְנֵי יִשְׂרָאֵל וּגְלֵי קֳדָמוֹי יַת תִּיוֹבְתָּא דְעָבָדוּ בְּטוּמְרָא דְלָא יָדְעוּ אַנַשׁ בְּחַבְרֵיהּ.
ובשמו"ר (א, לו): ורבנן אמרי וירא אלהים שעשו תשובה הבינונים וגם הרשעים הרהרו לעשות תשובה דכתיב התאנה חנטה פגיה, וידע אלהים, שאפילו אחד בחבירו לא היה יודע אלא הקדוש ברוך הוא לבדו, וזה מכוון את לבו וזה מכוון לבו ועושין תשובה.

וכתב בספר שם משמואל (תרעג): ו
נראה עוד לומר דהנה ברש"י (ד' כ"ב) בני בכורי ישראל כאן חתם הקדוש ברוך הוא על מכירת הבכורה שלקח יעקב מעשו. ויש להבין מדוע היתה החתימה עתה ולא מקודם מאז היתה המכירה. ואמרנו בזה עפ"י מה שפירש כ"ק אבי אדמו"ר זצללה"ה הא דנלקחה הבכורה מראובן וניתנה ליוסף, כי מבואר במהר"ל שמעלת הבכור שהוא איננו נצרך ליתר האחים שהרי נולד קודם להם, אבל שאר האחים נצרכים אליו, וכאילו הוא סיבה להם, עכ"ד. וע"כ יוסף שהי' במצרים לבדו וחשבו עליו שכבר נאבד א"כ לא הי' לו שום סיוע מהם, ואעפי"כ הוא יוסף בצדקתו מתחילתו ועד סופו, ע"כ יש בו מעלת הבכור, עכת"ד. והוספתי לומר שלכן לא הועילה תשובת ראובן שלא תילקח ממנו הבכורה, אף שעשה תשובה גדולה והי' עסוק בשקו ובתעניתו, ובפסיקתא אתה פתחת בתשובה תחילה וכו', אך באשר אמרו ז"ל (ב"ק צ"ב) מי גרם לראובן שיודה יהודה, א"כ שוב הוא נצרך לזולתו ואין זה מעלת בכור.
ולפי"ז יש לומר דישראל במצרים שהיו בהסתרת פנים מאד, והיתה הגלות גוברת עליהם מאד, ואעפי"כ נמצאו שלמים ועשו תשובה כל אחד בפני עצמו, כבמדרש (סוף פ' א') ורבנן אמרי וירא אלקים שעשו תשובה וכו' וידע אלקים שאפי' אחד בחברו לא הי' יודע אלא הקדוש ברוך הוא לבדו וזה מכוון את לבו וזה מכוון את לבו ועושין תשובה. והנה לא הי' להם סיוע זה מזה, ע"כ נתגלה בחינתם ומעלתם שהיא מעלת הבכורה, וע"כ רק עתה חתם הקדוש ברוך הוא על הבכורה

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי צביב » ג' אפריל 07, 2020 11:10 pm

בס''ד
קיבלתי היום.

נאמר בהלכה שכשטועים בסדר פסח, יש הלכה שאנחנו סמוכים על שלחן ריבונו של עולם.
ואם כך איננו לבד, אלא במחיצת הקב''ה.

גם בכל השנים כשחשבו שהסדר מתנהל באופן שהתנהל,
עיקר הסדר אינו עורך הסדר, אלא אנחנו יושבים על שלחנו של הקב''ה,
והוא שהשפיע לכל אחד הבנה והרגשה וטעם במצוות,

ולפניו יתברך אנו מודים ושרים ומברכים ואוכלים.
והוא יודע תעלומות, יודע כמה רצוננו להודות לו בשיר,
ומקבל בשמחה כל תנועת שבח, בדיבור, בשיר, ובהודאה.

וקורא ה' למלאכים, שישמעו את שבחו מבתי ישראל.

עני בן פחמא
הודעות: 526
הצטרף: ש' מרץ 02, 2019 8:12 pm

Re: ליל הסגר

הודעהעל ידי עני בן פחמא » ו' אפריל 10, 2020 2:09 am

לפי דברי רוב הכותבים פה? מדוע מותר ללכת לסופר מבחינה הלכתית? הרי כל עוד לא מדובר בצרכים המינמליים הנדרשים כדי לחיות שזה מצות ומים אין היתר ללכת, כיון שיתכן ובעגבניות נגע חולה קורונה ואתה שנוגע בהם נדבק ממנו, ואם נאמר שכך מתנהל אדם נורמלי עם עגבניות וגבינה אף שזה לא בגדר פקו"נ, לכאו' גם בעריכת ליל הסדר עם משפחה מצומצמת עד 10 נפשות שאף אחד מהם אינו נמצא בקבוצת הסיכון, מדוע יש בכך בעייה? והלא משה"ב אוסר אף יציאה של 100 מטר מהבית, וכי נאמר שלצאת למרחק גדול יותר הוא רודף, פשוט שלא, וכי ההיתרים שלהם לצאת להפגנה ללא מגבלות כמות אנשים (כמו שהיתה לאחרונה בידי המעסיקים) היא מוסכמת בהלכה, פשוט שיש בזה איסור, אז בודאי שא"T לתת להוראות משה"ב תוקף הלכתי לקולא ולחומרא.


חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים