דורש טוב לעמו כתב:פקו"נ דוחה הכל ופשוט הוא.
דורש טוב לעמו כתב:פקו"נ דוחה הכל ופשוט הוא.
עזריאל ברגר כתב:דורש טוב לעמו כתב:פקו"נ דוחה הכל ופשוט הוא.
אם נניח שיש בעיה לברך ברכת כהנים עם מסכה - אז אולי עדיף לוותר על הברכה לגמרי?
פיקו"נ לא מחייב לברך ברכת כהנים!
אליהו חיים כתב:דרך לימודי ראיתי במור וקציעה להגאון היעב"ץ או"ח סי' קכ"ח [עמוד קנ"א וקנ"ב] שמפקפק על מנהג שלשול הטלית שמשלשין הכהנים על פניהם בזמן הברכת כהנים, וחושש בזה לקלקול הברכה כשאין הארת פנים בפנים גלויות. ולפי זה בכיסוי הדוק להפנים של המסכה יש לחוש ביותר לזה
ממזרח שמש כתב:התינח לגבי המברך, אבל לגבי המתברך, שצריך שהפנים יהיו מגולות לחלוטין, ובזה אין מנהג לא כרבינו היעב"ץ ואין מכסים בטלית, א"כ שפיר אין לכסות הפנים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אמת, וכן נוהג רבה של ירושלים שאינו חובש מסיכה וסגי לו בצעיף.
משוש דורים כתב:ולעצם הנידון, הרי קיי"ל בגמ' פ"ז דסוטה אפי' מחיצה של ברזל אין מפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים.
אולם רמז לחומרא זו ימצא המעיין בליקוטי הלכות לרבינו הח"ח שם (עין משפט אות ס) שכ' דאפשר שטוב לכתחילה שלא יעמדו הכהנים נגד העמוד הגבוה של הש"ץ שהוא מפסיק בינם לבין העם, אמנם כתב להדיא דמה שממשיך הכהן את הטלית ל"ח הפסק. ע"ש.
משוש דורים כתב: וגם מפורש בבית יוסף שם דאין הפסק בעמוד, וכפשטיה דגמרא.
אכן כאן (בליקו"ה) הוסיף חומרא זו בנוסח אפשר שטוב לכתחילה.
תני אבא ברי' דרב מנימין בר חייא עם שאחורי הכהנים אינם בכלל ברכה. גם זה שם, ואמרינן עלה: 'פשיטא - אריכי באפי גוצי לא מפסקי, תיבה לא מפסקא; מחיצה מאי? ת"ש, דאמר ריב"ל - אפילו מחיצה של ברזל אינה מפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים' . .
משוש דורים כתב:מש"כ כת"ר להציע בדברי הליקו"ה, שימד"נ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 314 אורחים