עמוד 1 מתוך 1

האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: ש' ספטמבר 12, 2020 10:15 pm
על ידי לכשיבקע
שמעתי בשם חכ''א שליט''א ששאלוהו מכמה ישיבות שרוצים לעשות כן מטעם הנ''ל וכדן כדי שכולם יוכלו להתפלל בצוותא בימים הנחמדים הבעל''ט, והשיב שאסור משום שאסור לאדם לחבול בעצמו, ואף בלצער עצמו הדין כן כמבואר בב''ק (צא:) דילפינן לה מנזיר.

ולענ''ד אין הנידון דומה לראיה כלל מכמה טעמים נכוחים לכל מעיין, ואשמח לשמוע דעת חו''ר הפורום שליט''א בעניין.

ואציין שדעת תוס' בסוגיא שם שגם לצורך אסור וכמו שיצוטט לקמיה, וכן יש לדון האם כשעצם הצער מצילו מצער אחר גדול יותר כי הכא נמי אסור (וכמפיס מורסא). ועיין.

בברכת התורה.

_____________________________________________________________________________________________________________________________
לשון תוס' שם

אלא האי תנא הוא דתניא מקרעין כו' - וא"ת ומאי ס"ד השתא וכי על זה צריך להביא ראיה דמקרע בגדים עובר משום בל תשחית ואור"י דאין מביא ראיה אלא שאסור לחבול אפי' לצורך כגון אשה שטפחה על ראשה וכן ההיא דאך את דמכם שהרג את עצמו בשביל שום דבר שירא וכן מקרע על המת זהו לצורך.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: ש' ספטמבר 12, 2020 11:45 pm
על ידי שייף נפיק
חשש רציחה ונזק דרבים.
כעת התפרסם שכמה מקומות שכן נזהרו גם נדבקו אם כן החובה לא להדבק בשביל לא להדביק היא גדולה!

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: ש' ספטמבר 12, 2020 11:49 pm
על ידי איש גבעות
חלילה מלעשות זאת.
רק היום התפרסם רח"ל על אברך צעיר שנלב"ע ללא מחלות רקע מהמגיפה.
משמע שחשש פיקוח נפש יש כאן.
וביותר שאין אנו יודעים מההשלכות העתידיות של המגיפה, וכבר התפרסמו כמה וכמה מחקרים המנבאים שחורות בענין זה.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 12:14 am
על ידי נוטר הכרמים
באופן כללי, מקובלני מרבי הגרש"א זצוק"ל שמי ששואל בבית האבל או בהלויה, איך הוא נפטר וכו',
זה בכלל דברי הרמב"ם בהל' תעניות שהרי זה דרך אכזריות וכו'.
אבל כאשר מישהו נכנס לנושא, מותר להגיב, שהדברים במקרה הזה לא מדויקים.
קודם כל, ישנה מחלת רקע, וגם היו טעויות גדולות בדרכי הטיפול. (שמעתי מבן דודו בצאת השבת).

יה"ר שהקב"ה יאמר לצרותינו די.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 12:23 am
על ידי איש גבעות
אני מוזן רק מאמצעי התקשורת.
בקשר לטעויות הגדולות שנעשו. כל זה אכניס. מכיון שזה לא נדיר צריך לקחת בחשבון שייתכנו סיבוכים במקרי הדבקה, וממילא יש לחשוש לטעויות בטיפול בייחוד בתקופת עומס גדולה כל כך, כשהמערכת כמעט קורסת.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 12:28 am
על ידי לכשיבקע
קצת סטו מהנושא.
הענין הוא בישיבה סגורה לציבור הרחב, ואין צריך לפרט (כי כולם מכירים) על ביטול התורה העצום שנגרם מחמת הקפסולות ומכך שיש שלא הכניסו את הבחורים בפחות מתמידים וכו'.

מדובר על אופן שהבחורים לא ייצאו מהישיבה כלל וכלל עד ההחלמה, ושיתפללו וילמדו אלו עם אלו ויחסכו לעצמם את כל ההקפדות וכו' שמצד עצמן גם גורמות לביטול סדרי הישיבה.

ועל זה יש לדון אם חשיב לחבול בעצמו, באופן כמובן שלא ייגרם נזק לאחרים. וגם לגבי הבחורים הצעירים לא שמענו עד עתה על בחור שאפשר לומר בבירור שנפטר כתוצאה מקורונה.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 12:36 am
על ידי לכשיבקע
שייף נפיק כתב:חשש רציחה ונזק דרבים.
כעת התפרסם שכמה מקומות שכן נזהרו גם נדבקו אם כן החובה לא להדבק בשביל לא להדביק היא גדולה!



רציחה בבחורים לא ידענא. נזק דרבים לא ידענא, הלא מסכימים לדבר.

וודאי שחובה עליהם להיזהר ממבוגרים וכדכתיבנא לעיל.

ואגב אציין שככל הנשמע כבר נוהגים כן בכמה ישיבות ומתנים שכל שאינו נדבק לא יורשה להתפלל יחד עם בני הישיבה.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 3:52 am
על ידי לעולם יהיה אדם
חשוב לזכור ולהזהיר שמשקל גבוה ועישון נחשבים כמחלות רקע.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 9:15 am
על ידי אשרי יושבי ביתך
[התפרסם שבוע שעבר מהשלטונות שמוסד שיעודד הדבקה זוהי עבירה פלילית חמורה, עם עונש של מאסר למעודדי הדבקה. כך שעצה טובה קמ"ל לא לכתוב כאן שמות של ישיבות וכל שכן של ראשי הישיבות שהורו כן].

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 9:37 am
על ידי צורב מתחיל
בעולם מספרים שלפני שהמציאו חיסון לאבעבועות רוח היה מנהג (נשים?) להדביק בכוונה בגיל צעיר. לא יודע מה מקור ההיתר לכך, ולכאו' זה אף יותר חמור כי אינו מזיק עצמו אלא אחרים. אבל כנראה שהיה איזה הגיון שאם בין כך עפ"י דרך הטבע אמורים להדבק עדיף לעבור את זה ביותר קל.

צריך לשאול יודעי תורה אם יש מקור להנהגה כזו בתורה.

(וכמובן, שאפי' אם יימצא לזה מקור, צל"ע אם גם בקורונה זה רק להקדים את המאוחר)

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 10:01 am
על ידי דרומי
כמובן שלפני שעושים צעד כזה יש להתייעץ הן ברופא מומחה והן במו"צ מוסמך. וכולי האי ואולי...

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 12:44 pm
על ידי לכשיבקע
מה שהיו מדביקים באבעבועות הוא מפני שבגיל צעיר אין ביכולת התינוק לגרד וליצור צלקות לעצמו שאינן מתאחות לעולם, דבר שמן הנמנע שיקרה כשנדבק בגיל מבוגר יותר.

נו, לדון על הסוגיא עצמה שהבאתי איש אינו מעוניין? נו.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 1:07 pm
על ידי מענה איש
נוטר הכרמים כתב:באופן כללי, מקובלני מרבי הגרש"א זצוק"ל שמי ששואל בבית האבל או בהלויה, איך הוא נפטר וכו',
זה בכלל דברי הרמב"ם בהל' תעניות שהרי זה דרך אכזריות וכו'.
אבל כאשר מישהו נכנס לנושא, מותר להגיב, שהדברים במקרה הזה לא מדויקים.
קודם כל, ישנה מחלת רקע, וגם היו טעויות גדולות בדרכי הטיפול. (שמעתי מבן דודו בצאת השבת).

יה"ר שהקב"ה יאמר לצרותינו די.

לא זכיתי להבין ראשית דבריך
וגם להעיר מהגמרא עירובין כט. אכל בצל והשכים ומת אין אומרין ממה מת, שמשמע שכן היו דורשים בסיבת המות

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: א' ספטמבר 13, 2020 7:33 pm
על ידי נוטר הכרמים
מענה איש כתב:
נוטר הכרמים כתב:באופן כללי, מקובלני מרבי הגרש"א זצוק"ל שמי ששואל בבית האבל או בהלויה, איך הוא נפטר וכו',
זה בכלל דברי הרמב"ם בהל' תעניות שהרי זה דרך אכזריות וכו'.
אבל כאשר מישהו נכנס לנושא, מותר להגיב, שהדברים במקרה הזה לא מדויקים.
קודם כל, ישנה מחלת רקע, וגם היו טעויות גדולות בדרכי הטיפול. (שמעתי מבן דודו בצאת השבת).

יה"ר שהקב"ה יאמר לצרותינו די.

לא זכיתי להבין ראשית דבריך
וגם להעיר מהגמרא עירובין כט. אכל בצל והשכים ומת אין אומרין ממה מת, שמשמע שכן היו דורשים בסיבת המות

הרעיון הוא פשוט,
אין בעיה לברר ממה מת, הבעיה היא שבד"כ זה בא כחלק ממגמת 'מקרה הוא',
וכדי להשקיט את המצפון ואת הפחד,
וחוסם מהתעוררות לתשובה.

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: ג' ספטמבר 15, 2020 4:21 am
על ידי נר דרומי
הג"ר יצחק מרדכי רובין שליט"א, רב ביהכ"נ בני תורה הר נוף ובעמח"ס אורחות שבת
הרב יצחק מרדכי רובין - החיוב לשמור הוראות.JPG
הרב יצחק מרדכי רובין - החיוב לשמור הוראות.JPG (12.42 KiB) נצפה 7537 פעמים

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 3:40 am
על ידי נר דרומי
דעת הגר"ש קמנצקי שליט"א בנידון הדומה, להידבק לצורך פרנסה.
[אות ה]

קובץ הלכות - להביא קורונה על עצמו.jpeg
קובץ הלכות - להביא קורונה על עצמו.jpeg (817.1 KiB) נצפה 7450 פעמים

Re: האם מותר להידבק במזיד בקורונה כדי ללמוד בישיבה ללא הפרעות?

פורסם: ד' אוקטובר 07, 2020 3:11 pm
על ידי אליעזר ג
לכשיבקע כתב:שמעתי בשם חכ''א שליט''א ששאלוהו מכמה ישיבות שרוצים לעשות כן מטעם הנ''ל וכדן כדי שכולם יוכלו להתפלל בצוותא בימים הנחמדים הבעל''ט, והשיב שאסור משום שאסור לאדם לחבול בעצמו, ואף בלצער עצמו הדין כן כמבואר בב''ק (צא:) דילפינן לה מנזיר.

ולענ''ד אין הנידון דומה לראיה כלל מכמה טעמים נכוחים לכל מעיין, ואשמח לשמוע דעת חו''ר הפורום שליט''א בעניין.

ואציין שדעת תוס' בסוגיא שם שגם לצורך אסור וכמו שיצוטט לקמיה, וכן יש לדון האם כשעצם הצער מצילו מצער אחר גדול יותר כי הכא נמי אסור (וכמפיס מורסא). ועיין.

בברכת התורה.

_____________________________________________________________________________________________________________________________
לשון תוס' שם

אלא האי תנא הוא דתניא מקרעין כו' - וא"ת ומאי ס"ד השתא וכי על זה צריך להביא ראיה דמקרע בגדים עובר משום בל תשחית ואור"י דאין מביא ראיה אלא שאסור לחבול אפי' לצורך כגון אשה שטפחה על ראשה וכן ההיא דאך את דמכם שהרג את עצמו בשביל שום דבר שירא וכן מקרע על המת זהו לצורך.




בהנחה שמדובר אחרי ההדבקה על שהיה אך ורק בישיבה למשך כל זמן הבידוד ,עדיין יש לברר האם אין בחורים עם מחלות רקע שמסכנות אותם בישיבה .

אבל גם אם אין הפגיעה הכי שכיחה אחרי הריפוילמשך חודשים ושמא חס ושלום לצמיתות, גם בצעירים גם בכאלו שעברו קורונה ללא סימפטומים, היא פגיעה קוגניטיבית בכושר הריכוז בזיכרון וכדומה ,ואיך בחור ישיבה שכושרו הקוגניטיבי הוא כלי אומנתו, יכול לסכן כלים אלא, אתמה.