ודאי כבר דיברו ע"ז. אך אין ביהמ"ד בלי חידוש.
שנינו במשניות שביעית, שמפני דרכי שלום שואלים ומחזקים ידי עכו"ם העובדים בשביעית.
המנהג אצל חלק מועדי הכשרות, שכבר בשנה השישית 'סוגרים' הזמנות אצל חקלאים עכו"ם.
לכאורה מצוות השמיטה היא באדמה עצמה, המטרה שהיא תשבות.
אז איך גורמים ומכוונים גוי לעסוק בשביעית.
כלומר: אין כאן שאלה על אמירה לגוי וכדומה באיסורים, בפרט שהוא לא מחוייב כלל.
אך במובן ההשקפתי, איך 'גורמים' לאי השבתת האדמה בשנה השביעית