מורה צדק כתב:לדעתי כל העניין של הדברים שאמורים להיבטל בימות המשיח נשגבים מבינתינו ואינם כפשטם.
צh33 כתב:מורה צדק כתב:לדעתי כל העניין של הדברים שאמורים להיבטל בימות המשיח נשגבים מבינתינו ואינם כפשטם.
לדעתי תגובתך נשגבה מהשגתינו הגם שהיא כנראה כפשוטה..
מורה צדק כתב:הפליאה בזה גדולה, המועדים כתובים בתורה, ויבוא משיח ויבטלם?
צh33 כתב:הרמב"ם מתכוין שאינם בגדר תורה מן השמים המבואר בפ"ט מיסוה"ת אבל לא אמר חלילה שבטלים. עיין היטב בלשונו.
יין המשמח כתב:1. הראי' מהפסוק היא שעכשיו אנו יודעים מה יהא לעת"ל.
2. מה שיבטלו הכתובים זהו כיון שידעו הכל מהתורה (מחמשת החומשים),
ולכן לא קשיא שיבטלו, כיון שאז נדע מהתורה כיצד ללמוד.
[יח] כל ספרי הנביאים וכל הכתובים, עתידין ליבטל לימות המשיח, חוץ ממגילת אסתר--הרי היא קיימת כחמישה חומשי תורה, וכהלכות של תורה שבעל פה, שאינן בטילין, לעולם. ואף על פי שכל זכרון הצרות ייבטל, שנאמר "כי נשכחו, הצרות הראשונות, וכי נסתרו, מעיניי" (ישעיהו סה,טז)--ימי הפורים לא ייבטלו, שנאמר "וימי הפורים האלה, לא יעברו מתוך היהודים, וזכרם, לא יסוף מזרעם" (אסתר ט,כח).
מורה צדק כתב:אתה רוצה לומר שתנאים, אמוראים, ראשונים ואחרונים, כולם לא ידעו איך ללמוד? ובגלל זה אנחנו חוגגים את החגים?
צh33 כתב:[יח] כל ספרי הנביאים וכל הכתובים, עתידין ליבטל לימות המשיח, חוץ ממגילת אסתר--הרי היא קיימת כחמישה חומשי תורה, וכהלכות של תורה שבעל פה, שאינן בטילין, לעולם. ואף על פי שכל זכרון הצרות ייבטל, שנאמר "כי נשכחו, הצרות הראשונות, וכי נסתרו, מעיניי" (ישעיהו סה,טז)--ימי הפורים לא ייבטלו, שנאמר "וימי הפורים האלה, לא יעברו מתוך היהודים, וזכרם, לא יסוף מזרעם" (אסתר ט,כח).
זה לשון הרמב"ם ואינני רואה כאן שעוסק בביטול המועדים בכלל וכמדומה שכמה חברים התבלבלו עם איזה מדרש שדן בזה ותירצו בתשובות הרשב"א וכו. אבל אי"ז שייך לרמבם הזה שדן בגדר ספרי הכתובים.
כל הצומות האלו עתידים ליבטל לימות המשיח ולא עוד אלא שהם עתידים להיות ימים טובים וימי ששון ושמחה שנאמר כה אמר ה' צבאות צום הרביעי וצום החמישי וצום השביעי וצום העשירי יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים והאמת והשלום אהבו:
מורה צדק כתב:כל זה לעניין הצומות, שלא כתובים בתורה, אך מה עם המועדים?
מורה צדק כתב:ש שתי דברים שעליהם אומרים שיבטלו, צומות ומועדים, אז מילא צומות שלא כתוב במפורש בתורה יבטלו, ובפרט שסיבת הצום מתבטלת, אך מה עם המועדים? כתוב בתורה לקיים ג' רגלים, ואיך יבטלו לימות המשיח? וכי התורה שניתנה לנו בסיני תשתנה?
יין המשמח כתב:מורה צדק כתב:ש שתי דברים שעליהם אומרים שיבטלו, צומות ומועדים, אז מילא צומות שלא כתוב במפורש בתורה יבטלו, ובפרט שסיבת הצום מתבטלת, אך מה עם המועדים? כתוב בתורה לקיים ג' רגלים, ואיך יבטלו לימות המשיח? וכי התורה שניתנה לנו בסיני תשתנה?
הרבי מליובאוויטש מסביר:
שלעת"ל תהי' הארה גדולה של אלוקות בעולם,
ולכן המועדים - שכעת אנו מרגישים את מעלתם על ימי החול -
לא יהיו כ"כ מורגשים.
אך חלילה לומר שיבטלו ויסופו מן העולם, והלא "התורה הזו לא תהא מוחלפת".
צh33 כתב:הרמב"ם מתכוין שאינם בגדר תורה מן השמים המבואר בפ"ט מיסוה"ת אבל לא אמר חלילה שבטלים. עיין היטב בלשונו.
(אם כבר נוסיף קושיא מה עם ספר יחזקאל שבו נבואה איך יראה הבית וכו עF" כמשנ"ת)
דבר ברור ומפורש בתורה, שהיא מצוה עומדת לעולם ולעולמי עולמים: אין לה לא שינוי, ולא גירעון ולא תוספת, שנאמר "את כל הדבר, אשר אנוכי מצווה אתכם--אותו תשמרו, לעשות: לא תוסף עליו, ולא תגרע ממנו" (דברים יג,א); ונאמר "והנגלות לנו ולבנינו, עד עולם--לעשות, את כל דברי התורה הזאת" (דברים כט,כח). הא למדת שכל דברי תורה, מצווין אנו לעשותן עד עולם; וכן הוא אומר "חוקת עולם לדורותיכם" (ויקרא ג,יז; ועוד שבעה מקומות),
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 214 אורחים