הודעהעל ידי גוראריה » ד' אוגוסט 22, 2012 1:12 am
לא נכון לומר שהלבוש התקבע מאוחר יותר כיון שחוץ מהענין של הקסקטים שלא עבר לארץ, בחורי גור נראים בדיוק כמו בפולין.
המראה משנות התקומה עם הכובעים הקמוטים והחליפות הבהירות וכו' זה יותר תוצאה של עליבות הלבושים שהיתה בארץ בשנים הקשות דאז. צא וראה במגבעותיהם של הב"י והל"ש מאז והשוה לתמונות הנהדרות מפולין. אין מה להשוות ולא בגלל שלא התקבעה צורה אלא כנ"ל.
[ואגב, זה שלא הולכים עם קסקטים זה גם לא החלטה שהתקבלה. פשוט באו לכאן בחורים החל משנות התר"פ, ובירושלים הרי הלכו עם מגבעות, המשיכו אף הם בכך ויחבשו מגבעות לראשיהם מכל הבא ליד... ואח"כ זה נשאר.]
לגבי הפאות - נכון. אך גידלו פאות ארוכות ולא הראום בחוץ מפחד הגויים. הא"א כשחזר בא' הפעמים מירושלים שיבח את אנשי ירושלים על שהולכים עם פאות בחוץ ומאז נכנס המנהג לשנים שאח"כ, ודבר נוסף שהגיע מירושלים: הניגון של ובאו כולם-בבקעך ים סוף שרוקדים בשבועות ושש"פ - מקורו בירושלים ונשא חן אצל הא"א זי"ע.
נערך לאחרונה על ידי
גוראריה ב ה' אוגוסט 23, 2012 12:47 am, נערך פעם 1 בסך הכל.