חכם באשי כתב:כל גאוני וגדולי ליטא הוכיחו זאת!
הכוונה ודאי לרבי ומנהיג חסידי.
חכם באשי כתב:כל גאוני וגדולי ליטא הוכיחו זאת!
תולדות אדם כתב:מפי השמועה, שאדמו"ר מליובאוויטש רצה לחבוש את הקאלפיק של חותנו שלא התאפשר לו מסיבות ידועות, לכן נשאר עם הקאפעלוטש. ואכן הוכיח שאפשר להיות רבי ומנהיג גדול גם כך.
איש_ספר כתב:והלאה לזוטות: גרבים לבנות ושחורות אין בהם שום ענין אלא: כל הלבושים הפנימיים שנוחים להזדהם באים לבן, אבל אלא שבאים בחוץ לא עשאום לבן כי אי אפשר לשמור על חזותם, ולפיכך: כשהלכו בגרבים מוסתרים הלכו לבן, משנתגלו הגרבים באו שחורים - כך קבלתי מן הזקנים.
ידידיה כתב:בטוחני שעיני המנהיגים החסידיים שליט"א יפקחו יום אחד, ועיניהם תחזינה מישרים להבחין בין מסורת ולבוש יהודי, לגנדרנות גברית מתמיהה.
חכם באשי כתב:רדוד יחסית, כיאות לספר שנכתב בתחילה כמאמרים לעיתון...
הוא כמעט לא מתייחס ללבוש היהודי בדורות קדומים יותר, בזמן הראשונים ובתחילת האחרונים.
תוך כדי דיבור כתב:אמנם דברי הר"ד בהר"ן צ"ע לפי הידיעות המקובלות והמוסכמות בדברי הימים למלכי רוסיה, שתוכניות הצאר להכניס השכלה וידיעת רוסית אצל היהודים החלו הרבה אחרי פטירת הגר"א, בימי ניקולאי הראשון (ואפשר כמובן לפלפל, שלא דובר על הצאר אלא על פחת הורודנא, ואולי מדעתו עשה, אבל זה מתאים לשטיק'לאך של בין הזמנים ולא לבירור היסטורי, וכלום אין מידע מתולדות משכילי ווילנא הידועים לשמצה). וגם הפשט בדברי הגר"א, בפרט לאור ההשוואה לחכמ"א כמו שכתבת אתה, הוא שחומר דבריו הם מפני הכפייה ע"י השלטון, ולא משום ראייה ברוה"ק מה יהיה בעתיד. ואדרבא דווקא משום שהוא כפיה, ולא משום איזה פסול עצמי בידיעת לשון המדינה, ואטו חסר רבנים וגדולים מדורותיו של הר"ד בהר"ן וקודם לו שידעו רוסית היטב.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים