מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
ספרים
הודעות: 69
הצטרף: ה' מרץ 01, 2012 5:10 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי ספרים » ד' מאי 23, 2012 7:43 pm

מה זה קשור נניח שהיטלר ימ"ש רצה להשמיד בגלל הציונים נו אז מה זה קשור לנידון כאן הרב לייטנר. גם ואם נניח כדבריך וכיוון מחשבותיך הרי עדיין היה באפשרותם ליהודים לברוח לאמריקה ולשם מה מדינת ישראל, כדי לקבל פצצה גרעינית מאירן חלילה.
אתממה

למאי_נמ?
הודעות: 782
הצטרף: ב' מרץ 19, 2012 2:28 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי למאי_נמ? » ו' מאי 25, 2012 1:45 am

לצערי בולט פה באשכול חוסר אמון בלתי-מוסבר (מלבד הצורך להגן על עמדות המגזר) במומחי הכלכלה, וחבל. פעמים הרבה תוהה אני כיצד אנשים חכמים, המומחים לתחום מסוים, מזלזלים בתחומים אחרים, כאילו תחומים אלו אין בהם חכמה, וכל מה שהמומחה מבין יכול כל אדם ששמע פעם הרצאה בכלכלה - לתקוף.
אספר סיפור קצר. לפני כמה שנים הגיע שליח להביא לאאמו"ר הי"ו חומר מקצועי מעבודתו. כשראה את הספרייה הגדולה שבביתנו אמר לו: "אני רואה שאתה לא רק רו"ח אלא גם רב, אז תשמע המשפחה של בִתי באים אלינו בחג, ועשינו סוכה במרפסת, - זה כשר או לא?" וכשאאמו"ר השיבו שאם יש מרפסת אחרת ממעל - הסוכה פסולה, הלה השיבו: "תהיה מבית הלל"...
כל אחד מאתנו נתקל לעיתים בבורות כזו בענייני יהדות, והמצער מכל, שבמקום לשאול לחכם, ההדיוטות משיחים על חומרותיו: "אין דבר כזה בהלכה ביטול גיור"! (מיותר לעשות עשרות לינקים למאמרי עיתונות, מה גם שאני חסום) וזה לא רק בתחום זה, אלא במגוון תחומים רחב, שההמון ומלעיטיו בתקשורת מזלזלים בדינים שונים כאילו הן חומרות רחוקות וכיו"ב.

מאכזב אותי לגלות שגם ת"ח מזלזלים בתחומי מקצוע שונים, כאילו כל אחד יכול לחוות דעה כיצד לנהל את כלכלת המדינה, או כיצד לשמור על הבטחון ולחסוך בהוצאות, וכן בשאר תחומים. כמובן, אינני אומר שמומחים אינם טועים, כידוע גם סנהדרין גדולה יכולה לטעות, אבל זה לא אומר שכל דבר שלא נראה לעמי הארצות הוא טעות.


ולעניין אחר,
ספרים כתב:טענה מעין זו, לדעתי יש להשיב גם על הטענה מדוע אין החרדים הולכים לצבא ועלינו לומר להם חד משמעי שלא החרדים הם אלו שבנו את המדינה וראה וועדת פיל וכו' ומצידינו היה עדיף לחיות עם הערבים כימים ימימה ללא כל מדינה ואם החילונים בישלו את הדייסה עליהם לאכול אותה ומה להם כי ילינו על החרדים.
ושלא יאמרו פוגרמים וכדו' כאשר כל הבקי בהיסטוריה יודע שכל הפוגרומים החלו רק בעקבות הציונים שביקשו לעלות ארצה בימי המנדט וכו'.
התירוץ הזה עובד ואני יכול בהחלט לומר מתוך נסיון תירוץ זה סותם להם את הפה, ויסכר פי דוברי שקר המדברים עתק ובוז על הצדיקים.
ופשוט.

א. תימה על תירוצים שכאלו, וכי אתה היית מעז לגור כאן מבלי השמירה מהערבים?! א"כ אתה מוזמן לבקר בעזה.

ב. גם אילו המציאות הייתה כדברי מר (ששנאת הערבים היא רק בגלל הלאומיות, ואיננה מכילה אנטישמיות צרופה), דומני שאעפ"כ טיעון זה לא רלוונטי. שכן, כל מגזר יש לו שיטה משלו כיצד לפטור את הבעיות של הציבור, יש המציעים גדר ביטחון ויש השוללים, יש המציעים לשלוט בדרום לבנון ויש הקוראים לסגת, וכן הלאה. - האם כל אחד ישלם לפי העלויות של ההערכה הביטחונית שהוא תומך בה?!

ספרים
הודעות: 69
הצטרף: ה' מרץ 01, 2012 5:10 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי ספרים » ו' מאי 25, 2012 10:45 am

למאי_נמ? כתב:לצערי בולט פה באשכול חוסר אמון בלתי-מוסבר (מלבד הצורך להגן על עמדות המגזר) במומחי הכלכלה, וחבל. פעמים הרבה תוהה אני כיצד אנשים חכמים, המומחים לתחום מסוים, מזלזלים בתחומים אחרים, כאילו תחומים אלו אין בהם חכמה, וכל מה שהמומחה מבין יכול כל אדם ששמע פעם הרצאה בכלכלה - לתקוף.
אספר סיפור קצר. לפני כמה שנים הגיע שליח להביא לאאמו"ר הי"ו חומר מקצועי מעבודתו. כשראה את הספרייה הגדולה שבביתנו אמר לו: "אני רואה שאתה לא רק רו"ח אלא גם רב, אז תשמע המשפחה של בִתי באים אלינו בחג, ועשינו סוכה במרפסת, - זה כשר או לא?" וכשאאמו"ר השיבו שאם יש מרפסת אחרת ממעל - הסוכה פסולה, הלה השיבו: "תהיה מבית הלל"...

טרם מצאתי מי זלזל כאן במדע הכלכלה, כל שאמרו כאן, זהו דבר פשוט למאוד, שמדע הכלכלה זה לא תורה מסיני, והוא בנוי על אקסיומות שלא הוכחו בעליל בשטח, (ואפשר שהוא יותר נוטה למדעי הרוח מאשר מדעי הפיסיקה), מר מודעי טען שרק הוא מבין בכלכלה, ופרס טוען שרק הוא ואין בלתו מבין, וכך הנגיד דהיום, וכיון שכך, אל להם לבוא בטענות אל הציבור החרדי כאשר אין לציבור החרדי כל גישה לקבוע את מדיניות הכלכלה דהיום, ולכלל החכי"ם ולאו דווקא החרדים אינם מסוגלים להשפיע על מדיניות הכלכלה ועל בניית מסגרת תקציב, וכפי שכתב הרב ברזילי שהחכי"ם יודעים רק לצעוק, לצערי. וזה לא מרוע או בורות, אלא כי המדינה שלנו אינו בית הלורדים והחכי"ם וגם השרים אינם נבחרים על פי כישוריהם שיש להם ושאין להם.

ע"כ מובן.
וכדי שאהיה מספיק ברור אומר לך במילים פשוטות, רו"ח וחשבונאות אינם קשורים כלל לכלכלה, ואנשים פשוטים אינם יודעים להבדיל בין רו"ח לבין יועץ מס, ואינו צריך לפנים, כאשר גם אתה יודע כל זה. וקשה לי לחשוד בך שאתה באמת לא מבין. כי ביודעי ומכירי.

וכיון שכך, כאשר כל תורת הכלכלה היא בעצם אקסיומות (וגם אאמו"ר שלך מודינא לי בזה) הרי זה פשוט מצחיק לגזור מכך שהחרדים נחשבים לגנבים אם הם לומדים (כי לפי החשבונאות לאחר קביעת מסגרת התקציב וקביעת המדיניות הכלכלית), הפועל היוצא מכך היא שהם כאילו, נופלים על הציבור והם בוחרים בעוני, ויותר ממצחיק הוא אם נגיע למסקנה כל שהיא על האם מותר ואסור לחרדים לנהוג כך, והאם החרדים נחשבים לגנבים וכו' כתוצאה מתורת השלטון והדמוקרטיה, כאשר עד נכון להיום אין לאיש מושג אם המדינה כאן היא דמוקרט סוציאליסטית או מדיניות רווחה. ואיזה מין חיה היא.
וצר לי מאוד לראות ספרים שלמים שעושים ערבוביה מהכלכלה והדמוקרטיה וכו' וכו' כדי ליישב את התנהגות החרדים מדוע מותר להם לגנוב מהציבור החילוני מ שלמי המסים, והאם תרומת המדינה לכוללים והישיבות נחשבת לצדקה וחסד ועוד כהנה. כאשר על פניו יתכן בהחלט שהחרדים הם הצדיקים כאשר הם נמצאים במצב של וצלעי נכון תמיד, וסופגים וסופגים מבלי לצאת לרחובות להפגין. והמדינה היא היא זאת שגונבת ועושה מה שבא לה, כאשר היא מנצלת את בורות החכי"ם ובנק ישראל והאוצר מתנהל ללא שקיפות וללא גילוי נאות, ואין צריך לזה לא את הרב נוגרשל ולא שום מסבירן אחר.
צריך פשוט לומר להם לחילונים 'חרטוט' וכפי שהתבא הרב שליט"א.
ולשבת וללמוד.
לא יתכן מצב שהם יקבעו מדיניות כלכלית ומוניטארית וכו' כאילו זה תורה מסיני, ואח"כ החרדים מתפתלים בחשבונות שונות ומשונים לתרץ את עצמם מדוע מותר להם ללמוד ומדוע אינם נחשבים לגנבים.
בתורותינו הקדושה גם אם יש בית שמאי ובית הלל הרי אמרו לנו חז"ל אלו ואלו דברי אלוקים חיים, אך לא כן במדע, במדע כל עוד לא ניסו אותו בשטח אין זה ולא כלום, היום אומר כך ומחר אומר כך, ועל כל חכם יש חכם יותר גדול. וגם על איינשטיין אמרו שהוא משוגע עד אשר הוכח בעליל שמה שהוא אומר עובד בשטח ועובדה היא שהאטום עובד וגם הטילים לחלל.
למאי_נמ? כתב:א. תימה על תירוצים שכאלו, וכי אתה היית מעז לגור כאן מבלי השמירה מהערבים?! א"כ אתה מוזמן לבקר בעזה.


לא מובן מה הקשר.

למאי_נמ? כתב:ב. גם אילו המציאות הייתה כדברי מר (ששנאת הערבים היא רק בגלל הלאומיות, ואיננה מכילה אנטישמיות צרופה), דומני שאעפ"כ טיעון זה לא רלוונטי. שכן, כל מגזר יש לו שיטה משלו כיצד לפטור את הבעיות של הציבור, יש המציעים גדר ביטחון ויש השוללים, יש המציעים לשלוט בדרום לבנון ויש הקוראים לסגת, וכן הלאה. - האם כל אחד ישלם לפי העלויות של ההערכה הביטחונית שהוא תומך בה?!


ברור שהכול בגלל הציונים, הספר הלבן נוצר רק בעקבות הציונים ואח"כ עוד עשו לנו טובה ודאגו לכמה מסכנים מהשואה לאישורי עלייה, לולי הציונים שכבר מושכים אותנו באף יותר ממאה שנה היינו יושבים כאן היום תחת שלטון הבריטים ובשלום עם הערבים.
ואם כבר אתה מערבב ועושה 'היסטוגרפיה' כדרך כמה מן החברים שלך, אתה מוכן לבדוק שוב את ההיסטוריה. ואני חוזר ואומר, הציונים המיטו חורבן על היהודים, בגללם, נוצר הספר הלבן, וכתוצאה מכך, הוזקקו לאישורי עלייה, בגללם, הבריטים ברחו מכאן, בגללם, היו כל הפוגרומים לאורך כל המאה שנה. וחוזר הגלגל חלילה.
והלוואי שאתבדה שלא נצטרך לברוח לאמריקה בגלל הפצצה של אירן, כאשר אין למדינה כל אפשרות להתגונן, ובשעה שאמריקה שלפו את בן לאדן מאפגניסטן הצבא שלהם לא הצליח להוציא את גלעד שליט מתחת האף שלנו, וגם לאחר שהמזלטי"ם עקבו אחר המתווך הגרמני וכו' וכו' חששו להטיל פצצת גז ולהשתיק את האזור בגלל שאמריקה אמרה לא. נקודה.
מר שרון תפס את עצמו ברגע האחרון, והתחרט על ההתנחלויות ושהוא הלך שבי אחר לוינגר מקרית ארבע ולהבדיל הרב צבי יהודה קוק ז"ל ועוד כהנה. ומר נתניהו גם הוא כנראה תפס את עצמו, ועומד לזרוק את המתנחלים מקריית ארבע – וכאחד שלמד כלכלה אומר לך חד משמעי, ההשקעה הכי טובה נכון להיום, היא דירה בשכם, כאשר תוך שנה שנתיים היא כנראה תפרח יותר ממדינת ישראל.
חכם עיניו בראשו. והפסיקו להיות נאיביים. כי זה כל הזמן יתפוצץ לכם בפרצוף וכואב הלב.
רגע, שכחתי לשאול מדוע חצי מהתקציב הולך כאן לבטחון האם גם לזה החרדים אשמים, עד כמה שידוע לי זה לא קורה לא בנורבגיה ולא באמריקה ולא בשום מדינה בעולם.

כבר לא רציתי לכתוב כאן, אך היות ואשכול זה מידי מתוקשר, אמרתי לפני מתן תורה למנוע חילול השם – שעלי להיכנס ולהשיב – תשובה מוחצת. לכו ללמוד ונקבל את התורה מתוך רגש כבוד ומתוך גאווה כי אנו עם סגולתו, ושכל החילונים המסכים ינבחו היום גנבים מחר מהדרים וכו' והשיירה תעבור ביד רמה. – וגם לכל המזרחיסתים שאני באמת מרחם עליהם אומר כך, עליכם לתפוס את עצמכם רגע לפני שיהיה מאוחר, הציונים טעו, נקודה. הם המיטו אסון על היהודים ויפה שעה אחת קודם להיבדל מתוך העדה הזאת.

דומני שהפעם לא צעקתי, אלא נסתי להסביר עד כמה שניתן להסביר במסגרת הפורום.
ולפני שאתה עונה ומגיב, קרא שוב ושוב את מה שכתבתי ובטוחני שתודה לי על כך, ואני זמין באישי לצורך הבהרות.

ספרים
הודעות: 69
הצטרף: ה' מרץ 01, 2012 5:10 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי ספרים » ו' מאי 25, 2012 12:44 pm

למאי_נמ? כתב:מאכזב אותי לגלות שגם ת"ח מזלזלים בתחומי מקצוע שונים, כאילו כל אחד יכול לחוות דעה כיצד לנהל את כלכלת המדינה, או כיצד לשמור על הבטחון ולחסוך בהוצאות, וכן בשאר תחומים. כמובן, אינני אומר שמומחים אינם טועים, כידוע גם סנהדרין גדולה יכולה לטעות, אבל זה לא אומר שכל דבר שלא נראה לעמי הארצות הוא טעות.


כל מה שכתבתי כאן הוא ממה שלמדתי משר התורה הגרח"ק קנייבסקי שליט"א ועד כמה שידוע כן הוא גם דעתו של הגאון ראי"ל שטיינמן שליט"א. (ויודיעני ממקור ראשון שהגראי"ל שטיינמן שליט"א שקל בזמנו להיעתר לבקשת כמה עסקים שפנו אליו למנותו כגאב"ד העדה החרדית).

למותר להפנות למה שאמרו חז"ל כל הלומד תורה לשמה ולא בשביל הפורום ובשביל הפרסום זוכה לדברים הרבה.

אך כיון שכבודו החל בסיפורים גם אני אספר את סיפורי.

בזמנו לפני הבחירות הגיע אליו למרן הגרח"ק מר נתניהו להפציר בו שיתמוך בו לראשות הממשלה, בהיות בטוח שמרן הגרח"ק שליט"א יחשוש ממנו, ובבואו לבית מרן הגר"ח ביקש מרן שליט"א למסור לו שיש לו חברותא וזה לא הזמן, ונשנה הדבר, והגיע שוב, ומרן הגר"ח ביקש למסור לו, מצטער, יש לי היום סנדקאות, בפעם השלישית נכנסה הרבנית ע"ה למרן הגר"ח והפצירה בו שיאות לקבל פניו, כי אפשר שיש בזה חילול השם, והסכים מרן הגר"ח לקבלו.
מרן הגר"ח עיין אז ברמב"ם כל שהוא, וכאשר נתניהו נכנס,, מרן הגר"ח נעץ בו מבט, ושב לעיין ברמב"ם, ואז נתניהו התיישב בספה שעל יד מרן הגר"ח והתחיל לקשקש לו שרק הוא זה אשר יציל את בחורי הישיבות מהליכה לצבא וברק הוא מסוכן לציבור החרדי.
ומרן הגר"ח לא השיב לו ולו מלה אחת, ככה זה נמשך במשך חצי שעה, עד שנתניהו קם ויצא מן החדר, ואז כשהרגיש לא נוח יצא מחדרו ופנה לעבר הרבנית ואמר לה, בזה הלשון, אנו מכירים (את הרב אלישיב שליט"א וכו') – והרבנית ברוב צדקותה השיבה לו, בזה"ל, השם יעזור שתזכה להקים קואליציה על טהרת הקודש. וההמשך ידוע שנפל כמו מסכן בידי ברק.
כמו כן מחובתי לספר את המעשה דלהלן, שלא תחשבו כאילו תלמידי חכמים אינם יודעים ואינם מבינים, ושלא כמו שאמרו חז"ל כל הלומד תורה לשמה מבין גם בכלכלה וגם בפוליטיקה וזוכה לדברים הרבה.
וכך היה מעשה.
היה זה במערכת הבחירות ששרון רצה להיבחר לראשות הממשלה יצר אחד הבנים שלו קשר עם כותב השורות, דרך הסופר גרינברג ואמר לי בזה הלשון, מר שרון מבקש להיפגש עם מרן הגר"ח אך חושש מן התקשורת, וכך נמשך הדו שיח בינינו כאשר אני מעביר את מה שהוא אמר וכו' וכו', עד אשר מרן הגר"ח הסכים לקבל את גרינברג פלוס אולמרט ועוד אחד לביתו.
ומרן הגר"ח הבטיח לו שייבחר לראשות הממשלה.
וכך הוי.
נכון להיום יש בביתי תעודת הוקרה ממר שרון על שנבחר לראשות הממשלה. ולמותר לציין שמעולם לא עשיתי בו שימוש והוא תקוע באחד הקלסרים בביתי, ועוד חזון למועד.
למדים אנו מכך, שאלו אשר למדו תורה לשמה זוכים לדברים הרבה וגם מבינים בכלכלה, ובשאר התחומים, וגם בביטחון, וכו' ומי שאינו מאמין בזה ימתין ליום יבוא והכל יתפרסם – במי באמת נועצים כל ראשי הממשלה והכלכלנים ועוד דברים הרבה שאין זה הזמן לפורטן וגם אין זה המקום וגם אין זה ראוי לעת עתה.

ובזה יצאתי ידי חובת מחאה ערב חג מתן תורתנו תשע"ב.

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי שליטא » ו' מאי 25, 2012 2:08 pm

פנינים כתב:
שליט"א, אולי תוכל לפרט איך כל ילד וילד חרדי מכניס לקופת המדינה כ 30.000 ש"ח, וחבל שלא בודקים נתונים, וכך האשכול נמשך ונמשך ואינו מתקדם לשום מקום.

[/quote]

לא אמרתי שכל ילד מכניס כ 30000 שח לקופת המדינה

א. אמרתי שביחס לכל מה שבנאדם מקבל מהמדינה הוא נותן למדינה פי כמה וכמה או לפחות יותר בהרבה ממה שהוא מקבל
ב. שאלתי על איזה 30000 ש"ח ברזילי מדבר?! איזה שירותים כל אזרח במדינה מקבל שעלותם השנתית הממוצעת מגיעה ל 30000 שח?
ג. יש דברים שהחוק קובע וגובה מאיתנו כספים מבלי בכלל לשאול אותנו ולתת לנו בחירה בדבר, כגון ביטוח לאומי, בריאות

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2449
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ו' מאי 25, 2012 2:17 pm

אפרקסתא דעניא כתב:אם כבר משקללים הוצאות והכנסות של משפחה חרדית, ומתמקדים בריבוי הילדים כ"י המגביר את התמיכה הממשלתית, מדוע מתעלמים מכך שחרדי קונה לילדיו לפחות 4-5 דירות, שהמדינה נהנית מהם במס של מאות אלפי שקלים, ולעומתו החילוני אינו קונה כלל דירות לילדיו?

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי שליטא » ו' מאי 25, 2012 2:24 pm

אפרקסתא דעניא כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:אם כבר משקללים הוצאות והכנסות של משפחה חרדית, ומתמקדים בריבוי הילדים כ"י המגביר את התמיכה הממשלתית, מדוע מתעלמים מכך שחרדי קונה לילדיו לפחות 4-5 דירות, שהמדינה נהנית מהם במס של מאות אלפי שקלים, ולעומתו החילוני אינו קונה כלל דירות לילדיו?


יפה, ישר כח!

ספרים
הודעות: 69
הצטרף: ה' מרץ 01, 2012 5:10 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי ספרים » ו' מאי 25, 2012 2:25 pm

שליטא כתב:לא אמרתי שכל ילד מכניס כ 30000 שח לקופת המדינה

א. אמרתי שביחס לכל מה שבנאדם מקבל מהמדינה הוא נותן למדינה פי כמה וכמה או לפחות יותר בהרבה ממה שהוא מקבל
ב. שאלתי על איזה 30000 ש"ח ברזילי מדבר?! איזה שירותים כל אזרח במדינה מקבל שעלותם השנתית הממוצעת מגיעה ל 30000 שח?
ג. יש דברים שהחוק קובע וגובה מאיתנו כספים מבלי בכלל לשאול אותנו ולתת לנו בחירה בדבר, כגון ביטוח לאומי, בריאות


וכי לא סוללים כבישים וכדו' הוצאות ביטחון למדינת ישראל שהוא כמעט חצי מהתקציב וכו' וכו' מה שנצרך לכלל האזרחים חלק את כל זה למספר האנשים החיים כאן במדינת ישראל והתוצאה היא 30.000 ש"ח לבנאדם.
מה לא מובן הרב שליטא שליט"א? פנינים בהחלט צודק לכאו'.

פניתי כמה פעמים להרב ברזילי והרב פנינים באישי ולא נעניתי

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי שליטא » ו' מאי 25, 2012 3:15 pm

ספרים כתב:
שליטא כתב:

וכי לא סוללים כבישים וכדו' הוצאות ביטחון למדינת ישראל שהוא כמעט חצי מהתקציב וכו' וכו' מה שנצרך לכלל האזרחים חלק את כל זה למספר האנשים החיים כאן במדינת ישראל והתוצאה היא 30.000 ש"ח לבנאדם.
מה לא מובן הרב שליטא שליט"א? פנינים בהחלט צודק לכאו'.

פניתי כמה פעמים להרב ברזילי והרב פנינים באישי ולא נעניתי


א. זה לא מדוייק, כי זה לא נחשב למה שהאזרח מקבל מהמדינה אלא מעצם זה שהמדינה רוצה להחשב למדינה!

מי שהחליט להקים מדינה בעל כורחו הוא הבין שהוא חייב לדאוג לכבישים ביטחון כו' ללא קשר לאזרח כזה או אחר

אנחנו נהנים ממה שהמדינה עושה אבל זה לא נחשב שהיא נותנת לנו בתור אזרחים איזה משהו

זהו דבר מינימאלי שהמדינה חייבת בשביל להחשב למדינה ולא להפקרות כמו בכל מדינות ערב - אם הם לא יודעים איך לנהל את המדינה זו בעיה שלהם!! (אולי כדאי שיפסיקו לגנוב ולרמות ולעשות כסף על חשבונם של החלשים - רעיון למחשבה...)

אנחנו נותנים למדינה באופן ישיר וזה לא נחשב להנאה שהמדינה נהנית מאיתנו אלא ל נ ת י נ ה מ מ ש י ת ואין להשוות ביניהם!!

גם זה הבל
הודעות: 344
הצטרף: ג' ינואר 11, 2011 10:42 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי גם זה הבל » ו' מאי 25, 2012 3:52 pm

שבת ל"ג:
"פתח רבי יהודה ואמר כמה נאים מעשיהן של אומה זו תקנו שווקים תקנו גשרים תקנו מרחצאות רבי יוסי שתק נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר כל מה שתקנו לא תקנו אלא לצורך עצמן תקנו שווקין להושיב בהן זונות מרחצאות לעדן בהן עצמן גשרים ליטול מהן מכס הלך יהודה בן גרים וסיפר דבריהם ונשמעו למלכות אמרו יהודה שעילה יתעלה יוסי ששתק יגלה לציפורי שמעון שגינה יהרג "

כמה שזה מתאים.

פנינים
הודעות: 21
הצטרף: ש' אוגוסט 27, 2011 11:17 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי פנינים » ו' מאי 25, 2012 4:29 pm

הרב גם זה הבל, לא תוכל להשתיק את החילונים עם דברי הגמ', רק לעצבן אותם יותר.
ולעצם העניין, אבקש להוסיף על מה שנכתב למעלה שגדולי הדור מבינים בביטחון יותר טוב מכל שרי הבטחון וכו'.
וכה סיפר מו"ר הגאון ר"ש אויערבאך שליט"א.
בזמנו הרב שך ז"ל אסר להתיישב בעמנואל ובביתר עלית.
לאחר תקופה פנה ראש ישיבה מפורסם לרש"א וביקש לשוחח עם הרב שך ז"ל ולשכנע אותו שאין כל בעיה בביתר, וזה לא נחשב להתנחלות ואינו דומה ביתר לעמנואל. ומאי שנא ביתר ומאי שנא קרית ספר.
ומוסיף ר"ש ומספר שישב על המדוכה כמה ימים ולמד היטב את המפות ואכן הגיע למסקנא שדין ביתר כדין קרית ספר ואם הרב שך ז"ל מתיר קרית ספר מדוע לא יתיר גם ביתר עילית.
ופנה הגאון ר"ש אוירבאך שליט"א לביתו של מרן הרב ש"ך ז"ל ופרס לפניו את המפות וטענתו בפיו מאי שנא ביתר מקרית ספר.
הרב שך ז"ל שתק ושתק, עד שבסוף ענה ואמר לו לרבי שמואל שליט"א אתה בהחלט צודק ודינו של ביתר וקרית ספר היינו הך, ולדעתי שתיהם דינם כהתנחלות ולא כדאי להתיישב שם, ובסופו של דבר הציונים יצטרכו להחזיר את כל השטחים.
אלא מאי, הוסיף הרב שך ז"ל והסביר, את קרית ספר הם לא יחזירו, בשום אופן, כי זה על יד שדה התעופה והם יחששו שישלחו טילים לעבר המטוסים.
להזכירם, שהיה זה לפני העקירה של גוש קטיף.

גם זה הבל
הודעות: 344
הצטרף: ג' ינואר 11, 2011 10:42 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי גם זה הבל » ו' מאי 25, 2012 4:43 pm

לא באתי להשתיק את החילונים באתי להשתיק את ה"חרדים".

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי יאיר » ב' מאי 28, 2012 1:54 pm

פנינים כתב:הרב גם זה הבל, לא תוכל להשתיק את החילונים עם דברי הגמ', רק לעצבן אותם יותר.
ולעצם העניין, אבקש להוסיף על מה שנכתב למעלה שגדולי הדור מבינים בביטחון יותר טוב מכל שרי הבטחון וכו'.
וכה סיפר מו"ר הגאון ר"ש אויערבאך שליט"א.
בזמנו הרב שך ז"ל אסר להתיישב בעמנואל ובביתר עלית.
לאחר תקופה פנה ראש ישיבה מפורסם לרש"א וביקש לשוחח עם הרב שך ז"ל ולשכנע אותו שאין כל בעיה בביתר, וזה לא נחשב להתנחלות ואינו דומה ביתר לעמנואל. ומאי שנא ביתר ומאי שנא קרית ספר.
ומוסיף ר"ש ומספר שישב על המדוכה כמה ימים ולמד היטב את המפות ואכן הגיע למסקנא שדין ביתר כדין קרית ספר ואם הרב שך ז"ל מתיר קרית ספר מדוע לא יתיר גם ביתר עילית.
ופנה הגאון ר"ש אוירבאך שליט"א לביתו של מרן הרב ש"ך ז"ל ופרס לפניו את המפות וטענתו בפיו מאי שנא ביתר מקרית ספר.
הרב שך ז"ל שתק ושתק, עד שבסוף ענה ואמר לו לרבי שמואל שליט"א אתה בהחלט צודק ודינו של ביתר וקרית ספר היינו הך, ולדעתי שתיהם דינם כהתנחלות ולא כדאי להתיישב שם, ובסופו של דבר הציונים יצטרכו להחזיר את כל השטחים.
אלא מאי, הוסיף הרב שך ז"ל והסביר, את קרית ספר הם לא יחזירו, בשום אופן, כי זה על יד שדה התעופה והם יחששו שישלחו טילים לעבר המטוסים.
להזכירם, שהיה זה לפני העקירה של גוש קטיף.

viewtopic.php?f=17&t=7091#p63123

אבי עזרי
הודעות: 116
הצטרף: ד' אוקטובר 17, 2012 12:30 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי אבי עזרי » ד' אפריל 17, 2013 10:20 am

האם מישהו מכיר מחקר או מאמר שמנסה לברר בצורה יסודית את חלק החרדים במיסים לעומת מה שהם מקבלים מהמדינה? כיון שעל פניו נראה שאין כל אפליה לציבור החרדי כציבור, כיון שעיקר [קרוב לחצי] הכנסות המדינה הם ממס הכנסה, ובזה החלק של החרדים הוא מאד קטן, שהרי אחוז הגברים והנשים מהציבור החרדי שעובדים הוא נמוך מאד ביחס לאוכלוסיה הכללית, וגם מי שעובד, הרבה מאד פטורים ממיסים בגלל הילדים.ללכן אני שואל אם יש מי שחקר את הנושא בצורה יסודית ומקיפה.

מזמור שיר
הודעות: 341
הצטרף: ה' פברואר 17, 2011 12:17 am

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי מזמור שיר » ד' אפריל 17, 2013 1:54 pm

באותו ענין:
הרב אהרן לוי, ערכים
"אנו מתוארים כבורים וכמנותקים, כמאיימים על צביונה של המדינה. לא יודעים אנגלית, לא לומדים חשבון, כטפילים החיים על חשבונך וככאלה שיושבים תמיד ליד מעגל העבודה אך לא מצטרפים אליו.
במדבר סיני מצווה הקב"ה את משה להבדיל את הלויים משאר העם, ולייחדם לעבודת ה': "קח את הלוים תחת כל בכור בבני ישראל ואת בהמת הלוים תחת בהמתם, והיו לי הלוים..." (במדבר ג', מ"ה).

לויים אלו נתייחדו לעבודת ה', ובני ישראל נצטוו לפרנסם בתרומות ומעשרות. הם חיו על חשבון משלם המיסים, לא הלכו לצבא ולא עסקו בלימודים כלליים. נכון... הם גם לא זכו לנחלה ושאר ההטבות, להן זכו בני ישראל עם כניסתם לארץ המובטחת, אתה יודע... זכויות וחובות.

וכך כותב הרמב"ם:"כל שבט לוי מוזהרין שלא ינחלו בארץ כנען, וכן הן מוזהרין שלא יטלו חלק בביזה בשעה שכובשין את הערים, שנאמר: לא יהיה לכהנים הלוים, כל שבט לוי, חלק ונחלה עם ישראל, חלק בביזה ונחלה בארץ, וכן הוא אומר: בארצם לא תנחל וחלק לא יהיה לך בתוכם בביזה".

בהמשך דבריו עומד הרמב"ם על הסיבה בגללה לא השתתפו הלויים בחלוקת התקציב הנדל"נית, וכך הוא מבאר: "ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו, מפני שהובדל לעבוד את ה' לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים, שנאמר: יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל, לפיכך הובדלו מדרכי העולם, לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכח גופן, אלא הם חיל ה' שנאמר: ברך ה' חילו (במדבר י"ח, כ'). והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר: אני חלקך ונחלתך" (משנה תורה לרמב"ם, זרעים, הלכות שמיטה ויובל, פרק י').

לויים אלו התייחדו כדי לשמר את המורשת היהודית הרוחנית, את ה-D.N.A. של האומה היהודית. שמירה זו מיוחדת לאלו שיקדישו את חייהם לשימורה ולהעצמתה. לשם כך נדרשו הלויים לוותר על מנעמי החומר, ולהיות קשורים לחסדיהם של אחיהם היהודים.

קיום הלויים מובטח, כל עוד יאמינו בני ישראל כי כדי לשרוד כאומה, לתורה הם צריכים. מתוך אמונה זו הם ישאו את הלוויים על כפיים ויכלכלו אותם. אולם ביום בו יחליט העם היהודי, כי יש לו אפשרות להתקיים גם ללא ה"ספרא", בכח ה"סייפא" בלבד, בו ברגע יהפכו הלויים ממשרתי ה' לנצלנים, ממורי דרך לסחטנים, מאנשי רוח למשתמטים.

האם היינו מצפים מלויים אלו לנטוש את תפקידם לעת כזאת? ההפך הוא הנכון. בעת כזאת נדרשים הלויים לעמוד על משמרתם, ולהגן על המורשת הלאומית במשנה תוקף. האם אין בעמידה איתנה זו, נגד הזרם, כדי לעורר התפעלות גם בלבו של מי שאינו חושב כמותם. לויים אלו מוכנים לשלם עבור תפקידם, לא רק את מחיר העוני, אלא גם את מחיר הניכור וההשפלה. דביקותם של הלויים בתפקידם, אינה נובעת מטפילות או מעצלנות. היא נובעת מאמונה רוחנית הקובעת כי קיומה של האומה תלוי בקיומה של תורת ישראל, ומתוך תחושה כי מגינים הם בגופם על תורה זו מסערות הזמן, מבית ומחוץ.

אה... שכחתי... אתה שואל מי הסמיך אותי להציב את הציבור החרדי במקומם של הלויים, נכון? ובכן, הסכת ושמע לדבריו של הרמב"ם, וכך הוא כותב:

"ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם, אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו, להבדל לעמוד לפני השם לשרתו ולעובדו לדעה את השם, והלך ישר כמו שעשהו האלקים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם, הרי זה נתקדש קדש קדשים, ויהיה השם חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים, ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזכה לכהנים ללוים".

ובכן יקירי, זו עמדתי! הלויים החדשים בחרו בלויה מרצונם, והם גם מוכנים לשלם את מחירה. ביטול קיצבאות הילדים לא צמצם את הילודה של שבט זה, והוקעתם בראש חוצות לא תרפה את ידיהם. לא מדובר בהשקפה של נוחות, מדובר באמונה.

הוכחה לעובדה זו ניתן למצא בעוצמת ההתנדבות של לויים אלו. כאשר אמונתם דורשת מהם זאת, ההתנדבות הופכת לאומנות. הם מובילים חולים לטיפול רפואי, הם רוכבים על קטנועים מצילי חיים, והם מוכנים לגרד כבישים במקום בו היו, חלילה, נפגעים, גם במחיר טיפולים נפשיים הכרוכים בכך - שלא נדע.

גם אם יושמצו הלויים החדשים בראש מהדורות החדשות, וגם אם יוטלו אל תוך מדורת השבט המודרנית, הם ישארו נאמנים לדרכם."

כתונת_פסים
הודעות: 237
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 8:56 am

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי כתונת_פסים » ד' אפריל 17, 2013 10:07 pm

ההסבר הזה שבני הכוללים דומים לשבט לוי חוזר שוב ושוב, ואני מבקש לשאול פעם ולתמיד.
הרי מבואר כאן ששבט לוי קיבלו מעשרות כיון שלא קיבלו חלק ונחלה בארץ.
משא"כ בני הישיבות יש להם חלק ונחלה בארץ ואף אחד לא הפקיע מהם זכויות מדוע אם כן, צריך ליתן להם מעשרות.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי יאיר » ד' אפריל 17, 2013 10:13 pm

מה קשור חלק ונחלה? שבט לוי לא התגוררו בעריהם? (48 במספר). היום יש בארץ חלוקת נחלת שבטים?!

איש-אחד
הודעות: 1161
הצטרף: א' פברואר 17, 2013 11:39 am

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי איש-אחד » ה' אפריל 25, 2013 3:33 pm

בקשר לנושא האשכול, ישנו מאמר העולם בשם חז"ל בנוסח פחות או יותר כזה - "תינוק נולד ופיתו בידו".
מה המקור לנוסח שכזה או דומה לו?
דהא בחז"ל הנוסח "ואמר ר' יצחק דבי רבי אמי בא זכר בעולם בא ככרו בידו זכר זה כר דכתיב (מלכים ב ו, כג) ויכרה להם כירה גדולה נקבה אין עמה כלום נקבה נקייה באה עד דאמרה מזוני לא יהבי לה דכתיב (בראשית ל, כח) נקבה שכרך עלי ואתנה" (נדה לא ע"ב).

י. בנימין
הודעות: 251
הצטרף: ד' יוני 16, 2010 1:40 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי י. בנימין » ה' מרץ 20, 2014 12:39 am

נראה לי שהקובץ המצורף נותן תמונה חדשה לגמרי על כל נושא תקציב הישיבות הכוללים, ומצוה לפרסמו.
קבצים מצורפים
דע מה שתשיב - עובדות או הסתה.pdf
(5.84 MiB) הורד 1449 פעמים

י. בנימין
הודעות: 251
הצטרף: ד' יוני 16, 2010 1:40 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי י. בנימין » א' מרץ 23, 2014 10:25 am

חשבתי שהנתונים שמוצגים בקובץ הזה יגרמו כאן לתגובות רבות, חלק גדול מהטענות ומענות שעלו באשכול זה הוכחו כלא נכונים בעליל,
משום מה דממה...

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' מרץ 23, 2014 10:58 am

אדרבא, מה אתה רוצה שיגיבו? א"א להתווכח עם האמת.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי משולש » א' מרץ 23, 2014 3:35 pm

מישהו "חכם" שלח לי קובץ עם רשימה ארוכה של הפרכות לחוברת הזו של הרב בניזרי.
לא עיינתי בה כי לא היה לי כח להתחיל להתווכח אתו. (לא אגמור).
אם יש מישהו שמעוניין לדון בפירכותיו המהוללות אוכל לנסות להעתיק אותן לכאן.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' מרץ 23, 2014 4:06 pm

אולי תשים ואז נראה אם יש מי שמעוניין?

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי משולש » א' מרץ 23, 2014 5:25 pm

בא נתחיל:

עמ' 6

הרב בניזרי: 55% חרדים עובדים.
המשיב: לפי 'פני החברה בישראל 2012' שפרסמה הלמ"ס, בעמוד 61, כתוב ש-44 אחוז מהחרדים בגילאי העבודה העיקריים עובדים, לעומת 85 אחוז מהחילונים.
אם ניקח את הגילאים שמתחת ל-25, הפער יהיה גדול עוד יותר - שכן גם החרדים שעובדים, עושים זאת בגיל מאוחר, לעומת החילונים, שכמעט כולם עובדים גם לפני גיל 25.
אתה מבלבל בין 'השתתפות בכח העבודה האזרחי' לבין המונח הרגיל 'מועסקים'.


הרב בניזרי: (לאחר חיפוש עבודה מייגע).
המשיב: נכון... גם 85 אחוז החילונים שעובדים, עשו זאת אחרי חיפוש עבודה מייגע...


הרב בניזרי: 8% מבקשי עבודה.
המשיב: גם 8% חילונים מבקשי עבודה.

הרב בניזרי: החרדים יוצאים למעגל העבודה ככל שמשפחתם מתרחבת.
המשיב: נכון. וגם אז הם לא מעלים את שיעור העבודה של החרדים יותר מ-44 אחוז...


הרב בניזרי: בעיבוד נתונים שנעשה לגבי אנשים שאינם עובדים ואינם לומדים מגיל 23 (אחרי צבא) עד גיל 66 עלו הנתונים הבאים: לא חרדים - 25.5%, ערבים - 23.6% ואילו מהחרדים רק 11.8%.
המשיב: אם 85 אחוז מהחילונים עובדים, לא יתכן שיש יותר מ-15 אחוז מהחילונים שלא עובדים ולא לומדים.
וגם: הסיבה לשיעורם הנמוך של החרדים שלא עובדים ולא לומדים היא בגלל שבציבור החרדי קיים מוסד שנקרא 'כולל' והוא כיסוי לכל מי שאינו עובד, בין אם הוא לומד ובין אם לאו.



עמ' 7

הרב בניזרי: לדוגמא: תקציב כל מערכת החינוך כולל המוסדות להשכלה גבוהה הוא 53,256,611,000 ₪, ומתוך זה החינוך החרדי על כל מוסדותיו מקבל רק כ 3- מיליארד ₪!!! המהוים כ 5.5%- !!! מסך תקציבי החינוך, בעוד שמספר התלמידים החרדים עומד על 22% !!! ומשמעות הדבר שאנו צריכים לקבל .₪ 11,716,454,420

המשיב: התקציב הנ"ל הוא התקציב הכולל לחינוך, כולל אוניברסיטאות, שלוקחות נתח עצום ממנו.
התלמידים החרדים מהווים 22% מתלמידי כיתות א עד יב, ואין לזה שום קשר לתקציב האוניברסיטאות.
הבה נרד לפרטים: בשנתון הסטטיסטי 2013 לוח מס' 8.2 כתוב שההוצאה הממשלתית לחינוך ב-2009 הגיעה ל-39.1 מיליארד ש"ח, מתוכם 14.6 מיליארד על החינוך היסודי, ועוד 11.2 מיליארד לחינוך העל-יסודי (היתר לחינוך הקדם-יסודי ולהשכלה הגבוהה).
שם בלוח 8.8 כתוב שמספר התלמידים בחינוך היסודי בשנת הלימודים 2009-10 היה 884,685, מתוכם 637,470 בחינוך העברי, ושם בלוח 8.10 כתוב ש-25.2% מהם למדו בפיקוח החרדי.
לפיכך הציבור החרדי מהווה 18.1% מכלל תלמידי החינוך היסודי בארץ כולל הערבים, אמור לקבל בשנה 2.6 מיליארד ש"ח בדרג חינוך זה.
ב-2009 כתוב שם בלוח 8.19 שהחינוך העברי היווה 75.1% מתלמידי החינוך העל-יסודי.
באותה שנה - על פי מה שכתוב שם בלוח 8.21 - היווה הציבור החרדי 22.5% מתלמידי החינוך העל-יסודי. הציבור החרדי מונה אפוא 16.9% מתלמידי החינוך העל יסודי בארץ, ובשנת 2009 מגיע לו תקציב של לפיכך לחרדים מגיע תקצוב לתלמידים אלה בשיעור של 1.9 מיליארד שקלים .
ושם בלוח 8.2 כתוב שהממשלה הוציאה על החינוך הקדם-יסודי בשנת 2009 סך של 3.6 מיליארד ש"ח, והחרדים מהווים כ-26 אחוז בשכבת גיל זו, מגיע להם 901 מיליון ש"ח.


לסיכום: בניגוד למה שטענת שלציבור החרדי מגיע 11.7 מיליארד ש"ח, הסכום האמיתי שמגיע לחרדים הוא 5.4 מיליארד ש"ח - פחות ממחצית הסכום שעליו הצהרת.


הרב בניזרי: המדינה מממנת את המוסדות להשכלה גבוהה בישראל המונה 187,265 סטודנטים
המשיב: טעות - בשנתון הסטטיסטי 2013 לוח 8.54 כתוב שבישראל 2013 ישנם 262,938 סטודנטים, מתוכם 196,639 לתואר ראשון.


הרב בניזרי: בסך 9,125,000,000 ₪,
המשיב: טעות.
בשנתון 2013 לוח 8.2 כתוב שהממשלה מימנה ב-2009 סך של 5.5 מיליארד לאוניברסיטאות ועוד 2.1 מיליארד ש"ח על המכללות.
סך הכל ההוצאה ב-2009 היתה 7.6 מיליארד וכיון שהגידול במספר הסטודנטים מ-2009 ל-2013 היה רק כ-8% (כך כתוב שם בלוח 8.54), הרי שאף אם ההוצאה הממשלתית ב-2013 עלתה בשיעור של 8% עדיין היא נותרה על 8.2 מיליארד ש"ח, 900 מיליון ש"ח פחות ממה שכתבת.

הרב בניזרי: דהיינו עלות שנת לימודים של סטודנט למדינת ישראל כ 48,750- ₪, ולכל התואר
הראשון 146,250 ₪.

המשיב: על פי שתי ההערות הקודמות, תקציב ההשכלה הגבוהה ב-2013 עומד על כ-8.2 מיליארד ש"ח המועברים ל-262,938 סטודנטים. סך המימון הממשלתי לסטודנט מדי שנה הוא 31,186 ש"ח, סכום שנמוך ב-36% מהסכום שכתבת.


טוב. אני חושב שבינתיים יש כאן מספיק חומר לדון עליו. אם תגמרו את זה יש לי עוד הרבה.
כל טוב.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי יאיר » א' מרץ 23, 2014 5:30 pm

שכחו שיש עוד ציבורים חוץ מחרדים וחילונים...

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' מרץ 23, 2014 8:04 pm

הרב בניזרי: 55% חרדים עובדים.
המשיב: לפי 'פני החברה בישראל 2012' שפרסמה הלמ"ס, בעמוד 61, כתוב ש-44 אחוז מהחרדים בגילאי העבודה העיקריים עובדים, לעומת 85 אחוז מהחילונים.
אם ניקח את הגילאים שמתחת ל-25, הפער יהיה גדול עוד יותר - שכן גם החרדים שעובדים, עושים זאת בגיל מאוחר, לעומת החילונים, שכמעט כולם עובדים גם לפני גיל 25.
אתה מבלבל בין 'השתתפות בכח העבודה האזרחי' לבין המונח הרגיל 'מועסקים'.


הם מסתמכים על שני מקורות שונים. דא עקא שלא מצאתי בשנתון הסטטיסטי 2012, שהוא המקור אותו מציין בניזרי, פילוח לפי חרדים/לא חרדים אולי משהו יודע איפה זה?

אלכסנדר וימפן
הודעות: 169
הצטרף: ה' מרץ 06, 2014 12:01 am

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי אלכסנדר וימפן » א' מרץ 23, 2014 8:48 pm

משולש כתב:הרב בניזרי: 55% חרדים עובדים.
המשיב: לפי 'פני החברה בישראל 2012' שפרסמה הלמ"ס, בעמוד 61, כתוב ש-44 אחוז מהחרדים בגילאי העבודה העיקריים עובדים, לעומת 85 אחוז מהחילונים.
אם ניקח את הגילאים שמתחת ל-25, הפער יהיה גדול עוד יותר - שכן גם החרדים שעובדים, עושים זאת בגיל מאוחר, לעומת החילונים, שכמעט כולם עובדים גם לפני גיל 25.
אתה מבלבל בין 'השתתפות בכח העבודה האזרחי' לבין המונח הרגיל 'מועסקים'.
א. מה זה "גילאי העבודה העיקריים"? חושדני שזה אומר שחרדים יוצאים לפנסיה בגיל יותר מאוחר, וזה מתבקש מכיוון שהם מתחילים לעבוד בגיל יותר מאוחר.
ב. אם האמור בא' נכון, הרי שהטענה לגבי הגילאים שמתחת ל25 נופלת, החרדים מתחילים לעבוד בגיל יותר מאוחר וגומרים לעבוד בגיל יותר מאוחר.
משולש כתב:הרב בניזרי: 8% מבקשי עבודה.
המשיב: גם 8% חילונים מבקשי עבודה.
אז מה??
משולש כתב:וגם: הסיבה לשיעורם הנמוך של החרדים שלא עובדים ולא לומדים היא בגלל שבציבור החרדי קיים מוסד שנקרא 'כולל' והוא כיסוי לכל מי שאינו עובד, בין אם הוא לומד ובין אם לאו.
אנחנו חוזרים לטענה המכוערת והשיקרית "הם סתם מתבטלים בכויללים שלהם"?
משולש כתב:לסיכום: בניגוד למה שטענת שלציבור החרדי מגיע 11.7 מיליארד ש"ח, הסכום האמיתי שמגיע לחרדים הוא 5.4 מיליארד ש"ח - פחות ממחצית הסכום שעליו הצהרת.
וכמעט פי שתים מהסכום שהחרדים מקבלים באמת. מלבד זאת לא הבנתי אם הסכום של 3 מיליארד כולל את המכללות החרדיות, כי אם הוא כולל אותן אז החישוב של הרב המשיב שגוי לחלוטין.
משולש כתב:הרב בניזרי: בסך 9,125,000,000 ₪,
המשיב: טעות.
בשנתון 2013 לוח 8.2 כתוב שהממשלה מימנה ב-2009 סך של 5.5 מיליארד לאוניברסיטאות ועוד 2.1 מיליארד ש"ח על המכללות.
סך הכל ההוצאה ב-2009 היתה 7.6 מיליארד וכיון שהגידול במספר הסטודנטים מ-2009 ל-2013 היה רק כ-8% (כך כתוב שם בלוח 8.54), הרי שאף אם ההוצאה הממשלתית ב-2013 עלתה בשיעור של 8% עדיין היא נותרה על 8.2 מיליארד ש"ח, 900 מיליון ש"ח פחות ממה שכתבת.
לא הבנתי את הקפיצה ממספר הסטודנטים לגידול בתקציב. התשלומים לסטודנט נשארו בשנים האלו זהים?

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי איש רגיל » א' מרץ 23, 2014 8:52 pm

משולש כתב:הרב בניזרי: בעיבוד נתונים שנעשה לגבי אנשים שאינם עובדים ואינם לומדים מגיל 23 (אחרי צבא) עד גיל 66 עלו הנתונים הבאים: לא חרדים - 25.5%, ערבים - 23.6% ואילו מהחרדים רק 11.8%.
המשיב: אם 85 אחוז מהחילונים עובדים, לא יתכן שיש יותר מ-15 אחוז מהחילונים שלא עובדים ולא לומדים.

פה הוא גילה שהוא סתם דמגוג, זה הרי ברור שהאחוזים שכתב הרב בניזרי הם מתוך הקהל שאינו עובד ואינו לומד, ולא מתוך כלל האוכלוסייה במדינה. אחרת תצטרך לומר שיש במדינה 60.9 שאינם עובדים ואינם לומדים... האמת, שאם זה כך אני מתחיל להבין יותר טוב את המתרחש פה...:)
נערך לאחרונה על ידי איש רגיל ב ג' מרץ 25, 2014 2:35 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: שאלה בנושא תקציב לבני ישיבות וכוללים

הודעהעל ידי משולש » ג' מרץ 25, 2014 2:18 pm

מישהו אמר לי מזמן שהבחור מסכן.
לאחרונה אני יותר ויותר מתחיל להסכים אתו.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים