נהמא כתב:תראה כפי שאתה מתאר לעצמך לא מדובר על איזה בחור בן 17 אלא על אברך באיזור השלושים, כך שאת כל ההקדמות איך ללמוד מוסר כבר היה, שאין להסתכל על העבר אלא מה לשפר מכאן ואילך, ואמנם תשובה צריך על העבר אבל אין מעכב את העתיד ויש להתחזק מכאן ואילך וכו' וכו' כל האריכות בזה. אבל עכ"ז לאחרונה נוצר מצב של צער נורא על הביטול תורה וביטול עבודת השם בעבר הסמוך וכמש"כ מעוות לא יוכל לתקון היינו שגם אחר תשובה אכתי פספוס של מה שיכלתי לעשות יותר... וכן חרדה על עומק הדין ואיך אפשר להיות אדישים.
תוכן כתב:הנה עצה, לא לבקש עצות באינטרנט.
ישבב הסופר כתב:תוכן כתב:הנה עצה, לא לבקש עצות באינטרנט.
וכן אני נוהג למעשה
נהמא כתב:יישר כח לכל המשיבים, שוב אבקש אם ידוע למישהו מקורות או מיקום מדויק בספרי מוסר וכדו' המדברים בזה. ומי שיעלה אותם ישירות לפה תע"ב מרובה.
אגב האם יש לכם תשובה על מה שכתבתי 'מענין לענין' בענין אבזיירהוישבב הסופר כתב:תוכן כתב:הנה עצה, לא לבקש עצות באינטרנט.
וכן אני נוהג למעשה
לא אבין דבריכם, וכי יושבים פה רק בעה"ב הריקים מכל תורה יר"ש ועבודת השם ?
נהמא כתב:ולפי"ז כל דיבור עם אשה דרך הנאה מקולה והנאה מעצם היותה אשה, יש בו לאו דלא תקרבו ואסור בלאו.
נהמא כתב:מה עצה אפשר להציע למי שלומד מוסר או קורא סיפורים על אחרונים שהביאו מעשיות על דיבוקים למינהם כמו שהיה בימי הגאון או ח"ח, ואינו מועיל לו כלום אלא מכניס לו חרדה ונכנס ללחץ
בגלל הרגשת "איכה" איפה אני ? מה יהיה ? ונמצא שמוסר הוא הוא מזיקו. האם נימא שיהודי זה לפי רגישותו מופקע ופטור מלימוד מוסר כי אינו אלא מזיקו והוא והוא עצת היצר. אנא עזרו !!!
ואולי מישהו מכיר מקורות שמדברים על תופעה זו.
[אגב אשבח ענין זה שאפשר להביע פה ספקות "אישיים" מבלי להזדהות ואין כיסופא]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 238 אורחים