בן החבורה כתב:נניח לרגע את ההלכה בצד, וכי מי יאמר זיכיתי ליבי לסמוך על עצמו שתפלתו ביחיד מתקבלת משא"כ תפלת הציבור מתקבלת שאין הקב"ה מואס בתפלתן של רבים (כדאי' בגמ' ורמב"ם)
מי שאמר כתב:אכן מצאתי ברמב"ם שכתב תפילת הציבור נשמעת תמיד אך איני יודע מהיכן לקח לומר כן ולא מצאתי כן בגמ'.
כך שאיני בטוח כלל שאם איני ראוי חלילה וכדו' שתפילתי תשמע ל"ע שהציבור יעזור לי.
ובאמת פלא מנין לקח הרמב"ם לומר כן.
מי שאמר כתב:אכן מצאתי ברמב"ם שכתב תפילת הציבור נשמעת תמיד אך איני יודע מהיכן לקח לומר כן ולא מצאתי כן בגמ'.
כך שאיני בטוח כלל שאם איני ראוי חלילה וכדו' שתפילתי תשמע ל"ע שהציבור יעזור לי.
ובאמת פלא מנין לקח הרמב"ם לומר כן.
מי שאמר כתב:באמת פלא מנין לקח הרמב"ם לומר כן.
שלא כפי שמשמע באור שמח ובגמ' תענית שכביכול תפילה בציבור מתקבלת גם ללא כוונה וגם אם לבם אין אתם ובלבם יכחשו לו. הס מלהזכיר כדבר הזה וישקע במצולות.
נושא: בגלל השעון חורף התחילו להתפלל מנחה באמצע הסדר בכולל שאחר הצהמי שאמר כתב:כבוד הרב אוצר החכמה הייתי בטוח שאני עומד לחטוף ולקחתי את זה בחשבון אך מה אעשה שכך הוא בכל הראשונים והאור שמח הוא פלא עצום וגם דברי הגמ' שם איני מצליח להבין מיום עמדי על דעתי.
בטוחני שכבודו יודע מיהם הראשונים ומדובר בעשרות שכתבו שכוונה וציבור ציבור עדיף ולא מצאתי אחד מהם שהקשה מן הגמ' בתענית.
אדרבא.
כולם מביאים גמרות על גבי גמרות מאמרי חז"ל שכתבו להדיא שגם בציבור אם אינם מכוונים אין לתפילה כל ערך.
אני מעדיף להשאיר את האור שמח ואת הגמ' בצריך עיון מאשר להקשות על עשרות מאמרי חז"ל וגמרות. - ומה שכתבתי הס מלהזכיר התכוונתי לומר להשתמש עם דברי האור שמח והגמ' הנ"ל כדי שלא לכוון בתפלה.
טעון תיקון!!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים