מה שנכון נכון כתב:אין כאן כל קפידא הלכתית, אלא רצון המשפחות לקצר את ימי השבע ברכות [למעט הטירחא בסעודה ואיסור מלאכה לחתן], וע"כ משתדלים להספיק החופה מבעוד יום, ומקצת היום ככולו.
הכהן כתב:מה שנכון נכון כתב:אין כאן כל קפידא הלכתית, אלא רצון המשפחות לקצר את ימי השבע ברכות [למעט הטירחא בסעודה ואיסור מלאכה לחתן], וע"כ משתדלים להספיק החופה מבעוד יום, ומקצת היום ככולו.
אם כך, אין טעם להזדרז ביום ראשון (כמעשה שהיה).
מה שנכון נכון כתב:הכהן כתב:מה שנכון נכון כתב:אין כאן כל קפידא הלכתית, אלא רצון המשפחות לקצר את ימי השבע ברכות [למעט הטירחא בסעודה ואיסור מלאכה לחתן], וע"כ משתדלים להספיק החופה מבעוד יום, ומקצת היום ככולו.
אם כך, אין טעם להזדרז ביום ראשון (כמעשה שהיה).
לא הבנתי למה לא, אם תהיה החופה לאחר השקיעה כלומר בשני ימשכו השבע ברכות עד ליום ראשון הבא [כולל].
מרן המשגיח כתב:גם הא שכתובה שנמסרה בלילה היא נכתב ביום ונחתם בלילה אין זה בריר כלל כיוון שהתחילו את החופה ביום.
מה שנכון נכון כתב:אין כאן כל קפידא הלכתית.
בני ברקי כתב:ישנם שחוששים לרעק"א שמקיש הויה ליציאה וכמו שגט פסול בלילה כך גם קידושין פסולין בלילה(כך החמירו בבית בריסק וכמדומה לי שגם אצל אדמורי גור)
מתיישב כתב:אם מותר לקדש בלילה כל השיטות עיין בקישור הבא
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 96&hilite=
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים