סגן אלוף כתב:משתגעים ועובדי אלילים
ארי במסתרים כתב:באירופה שמעו מזה וחגגו את זה
תלוי באירופה של מי
גם בארץ ישראל זה לא היה נהוג עד ימות האריז"ל
איש רגיל כתב:אגב, האילם הידוע מציון הרשב"י נפטר בשבוע שעבר בלא קרוב ומודע, מי שיכול, שיעשה אי מה לטובת נשמתו.
ירח מלא כתב:האמינו לי חברי שעמלתי וחקרתי ודרשתי מה קרה לרבי שמעון בי"ח אייר ולא הגעתי לשום מסקנא. (כמובן חוץ מטעות הדפוס הכי מפורסמת בעם ישראל שכאילו רשב"י מת או גילה סודות בו ביום).
אך לשמחתי גיליתי תשובה לשאלתי בדברי קרבי חיים ויטאל המפורסמים על העליה למירון בל"ג בעומר. ושם כתב שהסיבה שעולים לרשב"י היא כיון שניצול ממיתה יחד עם רבותינו שבדרום [תלמידי רבי עקיבא]. וא"כ ידידי החשובים וכל בית ישראל המחפשים סיבה למסיבה אנא עלו ביום זה לקברו של רבי עקיבה רבי מאיר בעל המנס ורבי יהודה בר עילאי ורבי יוסי (חלקם לא מוסמכים). וירווח לחסידי מירון.
מלבב כתב:ירח מלא כתב:האמינו לי חברי שעמלתי וחקרתי ודרשתי מה קרה לרבי שמעון בי"ח אייר ולא הגעתי לשום מסקנא. (כמובן חוץ מטעות הדפוס הכי מפורסמת בעם ישראל שכאילו רשב"י מת או גילה סודות בו ביום).
אך לשמחתי גיליתי תשובה לשאלתי בדברי קרבי חיים ויטאל המפורסמים על העליה למירון בל"ג בעומר. ושם כתב שהסיבה שעולים לרשב"י היא כיון שניצול ממיתה יחד עם רבותינו שבדרום [תלמידי רבי עקיבא]. וא"כ ידידי החשובים וכל בית ישראל המחפשים סיבה למסיבה אנא עלו ביום זה לקברו של רבי עקיבה רבי מאיר בעל המנס ורבי יהודה בר עילאי ורבי יוסי (חלקם לא מוסמכים). וירווח לחסידי מירון.
אפשר את הציטוט?
ומה עם המעשה עם האריז"ל?!
זה לא כ"כ מדויק. מנהג ירושלים היה כמו בשאר המקומות. החסידים וספרדים עשו מזה עסק והפרושים לא.שטייגעניסט כתב:מנהג ירושלים היה לעשות מהיום הזה עסק.
אגב, האילם הידוע מציון הרשב"י נפטר בשבוע שעבר בלא קרוב ומודע, .
חובב_ספרים כתב:זה לא כ"כ מדויק. מנהג ירושלים היה כמו בשאר המקומות. החסידים וספרדים עשו מזה עסק והפרושים לא.שטייגעניסט כתב:מנהג ירושלים היה לעשות מהיום הזה עסק.
יש לציין שיש די מקורות לל"ג בעומר. אין אומרים בו תחנון ונהגו בהרבה מקומות לעשות משהו. הוזכר בחיי עולם שעושים קצת שמחה לכבוד רשב"י, והוא לא היה חשוד בחסידות כלל. גם ביוסף אומץ, מנהגי פרונפורט, הוזכר שהת"ת לא למדו כל היום [או משהו דומה, איני זוכר בדיוק]. אבל הכל יחסי. יש עושים ממנו עסק גדול ויש שלא.
ארי במסתרים כתב:אם כשאתה עולה אתה מצטרף לחטיפות הצ'ולנט אז באמת אין טעם שתעלה.
לכך שתפילות נשמעות בקברי צדיקים בודאי שיש מקורות קדומים גם בלי קשר לרשב"י.
שטייגעניסט כתב:אם האר"י וגוריו עלו - יעלו נא הקדושים אשר בכל דור ודור וישמחו בסודות הנגלים להם, אבל מה לנו, שאין לכולנו יד בנסתרות, להצטרף יחד עם הפרחחים בחטיפות הצ'ולנט בהר הקדוש ??? הלא לזה שהתפילות שם נשמעים יותר ממקום אחר בוודאי שאין שום מקור קדום, ואם כן יש, בואו נתחיל להתפלל לכיוון צפון כדי שתעלנה בקשותינו משם!!!
הלכות עבודה זרה פרק א
א בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדולה, ונבערה עצת חכמי אותו הדור; ואנוש עצמו, מן הטועים. וזו הייתה טעותם: אמרו הואיל והאל ברא כוכבים אלו וגלגלים אלו להנהיג את העולם, ונתנם במרום, וחלק להם כבוד, והם שמשים המשמשים לפניו--ראויים הם לשבחם ולפארם, ולחלוק להם כבוד. וזה הוא רצון האל ברוך הוא, לגדל ולכבד מי שגידלו וכיבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד עבדיו והעומדים לפניו, וזה הוא כיבודו של מלך.
ב כיון שעלה דבר זה על ליבם, התחילו לבנות לכוכבים היכלות, ולהקריב להם קרבנות, ולשבחם ולפארם בדברים, ולהשתחוות למולן--כדי להשיג רצון הבורא, בדעתם הרעה. וזה, היה עיקר עבודה זרה.
ג וכך הם אומרים עובדיה היודעים עיקרה, לא שהם אומרים שאין שם אלוה אלא כוכב זה. הוא שירמיהו אומר "מי לא ייראך מלך הגויים, כי לך יאתה . . ." (ירמיהו י,ז-ח)--כלומר, הכול יודעין שאתה הוא האל לבדך; אבל טעותם וכסילותם, שמדמין שזה ההבל רצונך הוא.
ד [ב] ואחר שארכו הימים, עמדו בבני אדם נביאי שקר, ואמרו שהאל ציווה להם ואמר להם: עבדו כוכב פלוני, או כל הכוכבים, והקריבו לו ונסכו לו כך וכך, ובנו לו היכל ועשו צורתו כדי להשתחוות לה--כל העם הנשים והקטנים ושאר עם הארץ. ומודיע להם צורה שבדה מליבו, ואומר זו היא צורת הכוכב הפלוני שהודיעוהו בנבואתו.
ה והתחילו על דרך זו לעשות צורות בהיכלות ותחת האילנות ובראשי ההרים ועל הגבעות, ומתקבצים ומשתחווים להם; ואומרין לכל העם שזו הצורה מטיבה ומריעה, וראוי לעובדה וליראה ממנה. והכומרין אומרין להם שבעבודה זו, תרבו ותצליחו; ועשו כך וכך, ואל תעשו כך וכך.
ו והתחילו כוזבים אחרים, לעמוד ולומר שהכוכב עצמו או הגלגל עצמו או המלאך דיבר עימהם ואמר להם, עבדוני בכך וכך, והודיע להם דרך עבודתו, ועשו כך, ואל תעשו כך. ופשט דבר זה בכל העולם, לעבוד את הצורות בעבודות משונות זו מזו, ולהקריב להן, ולהשתחוות.
ז וכיון שארכו הימים, נשתקע השם הנכבד והנורא מפי כל היקום ומדעתם, ולא הכירוהו: ונמצאו כל עם הארץ והנשים והקטנים, אינן יודעין אלא הצורה של עץ ואבן וההיכל של בניין, שנתחנכו מקטנותן להשתחוות להן ולעובדן, ולהישבע בשמן.
ח והחכמים שהיו בהן כגון הכומרין וכיוצא בהן, מדמין שאין שם אלוה אלא הכוכבים והגלגלים שנעשו הצורות האלו בגללן ולדמותן. אבל צור העולמים, לא היה שם מכירו ולא יודעו, אלא יחידים בעולם, כגון חנוך ומתושלח ונוח ושם ועבר. ועל דרך זו, היה העולם מתגלגל והולך, עד שנולד עמודו של עולם, שהוא אברהם אבינו עליו השלום.
סגן אלוף כתב:הלכות עבודה זרה פרק א
א בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדולה, ונבערה עצת חכמי אותו הדור; ואנוש עצמו, מן הטועים. וזו הייתה טעותם: אמרו הואיל והאל ברא כוכבים אלו וגלגלים אלו להנהיג את העולם, ונתנם במרום, וחלק להם כבוד, והם שמשים המשמשים לפניו--ראויים הם לשבחם ולפארם, ולחלוק להם כבוד. וזה הוא רצון האל ברוך הוא, לגדל ולכבד מי שגידלו וכיבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד עבדיו והעומדים לפניו, וזה הוא כיבודו של מלך.
ב כיון שעלה דבר זה על ליבם, התחילו לבנות לכוכבים היכלות, ולהקריב להם קרבנות, ולשבחם ולפארם בדברים, ולהשתחוות למולן--כדי להשיג רצון הבורא, בדעתם הרעה. וזה, היה עיקר עבודה זרה.
ג וכך הם אומרים עובדיה היודעים עיקרה, לא שהם אומרים שאין שם אלוה אלא כוכב זה. הוא שירמיהו אומר "מי לא ייראך מלך הגויים, כי לך יאתה . . ." (ירמיהו י,ז-ח)--כלומר, הכול יודעין שאתה הוא האל לבדך; אבל טעותם וכסילותם, שמדמין שזה ההבל רצונך הוא.
ד [ב] ואחר שארכו הימים, עמדו בבני אדם נביאי שקר, ואמרו שהאל ציווה להם ואמר להם: עבדו כוכב פלוני, או כל הכוכבים, והקריבו לו ונסכו לו כך וכך, ובנו לו היכל ועשו צורתו כדי להשתחוות לה--כל העם הנשים והקטנים ושאר עם הארץ. ומודיע להם צורה שבדה מליבו, ואומר זו היא צורת הכוכב הפלוני שהודיעוהו בנבואתו.
ה והתחילו על דרך זו לעשות צורות בהיכלות ותחת האילנות ובראשי ההרים ועל הגבעות, ומתקבצים ומשתחווים להם; ואומרין לכל העם שזו הצורה מטיבה ומריעה, וראוי לעובדה וליראה ממנה. והכומרין אומרין להם שבעבודה זו, תרבו ותצליחו; ועשו כך וכך, ואל תעשו כך וכך.
ו והתחילו כוזבים אחרים, לעמוד ולומר שהכוכב עצמו או הגלגל עצמו או המלאך דיבר עימהם ואמר להם, עבדוני בכך וכך, והודיע להם דרך עבודתו, ועשו כך, ואל תעשו כך. ופשט דבר זה בכל העולם, לעבוד את הצורות בעבודות משונות זו מזו, ולהקריב להן, ולהשתחוות.
ז וכיון שארכו הימים, נשתקע השם הנכבד והנורא מפי כל היקום ומדעתם, ולא הכירוהו: ונמצאו כל עם הארץ והנשים והקטנים, אינן יודעין אלא הצורה של עץ ואבן וההיכל של בניין, שנתחנכו מקטנותן להשתחוות להן ולעובדן, ולהישבע בשמן.
ח והחכמים שהיו בהן כגון הכומרין וכיוצא בהן, מדמין שאין שם אלוה אלא הכוכבים והגלגלים שנעשו הצורות האלו בגללן ולדמותן. אבל צור העולמים, לא היה שם מכירו ולא יודעו, אלא יחידים בעולם, כגון חנוך ומתושלח ונוח ושם ועבר. ועל דרך זו, היה העולם מתגלגל והולך, עד שנולד עמודו של עולם, שהוא אברהם אבינו עליו השלום.
וכך קורה עוד במהלך הדורות, וגם כיום לאט לאט הולך יום גילוי תורת הנסתר להיות קרנבל ופולחן קדושים, וחלילה לעדת ישראל כזאת.
סגן אלוף כתב:הלכות עבודה זרה פרק א
א בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדולה, ונבערה עצת חכמי אותו הדור; ואנוש עצמו, מן הטועים. וזו הייתה טעותם: אמרו הואיל והאל ברא כוכבים אלו וגלגלים אלו להנהיג את העולם, ונתנם במרום, וחלק להם כבוד, והם שמשים המשמשים לפניו--ראויים הם לשבחם ולפארם, ולחלוק להם כבוד. וזה הוא רצון האל ברוך הוא, לגדל ולכבד מי שגידלו וכיבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד עבדיו והעומדים לפניו, וזה הוא כיבודו של מלך.
ב כיון שעלה דבר זה על ליבם, התחילו לבנות לכוכבים היכלות, ולהקריב להם קרבנות, ולשבחם ולפארם בדברים, ולהשתחוות למולן--כדי להשיג רצון הבורא, בדעתם הרעה. וזה, היה עיקר עבודה זרה.
ג וכך הם אומרים עובדיה היודעים עיקרה, לא שהם אומרים שאין שם אלוה אלא כוכב זה. הוא שירמיהו אומר "מי לא ייראך מלך הגויים, כי לך יאתה . . ." (ירמיהו י,ז-ח)--כלומר, הכול יודעין שאתה הוא האל לבדך; אבל טעותם וכסילותם, שמדמין שזה ההבל רצונך הוא.
ד [ב] ואחר שארכו הימים, עמדו בבני אדם נביאי שקר, ואמרו שהאל ציווה להם ואמר להם: עבדו כוכב פלוני, או כל הכוכבים, והקריבו לו ונסכו לו כך וכך, ובנו לו היכל ועשו צורתו כדי להשתחוות לה--כל העם הנשים והקטנים ושאר עם הארץ. ומודיע להם צורה שבדה מליבו, ואומר זו היא צורת הכוכב הפלוני שהודיעוהו בנבואתו.
ה והתחילו על דרך זו לעשות צורות בהיכלות ותחת האילנות ובראשי ההרים ועל הגבעות, ומתקבצים ומשתחווים להם; ואומרין לכל העם שזו הצורה מטיבה ומריעה, וראוי לעובדה וליראה ממנה. והכומרין אומרין להם שבעבודה זו, תרבו ותצליחו; ועשו כך וכך, ואל תעשו כך וכך.
ו והתחילו כוזבים אחרים, לעמוד ולומר שהכוכב עצמו או הגלגל עצמו או המלאך דיבר עימהם ואמר להם, עבדוני בכך וכך, והודיע להם דרך עבודתו, ועשו כך, ואל תעשו כך. ופשט דבר זה בכל העולם, לעבוד את הצורות בעבודות משונות זו מזו, ולהקריב להן, ולהשתחוות.
ז וכיון שארכו הימים, נשתקע השם הנכבד והנורא מפי כל היקום ומדעתם, ולא הכירוהו: ונמצאו כל עם הארץ והנשים והקטנים, אינן יודעין אלא הצורה של עץ ואבן וההיכל של בניין, שנתחנכו מקטנותן להשתחוות להן ולעובדן, ולהישבע בשמן.
ח והחכמים שהיו בהן כגון הכומרין וכיוצא בהן, מדמין שאין שם אלוה אלא הכוכבים והגלגלים שנעשו הצורות האלו בגללן ולדמותן. אבל צור העולמים, לא היה שם מכירו ולא יודעו, אלא יחידים בעולם, כגון חנוך ומתושלח ונוח ושם ועבר. ועל דרך זו, היה העולם מתגלגל והולך, עד שנולד עמודו של עולם, שהוא אברהם אבינו עליו השלום.
וכך קורה עוד במהלך הדורות, וגם כיום לאט לאט הולך יום גילוי תורת הנסתר להיות קרנבל ופולחן קדושים, וחלילה לעדת ישראל כזאת.
ארי במסתרים כתב:כנראה שמכיון שגם כבודו וגם שטייגעניסט לא נוסעים למירון בל"ג בעומר, א"כ זה הרושם שנותר אצלכם ש 90% נוסעים לחגוג וחוטפים צ'ולנט וכדו'.
יכול להיות שאם תסעו תראו דברים אחרים, אבל באמת שאין לי שום עניין לשכנע.
משולש כתב:ארי במסתרים כתב:כנראה שמכיון שגם כבודו וגם שטייגעניסט לא נוסעים למירון בל"ג בעומר, א"כ זה הרושם שנותר אצלכם ש 90% נוסעים לחגוג וחוטפים צ'ולנט וכדו'.
יכול להיות שאם תסעו תראו דברים אחרים, אבל באמת שאין לי שום עניין לשכנע.
אני כתבתי בדיוק מה שהולך שם. ואני ראיתי בשידור חי וגם יש לי את ההסרטה מהציון וגם הרבה תמונות. כל ההר כולו עשן וחגיגות.
כל חצר הציון וסביבותיה הכל ריקודים המוניים במעגלים.
וכמובן שעדות כל הפוסקים והגדולים במאות האחרונות שעושים שמחה ומשתה בציון הרשב"י בלג בעומר.
לא אמרתי שלא מתפללים. אבל תגיד את האמת: כשאתה עולה למירון, כמה זמן אתה מתפלל וכמה זמן אתה נמצא בחגיגות, הריקודים, ושתית עשרות כוסות מיץ ענבים עד שכמעט מקיאים.
ערביך ערבא צריך.הוא היה אומר כתב:האם כל סגולות קופת העיר נכלל בהנ"ל.
משולש כתב:כמו שמובא בכל גדולי הדורות וספרי המסעות המספרים על ל"ג בעומר, כולם מדברים על משתה ושמחה.
כולל בספר הכוונות "ואוכלים ושותים ושמחים שם. אני ראיתי למוז"ל..."
זה שיש כאלו שהולכים רק להתפלל, זה לא משנה כלום מהעובדה שעיקר ל"ג בעומר המובא בכל הפוסקים, והנהוג בפועל, הוא משתה ושמחה על הציון.
ובהסרטה שברשותי ניתן לראות את האדמו"ר מבאיאן עומד שעה ארוכה בשירה וזמרה על גג הציון. ולמחרת הוא מקיים טיש ענק של שעות מיד אחרי התפילה.
הוא כנראה לא מספיק צדיק כמו ר' עשוי לנחת, ולכן הוא וחסידיו רוקדים שעות ארוכות על הציון. וזה מה שיש להם בראש.
וכן כל האדמו"רים שעושים הדלקות ענקיות בהשתתפות כל החסידות בשירה וריקודים שעות על גבי שעות.
ואחר כך אומר "איני יודע מה אתה סח".
ומי שהאשים אותי כאן שאמרתי "עובדי ע"ז" שקר וכזב ענה בי למען הכפיש את שמי.
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
גם אני כאלפי אחיי בית ישראל, עולה מידי שנה מירונה.
גם אני מצטופף בין אלפי ישראל קרוב לציון הרשב"י, שופך ליבי בתפילה זכה, ומקווה שתפילותיי יעלו כקטורת עם תפילות אלפי בני ה', כל אחד כדרגתו בקרבתו לה', הנושאים עיניהם לא-ל אחד במרומים.
גם אני מכרכר ומפזם בעוז לקול תרועת עמו ישראל, אחים יקרים שליבם יוקד לשמיים, כל אחד בהשקפתו הוא, כל אחד בדיעותיו הוא, אבל כולם רוקדים שכם אחד בלב אחד לא-ל אחד במרומים.
גם אתם, שלומי אמוני ישראל, שאינכם חפצים/רוצים/מוצאים-טעם לעלות גלילה, ויושבים ועוסקים בתורה הקדושה, הבו כבוד למקום אחד בעולם, ביום אחד בשנה, בו אין מחיצות, אין מסך, אלפי צאן עם ה' מתאספים ברוממות לב, עולים טפח טפחיים בתפילה וברקידה, לעבר א-ל אחד במרומים.
עשוי לנחת כתב:לא הובנתי נכון. איני חולק על גודל מעלת הריקודים והשמחה הנצרכים ברשב"י, שודאי שמי שיכול לנהוג במשתה ושמחה כראוי וכפי שמובא בפוסקים [ציטוט מדבריך] אין ספק שקדוש ייאמר לו. ולא אני ולא אתה נחליט אם בויאן עושה כראוי או לא.
רק שאם אתה נבהל מריקודים ויש לך בעיה אתם, הצעתי לך אלטרנטיבה* לנהוג כמו יהודים רבים שעולים רק להתפלל, ואם בכל זאת אינך רואה [באינטרנט] אלא עשן ומוזיקה גויית אות היא כי לשם הנך שייך.
אגב, גם אני כשהייתי בחור צעיר תמיד הפחידו אותי שכל המשוגעים של העולם שם, ובראש שלי כבר חשבתי מי יודע מה יש שם, עד-- שפעם אחת הזדמנתי לשם וראיתי שכשבאים ברצינות לאזור הציון, לא רואים לא משוגעים ולא נעליים, וכל הרואה, מתחייב לראות. ודי בזה.
- - - -
*כמובן רק אם אתה מרגיש שמישהו מחייב אותך להגיע, כפי שנראה מההתקפה הנגדית שבדבריך.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים