משתמשי נתיב תנו דעתכם

המערכה על השימוש בפיתוחי תקשורת פרי הטכנולוגיה המתחדשת
דרדקי
הודעות: 159
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי דרדקי » ד' אוקטובר 27, 2010 3:02 pm

לא שייך לעניני הפורום אבל הצורך לא יגונה.
שלום רב
ברצוני להעיר אודות דבר הנגרם מחוסר שימת לב, והוא שרבים המשתמשים באינטרנט אלחוטי החסום ע"י התוכנה של נתיב ואינם מאבטחים את הקו וע"י כך אף שמחשבם חסום עדיין יכולים אחרים להתחבר אליו, ורבים נכשלים בשוגג או במזיד וגולשים באינטרנט דרך הקו למרות שבעל הקו משתמש בו כהלכה ע"י חסימה במחשב. אך היות ואין הציבור מודע לכך נשארים הקוים פרוצים עד כדי שבערים החרדיות ממקומות רבים ניתן להתחבר כנ"ל. מה גם שבקו שאינו מאובטח מהירות הגלישה יורדת בגלל אחרים ש"רוכבים" על הקו, וכן הוא פרוץ להאקרים.
לכן אבקש לידע את כל חסומי נתיב אין לכם חסימה לקו אלא רק חסימה למחשב, אנא תאבטחו את הקו, ואל תהיו בעלי חסד שבעצם הם 'מחטיאי הרבים'.

אכשר דרא
הודעות: 100
הצטרף: ג' ספטמבר 14, 2010 4:41 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי אכשר דרא » ד' אוקטובר 27, 2010 4:12 pm

אין בהכשלת גנב משום החטאת הרבים, משום הלעיטהו לרשע.

דרדקי
הודעות: 159
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי דרדקי » ד' אוקטובר 27, 2010 4:17 pm

מי שיכול לאבטח ולא עושה את זה גילה דעתו שלא אכפת לו.

ועכשיו ברצינות, אל תקרר את האמבטי.

אכשר דרא
הודעות: 100
הצטרף: ג' ספטמבר 14, 2010 4:41 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי אכשר דרא » ד' אוקטובר 27, 2010 4:22 pm

דרדקי כתב:מי שיכול לאבטח ולא עושה את זה גילה דעתו שלא אכפת לו.

ומה בכך?

יאיר
הודעות: 9379
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי יאיר » ד' אוקטובר 27, 2010 11:56 pm

אני מסכים עם דרדקי..

יתכן שיהיו כאלה ובפרט צעירים עם נייד וכדומה ויוכלו להתחבר "בזכותך" לאנטרנט ולגלוש ללא חסימה..

הדבר חמור ביותר ולכן חשוב לקחת מודם/ראוטר מאובטח עם סיסמה.

זה לא עולה לכם כסף..

תיקו
הודעות: 208
הצטרף: א' יולי 04, 2010 5:56 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי תיקו » א' אוקטובר 31, 2010 1:44 pm

אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן: משל, לאדם אחד שהיה לו בן, הרחיצו וסכו, והאכילו והשקהו, ותלה לו כיס על צוארו, והושיבו על פתח של זונות, מה יעשה אותו הבן שלא יחטא.

בן פקועה
הודעות: 100
הצטרף: א' אוקטובר 24, 2010 9:52 am

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי בן פקועה » א' אוקטובר 31, 2010 2:08 pm

זהו בדיוק ההבדל בין בן לבין שכן.

זקן ששכח
הודעות: 2596
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי זקן ששכח » א' אוקטובר 31, 2010 2:12 pm

אכשר דרא כתב:אין בהכשלת גנב משום החטאת הרבים, משום הלעיטהו לרשע.

(ויכוח מעניין היה לפני מספר שנים ע"ג גליונות 'פעמי יעקב' בין הרב זילברשטיין לכמה וכמה מגיבים, עד כמה אמרו 'הלעיטהו').
ולגוף הענין: ברגע שיש לאדם אפשרות לחסום ואינו חוסם, בכגון דא אמרו לאו עכברא גנב אלא חורא...
ובכי האי גוונא לא ידעתי כיצד יאמר האדם שלום עלי נפשי בתתו מכשול לפני עיור.

תיקו
הודעות: 208
הצטרף: א' יולי 04, 2010 5:56 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי תיקו » א' אוקטובר 31, 2010 2:30 pm

כנראה שאכשר דרא סבור שאכשר דרא, ובן פקועה עדיין לא פקע, אך לא כך הם הדברים.
ודבריו אינם אלא דברי תימא ומקלו יגיד לו.
ומה בן זה למש"כ רבינו יונה באגרת התשובה אות נ"ח שצריכה האשה שתהא צנועה וכו' שהמתסתכלין בפניה או בידיה יורדים לגהנום, והיא ענושה בעונש כ"א וא' מהם מפני שהחטיאה אותם ולא נהגה צניעות בעצמה ונכשלו בה.
וק"ו כאן שיכול לתקן בקל ודאי יתן ע"ז את הדין.

תיקו
הודעות: 208
הצטרף: א' יולי 04, 2010 5:56 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי תיקו » א' אוקטובר 31, 2010 2:33 pm

שאלה: תוכנות סינון?! האם אינך מאמין בחינוך?
תשובה: החינוך הוא מעל לכל. ודאי שצריך להרבות בחינוך, עד שנצליח לחסן את הנוער, להעצים את כוחות נפשו לעמוד בפני כל הפיתויים והגירויים. אבל טרם הצלחנו לגלות את הנוסחה החינוכית שתימנע כליל את הנגע. לכן לעת עתה, נעבוד בשני המישורים במקביל: א. חינוך. ב. פעולות מנע בעזרת תוכנות סינון. משל למה הדבר דומה: לשדה מוקשים. אין מסתפקים בהצבת שלט אזהרה אלא מגדרים את השטח בצורה הרמטית.
שאלה: הציבור שלנו איננו אמוּן על שיטת הצנזוּרה ואינו דוגל בה. מדוע אנחנו סוטים מדרכנו ועורכים צנזורה באינטרנט?
תשובה: א. השלכת פסולת וזוהמה מחוץ לבית איננה צנזורה. כשם שאף אחד לא יעלה בדעתו להכניס לביתו ספרים מקולקלים וגסים על מנת להעצים את ההתמודדות הנפשית של בני ביתו, כך אין להעלות על הדעת להכניס לבית אתרים מקולקלים וגסים (קל יותר לגלוש באתר פורנוגראפי מלהוציא ספר קלוקל מארון הספרים). ב. סינון ערכי הוא ביטוי לקִדמה תרבותית. איננו שוחים בתוך הים הרועש והגועש של התרבות המודרנית מתוך עיניים סגורות, מופתעים כל פעם מחדש מהמפגש הטראומטי עם הרע והכיעור, אלא משרטטים מראש נתיבים לשיוט בטוח, ערכי ותרבותי. ג. ה' מקדים רפואה למכה. האינטרנט הוא המצאה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת. ה' המציא לנו את הפיתוחים הטכנולוגיים הנצרכים להתמודדות איתה: תוכנות הסינון.

דרדקי
הודעות: 159
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי דרדקי » א' אוקטובר 31, 2010 2:47 pm

אני לא יודע מי זה ה'ציבור שלנו' שעליו אתה מדבר שלא אמון על צנזורה, כ"א וה'שלנו' שלו.

ציטוט של מי זה? נשמע כמו אבינר ובעיות הציבור שלו.

ישראל הר כסף
הודעות: 888
הצטרף: א' מאי 23, 2010 9:47 pm
מיקום: ברכפלד

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי ישראל הר כסף » א' אוקטובר 31, 2010 2:56 pm

http://www.enativ.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=3976
לא קשה לשער שיש איזה קשר ביניכם. שם אתה רק מתחיל, כאן כבר התקדמת...
עכ"פ אשריך שאתה ממזכי הרבים.

יאיר
הודעות: 9379
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי יאיר » ב' נובמבר 01, 2010 1:00 am

דרדקי כתב:אני לא יודע מי זה ה'ציבור שלנו' שעליו אתה מדבר שלא אמון על צנזורה, כ"א וה'שלנו' שלו.

ציטוט של מי זה? נשמע כמו אבינר ובעיות הציבור שלו.


הציטוט מופיע כאן: http://www.ybm.org.il/hebrew/LessonArti ... ?item=2715 (ישיבת הסדר מעלה אדומים).

ולפי האתר הזה: http://www.beerot.co.il/%D7%98%D7%99%D7 ... 40/--.aspx

המקור הוא מ "באהבה ובאמונה", פרשת וישלח ה'תשס"ז.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 14591
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' נובמבר 01, 2010 3:45 pm

זקן ששכח כתב:
אכשר דרא כתב:אין בהכשלת גנב משום החטאת הרבים, משום הלעיטהו לרשע.

(ויכוח מעניין היה לפני מספר שנים ע"ג גליונות 'פעמי יעקב' בין הרב זילברשטיין לכמה וכמה מגיבים, עד כמה אמרו 'הלעיטהו').
ולגוף הענין: ברגע שיש לאדם אפשרות לחסום ואינו חוסם, בכגון דא אמרו לאו עכברא גנב אלא חורא...
ובכי האי גוונא לא ידעתי כיצד יאמר האדם שלום עלי נפשי בתתו מכשול לפני עיור.



לגבי ההגדרה כגנב את מי שמשתמש באינטרנט של השני
ברור שמי שאפשר לחסום ןלא חוסם מרשה לאחרים להשתמש וזה דומה למי שפורש שטיח במקום הילוך הרבים שלאו כל כמיניה לומר איני מרשה
כי כפי הידוע לכולם אין המשתמש צריך לעשות פעולה אקטיבית כדי להשתמש בקו הפרוץ אלא מעצם הדלקת המחשב שלו המערכת מתחברת לקו הפתוח
ולכן דומה למהלך לפי תומו כנ"ל

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי גלילי » ב' נובמבר 01, 2010 9:47 pm

אוצר החכמה כתב:
זקן ששכח כתב:
אכשר דרא כתב:אין בהכשלת גנב משום החטאת הרבים, משום הלעיטהו לרשע.

(ויכוח מעניין היה לפני מספר שנים ע"ג גליונות 'פעמי יעקב' בין הרב זילברשטיין לכמה וכמה מגיבים, עד כמה אמרו 'הלעיטהו').
ולגוף הענין: ברגע שיש לאדם אפשרות לחסום ואינו חוסם, בכגון דא אמרו לאו עכברא גנב אלא חורא...
ובכי האי גוונא לא ידעתי כיצד יאמר האדם שלום עלי נפשי בתתו מכשול לפני עיור.



לגבי ההגדרה כגנב את מי שמשתמש באינטרנט של השני
ברור שמי שאפשר לחסום ןלא חוסם מרשה לאחרים להשתמש וזה דומה למי שפורש שטיח במקום הילוך הרבים שלאו כל כמיניה לומר איני מרשה
כי כפי הידוע לכולם אין המשתמש צריך לעשות פעולה אקטיבית כדי להשתמש בקו הפרוץ אלא מעצם הדלקת המחשב שלו המערכת מתחברת לקו הפתוח
ולכן דומה למהלך לפי תומו כנ"ל

אתה כותב זאת כפסק הלכה?!
ואפילו אם זה מאט מהירות של הבעה"ב?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 14591
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' נובמבר 01, 2010 11:06 pm

לא כתבתי פסק הלכה אלא סברא
רבים האנשים שאפילו אין להם מושג במה משתמש המחשב הנייד שלהם כאשר הם מדליקים אותו
והם כהולכים לתומם בדרך.
לכן נ"ל באחיות היא בעה"ב והרוצה שלא יאיטו את מהירותו שיקבע סיסמה לרשת שלו.

גלילי
הודעות: 1063
הצטרף: ב' מאי 24, 2010 8:27 pm
מיקום: חיפה

Re: משתמשי נתיב תנו דעתכם

הודעהעל ידי גלילי » ב' נובמבר 01, 2010 11:52 pm

אוצר החכמה כתב:לא כתבתי פסק הלכה אלא סברא
רבים האנשים שאפילו אין להם מושג במה משתמש המחשב הנייד שלהם כאשר הם מדליקים אותו
והם כהולכים לתומם בדרך.
לכן נ"ל באחיות היא בעה"ב והרוצה שלא יאיטו את מהירותו שיקבע סיסמה לרשת שלו.

רק שתידע שזה לא כ"כ פשוט להזיק חבירו, ולהאט מהירותו רק בגלל שלא חסם את עצמו...
ייתכן שהדבר שונה כשמשתמש ואינו מאט, או בשעות שהלה אינו משתמש בזה.
אבל לכאורה צריך שאלת רב!


חזור אל “הבה נתחכמה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים