תוכן כתב:הקונסרבטיבים הם כופרים בתורה מן השמים. אין תת זרם בתנועה הקונסרבטיבית שמכירה בסמכות של התלמוד.
תוכן כתב:אין תת זרם בתנועה הקונסרבטיבית שמכירה בסמכות של התלמוד.
בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:הקונסרבטיבים הם כופרים בתורה מן השמים. אין תת זרם בתנועה הקונסרבטיבית שמכירה בסמכות של התלמוד.
א. בפועל כב' צודק לגמרי, אבל מבחינה הצהרתית יש ויש.
ב. יש להעיר עוד שבדור הקודם (ועדיין יש לזה שרידים מעטים בדורותינו) היו לא מעט ראבייס קונסרב' ששלחו את ילדיהם לישיבות ורצו שילכו בדרך התורה (אני הכרתי אישית אברך מתמיד שהיה לומד עשרים שעות במעת לעת שאביו (שגם אותו הכרתי) היה ראביי כזה, וכיום האברך הנ"ל הוא ר"מ בישיבה וכבר חבר כמה ספרים, ב"ה)
תוכן כתב:בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:הקונסרבטיבים הם כופרים בתורה מן השמים. אין תת זרם בתנועה הקונסרבטיבית שמכירה בסמכות של התלמוד.
א. בפועל כב' צודק לגמרי, אבל מבחינה הצהרתית יש ויש.
ב. יש להעיר עוד שבדור הקודם (ועדיין יש לזה שרידים מעטים בדורותינו) היו לא מעט ראבייס קונסרב' ששלחו את ילדיהם לישיבות ורצו שילכו בדרך התורה (אני הכרתי אישית אברך מתמיד שהיה לומד עשרים שעות במעת לעת שאביו (שגם אותו הכרתי) היה ראביי כזה, וכיום האברך הנ"ל הוא ר"מ בישיבה וכבר חבר כמה ספרים, ב"ה)
א. תביא לי מקור אחד שמכיר בסמכות של התלמוד מדין תורה מן השמים, ולא מדין משהו שמקובל חברתית.
ב. הראבייס האלו התחנכו בישיבות חרדיות או ישיבת רי"א, הם שימשו כראבייס אך ורק מטעמי פרנסה, ומשום כך שלחו את בניהם למוסדות חרדים. התנועה הקונסרבטיבית ולא משנה איזה זרם או תת זרם, הם כופרים גמורים ומחללי שבת בפרהסיא. (יכול להיות שיש מביניהם יהודים מאמינים, אולי יואל ראטה מאמין ושומר תומ"צ (אם נתעלם מהעבירות שלו), אבל הוא לא מייצג שום זרם או תנועה בתנועה הקונסרבטיבית.)
ושוב, כל אלו דברים ידועים ביותר, ואין אני מחדש כאן שום דבר.
שטייגעניסט כתב:יש מודעות בחוץ על מיני עורכי דינים רבנים שמדברים על 'יהדות אחרת' 'פלורליזם' ועוד, בצירוף תמונות של גלויי ראש מזוקנים עם פפיונים.אלי כהן כתב:האם הם מצרפים נשים למנין? כי אם כן, אז ברור שזה לא יכול להיות אורתודוקסי.שטייגעניסט כתב:ככל הנראה [מבחוץ, כמובן] מדובר ב'טמפל' רפורמי לכל דבר.
תוכן כתב:ל"ג הוא חניך ישיבת סלבודקה ולא מייצג את התנועה הקונסרבטיבית היום בשום צורה שהיא. אין ספק שחלק מהרבנים של דור המייסדים של התנועה, וכן מהדור השני והשלישי היו יהודים כשרים. איני יודע מה מצאת בשו"ת מענה לוי חוץ מבורותו המופלגת של גולינקין שהוציאו לאור, וכמו שהערתי שמה כמה פעמים בגליון העותק שלי.
אלי כהן כתב:סכינא חריפא כתב:אלי כהן כתב:
ככל הידוע לי, יש להם כמה תתי-זרמים: אחד מהזרמים האלה מכיר רק בתלמוד, אחר מכיר גם בשו"ע (כאמור חוץ מנושאי נשים וגברים). ויש עוד.
בתי כנסת שיוויוניים קיימים גם אצל כאלו המגדירים א"ע אורתודכסים.
ראה לדוג' קהילת שירה חדשה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7% ... 7%99%D7%9D)#.D7.94.D7.AA.D7.A4.D7.99.D7.9C.D7.95.D7.AA_.D7.91.D7.A9.D7.99.D7.A8.D7.94_.D7.97.D7.93.D7.A9.D7.94
כן שמעתי על זה פעם, אבל בפשטות אין דעת חכמים נוחה מזה, דהא עזרת נשים של בית הכנסת - שהנו מקדש מעט - היא זכר למקדש, ושם כן הייתה עזרת נשים. ותו הא קי"ל אל תטוש תורת אמך.
איש רגיל כתב:תוכן כתב:ל"ג הוא חניך ישיבת סלבודקה ולא מייצג את התנועה הקונסרבטיבית היום בשום צורה שהיא. אין ספק שחלק מהרבנים של דור המייסדים של התנועה, וכן מהדור השני והשלישי היו יהודים כשרים. איני יודע מה מצאת בשו"ת מענה לוי חוץ מבורותו המופלגת של גולינקין שהוציאו לאור, וכמו שהערתי שמה כמה פעמים בגליון העותק שלי.
בהומור: אחד מהרבנים הראשיים כתב בתוך תשובה שלו 'עיין בספרי כת"י'. מזלו שלעורך היה מספיק שכל למחוק את המשפט המביך הזה.
איש רגיל כתב:אלי כהן כתב:סכינא חריפא כתב:בתי כנסת שיוויוניים קיימים גם אצל כאלו המגדירים א"ע אורתודכסים.
ראה לדוג' קהילת שירה חדשה
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7% ... 7%99%D7%9D)#.D7.94.D7.AA.D7.A4.D7.99.D7.9C.D7.95.D7.AA_.D7.91.D7.A9.D7.99.D7.A8.D7.94_.D7.97.D7.93.D7.A9.D7.94
כן שמעתי על זה פעם, אבל בפשטות אין דעת חכמים נוחה מזה, דהא עזרת נשים של בית הכנסת - שהנו מקדש מעט - היא זכר למקדש, ושם כן הייתה עזרת נשים. ותו הא קי"ל אל תטוש תורת אמך.
לא מצאת עוד סיבות להפריד בין גברים לנשים בבית הכנסת מלבד אל תטוש וזכר למקדש?
תוכן כתב:איש רגיל כתב:תוכן כתב:ל"ג הוא חניך ישיבת סלבודקה ולא מייצג את התנועה הקונסרבטיבית היום בשום צורה שהיא. אין ספק שחלק מהרבנים של דור המייסדים של התנועה, וכן מהדור השני והשלישי היו יהודים כשרים. איני יודע מה מצאת בשו"ת מענה לוי חוץ מבורותו המופלגת של גולינקין שהוציאו לאור, וכמו שהערתי שמה כמה פעמים בגליון העותק שלי.
בהומור: אחד מהרבנים הראשיים כתב בתוך תשובה שלו 'עיין בספרי כת"י'. מזלו שלעורך היה מספיק שכל למחוק את המשפט המביך הזה.
כתבתי את המשפט הזה כתשובה לדברי אלי ששאל לפני כמה הודעות אם מישהו שמע על גולינקין.
איש רגיל כתב:ר' אלי, כשאין מה לענות, אפשר פשוט לא לענות.
איש רגיל כתב:ר' אלי, כשאין מה לענות, אפשר פשוט לא לענות.
איש רגיל כתב:איש רגיל כתב:ר' אלי, כשאין מה לענות, אפשר פשוט לא לענות.
איש רגיל כתב:התייאשתי.
איש רגיל כתב:התייאשתי.
משולש כתב:תלמד ממני כמה סבלנות יש לי באשכול היחמורים!!
וונדרבר כתב:יש הגדרה ידועה בפי העולם על ההבדל בין קהילה רפורמית לקונסרבטיבית, שהחילוק ביניהם הוא רק ברמה ההצהרתית. בשניהם חברי הקהילה מגיעים להתפלל בשבת עם המכונית. בקהילה הרפורמית יש חניון מסודר לחברי הקהילה. משא"כ אצל הקונסרבטיבים אין חניון וכל אחד צריך לחפש חניה בכוחות עצמו ...
בברכה המשולשת כתב:בזמנו, כשד' הליבני פרש מהם (בעקבות הסמכת נשים לרבנות) והקים את UTJ הוא כתב מכתב גלוי- ייתכן שהוא נוגע לנושא האשכול (כמדומני שהמכתב מופיע בספרו האוטוביוגרפי)
אלי כהן כתב:משולש כתב:תלמד ממני כמה סבלנות יש לי באשכול היחמורים!!
האמנם רק לך יש?
המתלמד לפני רבו כתב:איני מבין כל הויכוח. כל הדין דאינו מודה בעירוב אינו שייך אלא בצדוקים שאינם מודים לתקנות דרבנן, וסוברים שליכא איסור להוציא במבוי וכדו'. אבל מי שכופר בי"ג עקרים הרי הוא ככל מחלל שבת ששפיר יכול לערב אתו. ונחזי אנן לאנשי הכת הנ"ל ולעוד כתים, מה סוברים, האם הם מודים שיש תקנות דרבנן לאיסור וזה מחייב, אלא שסובר שנשתנה העתים א"כ הוא כופר באחד מי"ג עיקרים אבל הוא מודה בעירוב. וכ"ש אם הוא סובר בדעתם המוטעה שמפני איזה סיבה ניתן להתיר תקנות דרבנן וכדומה. אבל אם הוא סובר שדרבנן לאו כלום א"כ הרי הוא צדוקי, ואין ביניהם אלא חילופי שמות.
המתלמד לפני רבו כתב:הוא אשר דברתי. רק שלא הבהרתי טוב. יש שני סוגים שמבטלין ערוב. א. גוי [ומחלל שבת כנכרי] ב. צדוקי שאינו מודה בתקנה דרבנן ליאסר להוציא במבוי. ולכן בכל אדם צריך לדון עליו האם דינו כנכרי משום שהוא מחלל שבת בפרהסיא, או שאין דינו כנכרי מאיזה טעם [או שאינו בפרהסיא, או שרק מחלל סוג איסורים שאינו עושה כנכרי [כדעת הראשונים שהוא דוקא בעבודת קרקע] או מטעם אחר המבואר בפוסקים [על סתם תינוך שנשבה של הקנסרביטים שאינו יודע מימינו לשמאלו אולי הוא בכלל מש"כ רעק"א לענין תגלחת בתער.]]. או שהוא צדוקי משום שמכחיש בתקנה דרבנן. ולכן אין לנו נפק"מ אם הוא כופר בי"ג עקרים והוא מין ואפיקורס [והובא להלכה בספר היד החזקה] ואומר אין תורה מן השמים וכדומה, העיקר כאן אם הוא מודה שרבנן התיקנו איסור עירוב. ולמשל מי שהוא שומר שבת כדת והוא חושב בדעתו שכל התורה הוא רק פירושים של דרבנן וכדעת הרבה מינים הנמצא בין האקדמאים עוד היום, הנה על אף שהוא כופר, ואולי יינו יין נסך, מ"מ לענין מודה בעירוב סגי היות שהוא מודה בהתקנות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 51 אורחים