היא שיחתי כתב:האם מוכרח מהמעשה שנחשון בן עמינדב לא ידע לשחות?
או שיש כאן איזה רובד או נקודה נוספת?
שמא הים היה סוער ביותר כדברי המדרש האומר שנקרא "נחשון" מפני שירד לנחשול שבים (במ"ר פי"ג ט')
שאלת תם זו היא על גבול הליצנות בדברי חז"ל, ואם יש תשובה בפיך שירד לנחשול וכו' ואתה מבין שבוודאי הוא קפץ במקום של עם ישראל לא העיז לעשות זאת אעפ"י שמסתמא בוודאי היו שם שחיינים מעולים, אזי ברור שהוא עשה כאן מעשה נועז שאין כדוגמתו, אז לצורך מה אתה שואל? להחליש את האמונה בדברי חז"ל בידי כמה חלשים.
לגופו של עניין כל המדרשים הלשון הוא כך פחות או יותר, במדבר רבה (וילנא) פרשת נשא פרשה יג- נודע ביהודה אלהים, א"ר יהודה בר' אלעאי כשעמדו ישראל על הים היו השבטים מדיינים אלה עם אלה זה אומר אני יורד תחלה וזה אומר אני יורד תחלה
קפץ נחשון לתוך גלי הים וירד ועליו אמר דוד (שם /תהלים/ סט) הושיעני אלהים כי באו מים עד נפש אמר הקדוש ברוך הוא למשה ידידי שוקע בים ואתה מתפלל (שמות יד) וכו'- דהיינו שאנו למדין מכאן שהקפיצה לא הייתה לים נוח, אלא לגלים עזים וגבוהים שהשחיינים המעולים ביותר ידעו שא"א להיכנס לכזה ים ולשם הוא קפץ והתחיל לטבוע