איש-אחד כתב:אפשר דס"ל כמד' תנחומא (פ' חיי שרה) דרק שלוש מאות מתלמידי ר"ע מתו..
יאיר כתב:יתכן וזו היתה גזירה בדם שלא ניתן יותר לבטלה.
נהר שלום כתב:ע"פ החשבון כל יום מימי הספירה מתו כ800 ת"ח תלמידיו של רבי עקיבה א"כ למה יתר הת"ח לא חזרו בתשובה???
יאיר כתב:ודאי. אגב, זו היתה מגיפה (כך זכור לי שכתוב בספרים).
לייטנר כתב:יאיר כתב:ודאי. אגב, זו היתה מגיפה (כך זכור לי שכתוב בספרים).
וכבר הוזכר ש'מגפה' בלשון התנ"ך היא גם מפלה במלחמה.
מעיין כתב:בספר להעיר להורות ולהשכיל ח"ב ע' קפא בתוך דבריו עורר גם בהערה זו
עיי"ש באריכות השיחה
ותוכן התירוץ מה שנוגע לההערה, היינו שלא נהגו כבוד, פי' שראו גנות על חבריהם, וכשאכן מתו קצת, תלו הנשארים שאכן המתים אשמים, והם צדיקים בהשערתם על חבריהם, עד שגילה ר"ע שכל זה בא להם מפני שהי' עיניהם צרה בתורה עיי"ש
צונאמי כתב:לייטנר כתב:יאיר כתב:ודאי. אגב, זו היתה מגיפה (כך זכור לי שכתוב בספרים).
וכבר הוזכר ש'מגפה' בלשון התנ"ך היא גם מפלה במלחמה.
לפי דבריך יתכן שנפלו במלחמת בר כוכבא
ולפי"ז הקושיא מעיקרא ליתא.
ויש מקומות שנהגו שלא להסתפר לאחר פסח עד ל"ג לעומר וכן יש נוהגין שלא לישא נשים בין פסח לעצרת לפי שהימים עלולין הן שנפלה מגפה בתלמידי ר"ע.
יאיר כתב:לא יודע היכן כתוב בתנ"ך
יאיר כתב: גם אם כן, לשון תנ"ך לחוד ולשון חז"ל לחוד.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים