חתימת ברכה אמצעית בתפלות יוה"כ דומה בכל הנוסחאות ובה שלשה חלקים - מלך מוחל וסולח, מלך על כל הארץ, מקדש וכו' (לאו דווקא בסדר הזה). אבל בגוף הברכה נחלקו המנהגים. האשכנזים אומרים אתה בחרתנו, יעלה ויבוא, מחול; הספרדים אומרים אתה בחרתנו, מחול, יעו"י, מלוך; ובנוסח הרמב"ם אתה בחרתנו, יעו"י, מחול מלוך.
האם עמדו על ההערה שלפי מנהג האשכנזים כלל לא נזכר בטופס הברכה ענין "מלך על כל הארץ"? אפשר שלצורך מעין החתימה אמירת "אין לנו מלך מוחל וסולח אלא אתה" (שאכן איננה אלא בנוסחאות השכנזים) עולה לכאן ולכאן?